Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکترعلی خیرالدین روز سه شنبه در آیین تکریم و معارفه رییس پارک علم و فناروی خراسان شمالی گفت: پارک علم و فناوری خراسان شمالی نوپاست و باید مسوولان استانی و ملی حمایت کنند تا فضای ۶ هکتاری کنونی افزایش یابد.

وی با بیان اینکه ۱۴۲ واحد فنارو در پارک مستفرند که ۳۰ واحد از این تعداد دانش بنیان هستند افزود: در قانون جدید جهش تولید دانش بنیان پارک ها باید با واگذاری زمین به شرکت ها به آن ها کمک کنند و لازم است مسوولان نیز در مورد تامین زمین کمک حال پارک علم و فناوری شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی دیگر از موارد مهم که باید در این استان انجام شود شکل گیری ستاد اقتصاد دانش بنیان است که باید با ریاست استاندار و دبیری رییس پارک علم و فناوری و برای رسیدگی به مشکلات شرکتها و واحد های فناور شکل بگیرد.

خیرالدین کم بودن منابع مالی  صندوق پژوهش و فناوری استان را نیز از موانع حمایت بیشتر از شرکت های دانش بنیان دانست و افزود: این موضوع در کارگروه صندوق های پژوهش و فناوری در وزات علوم مطرح شد تا از منابع اعتباری معاونت علم و فناوری رییس جمهور و دیگر منابع این صندوق ها تقویت و حمایت شوند.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم خاطرنشان کرد: اعتبار دستیاری و گرند فناوری باید به حساب صندوق پژوهش و فناوری واریز شود و اعتباراتی که از معاونت علم و فناوری دریافت می شود نیز از طریق این صندوق ها باشد.

وی اظهار داشت: ۲۰درصد واحدهای فناور استان دانش بنیان شده اند که رقم خوبی است و نشان می دهد استان خراسان شمالی با وجود همه کمبودهای این بخش، ظرفیت افزایش شرکت های دانش بنیان را دارد.

ارتقای سطح پارک علم و فناوری خراسان شمالی

رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی نیز در این آیین اظهار داشت: افزایش کمی و کیفی شرکت های دانش بنیان یکی از برنامه های پیش روی این مجموعه است.

محمدرضا قربانی افزود: ارتقای سطح پارک علم و فناوری استان از سطح ۳ به بالاتر و افزایش ۱۵هکتار زمین دیگر به اراضی این پارک از برنامه هایی است اجرای آن ها به جد پیگیری می شود.

وی از مدیران و مسوولان استان خواست تا خرید های دستگاه های اجرایی از شرکتهای دانش بنیان انجام شود تا این شرکت ها تقویت شوند و افزود: دستگاه ها دولتی و اداری و شرکت ها و کارخانه ها می توانند نیازهای خود را در سامانه نان (نظام ایده ها و نیازها) ثبت کنند تا برای رفع آنها از توان واحد های فناور و شرکت های دانش بنیان  استفاده شود.

در پایان این مراسم از خدمات دکتر مهران گرمه تقدیر شد و محمدرضا قربانی به عنوان رییس جدید پارک علم و فناوری خراسان شمالی معرفی شد.  

رییس پارک علم و فناوری که دارای مدرک دکترای زبان انگلیسی است، عضو هیأت امنای دانشگاه‌های دولتی وابسته به وزارت علوم، معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه بجنورد، مسئول راه اندازی دانشگاه کوثر بجنورد از سال ۱۳۹۱، سرپرست دانشگاه کوثر، رئیس هیأت اجرایی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه کوثر و مجتمع آموزش عالی اسفراین، مدیر گروه زبان‌های خارجی دانشگاه بجنورد بوده است.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.  

این استان دارای ۳۳ دانشگاه دولتی و غیردولتی، موسسه و مرکز آموزش عالی است و  بیش از ۳۰هزار دانشجو در این دانشگاه ها تحصیل می کنند.  

چهار مرکز رشد، ۱۴۲ شرکت و واحد فناور، ۳۰شرکت دانش بنیان و ۲۳ صنعت خلاق زیر پوشش پارک علم و فناوری خراسان شمالی فعالیت می کنند.

برچسب‌ها بجنورد شرکت دانش بنیان خراسان شمالی پارک علم و فناوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد شرکت دانش بنیان خراسان شمالی بجنورد شرکت دانش بنیان خراسان شمالی پارک علم و فناوری پارک علم و فناوری خراسان شمالی شرکت های دانش بنیان رییس پارک علم شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۹۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، قدمگاهی، سرپرست دفتر توسعه کسب و کار بین‌المللی مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری در مصاحبه اختصاصی به خبرنگار تحریریه تجارت خارجی گفت: در سال ۱۴۰۱ صادرات شرکت‌های دانش بنیان بین ۸۵۰ میلیون دلار تا یک میلیارد دلار بوده است. آمار صادرات شرکت‌های دانش بنیان در سال گذشته با افزایش بیش از ۲ تا ۳ برابری به بیش از ۲ میلیارد دلار اعلام شده است.

قدمگاهی در ادامه افزود: بر اساس هدف گذاری صادرات محصولات دانش بنیان در دو سال آینده میتواند به ۱۰ میلیارددلار برسد. برای رسیدن به این هدف برنامه ریزی شده که شرکت‌هایی پیشران دانش بنیان که ۸۰ درصد صادرات شرکت‌های دانش بنیان را انجام میدهند به شرکت‌های متوسط و کوچک کمک کنند تا آنها نیز در مسیر تجارت وارد شوند.

وی در ادامه درباره کمک سازمان فناوری، اطلاعات و ارتباطات به شرکت‌های پیشران بیان کرد: شرکت‌های پیشران دانش بنیان نیاز به سرمایه گذار و رفع مشکلات همچون گمرکی دارند که سعی شده در این موارد نیز به آنها کمک کرده تا این شرکت‌ها به راحتی کار تجاری خود را انجام دهند.

سرپرست دفتر توسعه کسب و کار بین‌المللی مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اظهار کرد: ۸۰۰ شرکت دانش بنیان امسال در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو) حضور دارند و محصولات خود را معرفی می‌کنند. بجز این شرکت‌ها پایگاه بین المللی معاونت فناوری، اطلاعات و ارتباطات ریاست جمهوری، خانه‌های فناوری در کشور‌های مختلف، صندوق‌های پژوهش فناوری، کریدور صادرات و باشگاه سرامدان صادرات شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه حضور دارند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد
  • انتصاب رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • انتصاب رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده
  • شناسایی و مستندسازی ۲۰ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی در خوزستان
  • همکاری ۴۲ گانه برنامه آبادیران و بهزیستی برای رفع چالش‌های حوزه معلولین
  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی
  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • هموارسازی مسیر تعامل و آشنایی اجتماع نخبگان با توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه کشور
  • خراسان رضوی می‌تواند پایلوت تولید نان کامل شود