Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@23:28:51 GMT

خانه‌های خالی اصفهان تعیین تکلیف می‌شوند

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۸۹۵۱۱

خانه‌های خالی اصفهان تعیین تکلیف می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سیدرضا مرتضوی، استاندار اصفهان صبح امروز در جلسه شورای مسکن استان اظهار کرد: معاونت عمرانی و راه و شهرسازی جلسه کمیسیون‌های ماده ۵ و کارگروه‌های زیربنایی را با فاصله نزدیک‌تری برگزار کنند تا بقیه شهرستان‌هایی که تعیین تکلیف نشده‌اند به سرانجام برسد. 

وی با اشاره به اینکه به بنیاد مسکن در جلسات بعد فرصتی داده شود تا طرح خود را بیان کنند، گفت: کلیت طرح را شورای مسکن یک بار مرور کند و اگر ارائه نظری دارند، ارائه شود؛ موضوع کاهش هزینه‌ها در طرح‌ها خصوصاً مناطق الحاقی و شهرک‌های جدید در کارگروه‌های زیرمجموعه بررسی شود و پیشنهادهایی داده شود تا به تصمیم‌گیری برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متولی زیرساخت‌ها وزارت نیرو و وزارت نفت است

مرتضوی در خصوص زیرساخت‌ها بیان کرد: وزارت نیرو و وزارت نفت متولی این موارد هستند و پیگیری اینکه از صندوق تأمین اتفاق بیفتد بر عهده وزارت نیرو است؛ البته وزرات نیرو در این زمینه همت جدی را ندارد، این را تکلیف مجموعه دستگاه‌های خدمات‌رسانی در استان می‌دانیم و در هر مسیری که قانون گذاشته را کمک می‌کنیم.

استاندار اصفهان در خصوص منابع و مشکلاتی که در برخی مناطق در خصوص تأمین آب و زیرساخت‌ها وجود دارد، تصریح کرد: بعضاً مجموعه آب منطقه‌ای با صراحت تمام نسبت به این موضوع ورود نمی‌کنند‌، باید واضح افق وضعیت ظرفیت آب را بدانیم.

تشکیل کمیته برای خانه‌های خالی

وی در مورد موضوع خانه‌های خالی بیان کرد: در این زمینه باید کمیته‌ای تشکیل شود که شناسایی، برنامه، اجرا و ارزیابی زیرمجموعه شورای مسکن استان تشکیل شود و در جلسه بعد گزارش مختصر داده شود که چه فرصتی می‌خواهند که برنامه خود را ارائه کنند و بعد از تصویب آن در استان، ملاک اول همه ما می‌شود تا آن بخش از خانه‌های خالی وارد فرایند خدمت‌رسانی شود‌. 

مرتضوی با بیان اینکه روی بحث تأیید نهایی به مرحله واریز پول نزول قابل توجهی در آمار و اطلاعات بود، گفت: روی این مسأله یک کار کارشناسی شود چون هدف این طرح‌ها ساختن مسکن برای افراد ضعیف در جامعه است، در رابطه با مجموعه ثبت‌نام‌کنندگان چون اختلاف بین عددها زیاد است نیاز است کنترل جدی روی برنامه‌ها داشته باشیم؛ فرمانداران می‌توانند نقش مهمی در پالایش و کنترل و نظارت داشته باشند و اعمال نظر کنند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه لازم است مصوبات جلسات گذشته به صورت دوره‌ای مرور شود، بیان کرد: می‌خواهیم استارت جدیدی در نهضت ملی مسکن زده شود، اگر به سمت این برویم که مشکلات چند شهرستان باید در جلسه حل شود یا منطقه‌ای جلو برویم و دستور جلسه مشخصی داشته باشیم که همه افراد با آمادگی در جلسه حاضر شوند، گره‌گشایی اتفاق می‌افتد.

اختصاص ۱۵ درصد نهضت ملی مسکن به بافت فرسوده شهر

محمدعلی احمدی، فرماندار اصفهان نیز در ادامه این جلسه بیان کرد: ۱۵ درصد نهضت ملی مسکن به بافت فرسوده شهر اختصاص دارد، ولی در حال حاضر فرایند معلوم نیست؛ باید در خصوص این ۱۵ درصد توجه شود، خیلی از زیرساخت‌ها ضرورتی به هزینه کردن ندارد، تأییدیه سکونت در محل‌هایی مثل بهارستان باید با سختگیری باشد، ما برای ساخت مسکن در روستا چه برنامه‌ای داریم؟ 

وی با بیان اینکه بعضی مراکز حاضر هستند با گرفتن زمین در روستا مسکن بسازند، افزود: نباید بگذاریم حالت مهاجرت روستا به شهر پیش بیاید،‌ فرایند اولویت‌بندی‌ها در انتخاب باید دقیق و درست و بر اساس اولویت‌بندی‌هایی که قانون تعیین کرده باشد، باید افرادی که ۴ فرزند دارند را در اولویت‌بندی خود قرار دهیم تا به افرادی که نیاز بیشتری دارند، مسکن برسد.

مهرداد زینلیان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان نیز در این جلسه مطرح کرد: در ثبت‌نام‌های انجام‌شده به لحاظ کیفی و کمی نیاز به دقت لازم است، این نگرانی در تعداد ثبت‌نام‌شدگان در سطح استان وجود دارد، بحث مسکن‌های خالی را تصویب کردیم که هنوز گزارشی از آن به دستمان نرسیده است.

وی با اشاره به ایجاد کارگروه‌های تخصصی، عنوان کرد: این کارگروه‌ها برای زیرساخت‌ها و آماده‌سازی‌ها غیر از اصل موضوع بحث بودجه نیز هست، در کارگروه باید موضوعات مطرح شود تا برای آن راه حل پیدا کنیم، قرار بوده به تفکیک شهرستان مسائل بررسی شود، آماده‌سازی باید طبق استانداردهای لازم انجام شود.

۵۰ درصد ثبت‌نامی‌ها مربوط به شهرهای جدید مثل فولادشهر و شهر مجلسی است

علیرضا قاری‌قرآن، سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی اظهار کرد: از حدود ۴ میلیون مسکن در کشور که در برنامه دولت در این دوره بوده است، حدود ۲۵۰ هزار واحد شامل مسکن شهری و روستایی است؛ در استان اصفهان طبق آخرین مهلت حدود ۴۲۲ هزار نفر ثبت‌نامی داشتیم که در مراحل مختلف پالایش کردیم. 

وی با اشاره به اینکه تقریباً ۵۰ درصد ثبت‌نامی‌ها مربوط به شهرهای جدید مثل فولادشهر و شهر مجلسی است، بیان کرد: ۵۰ درصد مابقی آن شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر و بالای ۱۰۰ هزار نفر هستند که در حدود ۱۱۰ شهر در کل استان توزیع می‌شود.

قاری‌قرآن با بیان اینکه فرایندی که متقاضیان از ثبت نام تا تأیید نهایی و معرفی به بانک و واریز اولین قسط طی می‌کنند، مرتب انجام می‌شود، گفت: پس از استعلام و بررسی آنها اگر مدارک کامل باشد، مجری یا کارگزار آن را تأیید کرده، تعدادی حذف یا تأیید می‌شوند و در بانک در صف قرار می‌گیرند و برای افراد نهایی تخصیص پروژه انجام می‌شود.

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی افزود: اگر یک نفر ظرف ۱۵ روز مراجعه نکرد، رد درخواست می‌شود البته اگر هر کدام از رد درخواستی‌ها در هر مقطعی اعتراض داشته باشند، اعتراضشان قابل رسیدگی است.

وی ادامه داد: تاکنون استعلام‌های چهارگانه‌ ۱۲۷ هزار نفر تأیید شده و حذفی‌ها ۱۳۲ هزار نفر هستند که جمع آن‌ها ۲۶۰ هزار نفر می‌شود، در حال بررسی ۸۸ هزار نفر دیگر از ۴۲۲ هزار نفر هستیم که طبق تخمین حدود ۵۰ درصدشان تأیید می‌شوند. 

۱۶۰ هزار نفر مسکن در استان باید تهیه شود

قاری‌قرآن با بیان اینکه حدود ۱۶۰ هزار نفر قبل از ورود به بانک در استان، تأییدیه نهایی می‌گیرند، گفت: اگر وارد بانک شدند و به هر دلیلی حذف شدند، آن‌ها هم کم می‌شوند، ولی احتمالاً باید برای ۱۶۰ هزار نفر در استان مسکن تهیه کنیم که مجبور هستیم به همین نسبت زمین تهیه کنیم.

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی اضافه کرد: در بهارستان ۱۴۶ هزار نفر ثبت نامی داریم که برآورد متقاضیان از جمع ۱۵۷ هزار تا برآورد نهایی ۵۱ عدد در بهارستان است، در بهارستاند۲۰ هزار واحد به شرط ظرفیت‌سازی‌ها داریم‌.

وی با بیان اینکه حدود ۳۰ هزار کسری زمین در بهارستان داریم، خاطرنشان کرد: شاهین‌شهر و بهارستان ۵۰ درصد درخواست‌های کل استان را شامل می‌شود، در شاهین‌شهر هم حدود ۶ هزار واحد کسری داریم؛ در بعضی شهرها مانند زرین‌شهر زمین دولتی نداریم که زمین را باید از دانشگاه‌ها یا دستگاه‌های نظامی تأمین کنیم یا به شهرهای اطراف ارجاع دهیم. 

اولویت‌بندی برای دادن زمین 

قاری‌قرآن با بیان این‌که چون تعداد متقاضیان مؤثر نسبت به ظرفیت موجود بالاتر است، تصریح کرد: در بهارستان کسانی که اصفهانی هستند یعنی کد ملی اصفهان دارند، ۵۳ درصد از ثبت‌نامی‌های موثر در آن نقطه‌ را تشکیل می‌دهد، در شاهین‌شهر هم ۳۶ درصد از اصفهانی‌ها حضور دارند، تقریباً در بهارستان و شاهین‌شهر ۴۰ درصد اصفهانی هستند.

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تأکید کرد: اگر بنا به تصمیم‌گیری و اولویت‌بندی باشد، اولویت با کسانی است که با قدمت بیشتری در اصفهان ساکن بودند یا اصفهانی تلقی می‌شوند؛ در هر شهری که مشکل زمین نداشته باشیم این‌ها را جایگزینی می‌کنیم ولی در شهرهایی که مشکل زمین داشته باشیم باید اولویت‌بندی کنیم.

۶۹۷ پروژه فعال در استان 

وی در خصوص گزارشی از وضعیت پیشرفت پروژه‌ها گفت: برای حدود ۲۰ هزار واحد واجد شرایط افتتاح واریز وجه داشتیم؛ در کل ما ۶۹۷ پروژه فعال در استان داریم، از دولت تقاضا دارم که دیگر ثبت‌نام برای اصفهان باز نشود و همین تعداد را پوشش دهیم. 

قاری‌قرآن در خصوص اولویت‌بندی‌های متولدان همان شهر بیان کرد: اولویت اول مربوط به خانواده‌های ۳ فرزند به بالا است، اولویت دوم زنان سرپرست خانوار و خانواده‌های دارای دو فرزند، اولویت سوم زوج‌‌های جوان و زنان سرپرست، اولویت چهارم با افرادی است که تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد باشند و متقاضیان مجرد هم در اولویت پنجم قرار دارند. 

انتهای پیام/۶۳۱۲۴/ح/

منبع: فارس

کلیدواژه: نهصت ملی مسکن مسکن بانک مسکن بهارستان سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان سرپرست مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی خانه های خالی داشته باشیم اولویت بندی کارگروه ها زیرساخت ها قاری قرآن شاهین شهر هزار واحد هزار نفر ثبت نامی ۵۰ درصد ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۹۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف ۱۰ هزار و ۶۰۰ کانتینر کالای متروکه در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در دیدار رئیس قوه قضائیه با خانواده‌ها و پرسنل دادگستری هرمزگان اظهار کرد: از رئیس قوه قضائیه بابت دستور و موافقت با برگزاری همایش خانواده دستگاه قضائی استان هرمزگان که در نوع خود کم‌سابقه است قدردانی می‌کنم.

وی در ادامه به ارائه بخشی از عملکرد مجموعه قضائی استان هرمزگان پرداخت و گفت: ورود به موقع مجموعه قضائی استان هرمزگان به موضوع عدالت اجتماعی و اجرای صحیح قوانین باعث شده که تنها طی دو سال اخیر ۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان با انتقال پرونده‌های مالیاتی شرکت‌های بزرگ، به عنوان عوارض و سهم، به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان پرداخت شود.

قهرمانی افزود: پس از دستورات رئیس قوه قضائیه در خصوص رفع مشکل افراد فاقد شناسنامه، امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که در نتیجه اقدامات و پیگیری‌های صورت گرفته از سوی مجموعه قضائی استان هرمزگان، هیچ ایرانی بدون شناسنامه‌ای در این استان وجود ندارد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین از فروش پنج هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان کالای متروکه و تعیین تکلیف چهار هزار و ۲۰۰ پرونده متروکه شامل ۱۰ هزار و ۶۰۰ کانتینر در نتیجه اقدامات و پیگیری‌های قضائی صورت گرفته طی دو سال اخیر خبر داد.

قهرمانی در ادامه، فروش ۲۲ هزار دستگاه وسیله نقلیه موجود در پارکینگ‌های راهور به ارزش بیش از ۳۸ میلیارد تومان که در نتیجه اقدامات دستگاه قضائی استان هرمزگان صورت گرفته است را انقلابی در حوزه امانتداری نسبت به اموال مردم دانست.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه، از رفع تصرف از اراضی دولتی در ۴۷۳ فقره پرونده به میزان هزار و ۶۳۴ هکتار و به ارزش ۹ هزار میلیارد تومان، حدنگاری صددرصدی اراضی ملی و ۶۷ درصدی اراضی کشاورزی استان هرمزگان و همچنین صدور ۹۰ تا صد در صد اسناد حریم دریا، شهرک‌های صنعتی و جنگل‌های مانگرو خبر داد.

گفتنی است در این مراسم، نمایندگان قضات، بانوان کارمند، کارکنان اداری، همسرانِ معلم کارکنان قضائی و شوراهای حل اختلاف دستگاه قضائی استان هرمزگان، به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود پرداختند.

همچنین در جریان این مراسم به مناسبت سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم، با حضور رئیس قوه قضائیه از ۱۰۰ تن از همسران معلم کارکنان قضائی استان هرمزگان، تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 6094870

دیگر خبرها

  • تشریح جزئیات بررسی پرونده‌های امور اراضی استان تهران/ تعیین تکلیف ۴۵ پرونده
  • ۴۵ پرونده امور اراضی استان تهران تعیین تکلیف شد
  • ساختمان‌های بحرانی منطقه ۱۲ تهران به‌زودی تعیین تکلیف می‌شود
  • اولتیماتوم ۱۸ ماهه برای تعیین‌تکلیف شبکه فاضلاب بندرعباس
  • تعیین تکلیف پساب یزد
  • خودروهای توقیفی تعیین تکلیف شود
  • ۹ میلیون خانه خالی در ژاپن! / گاردین: تا یک دهه آینده ۳۰ درصد خانه‌ها در ژاپن خالی خواهند بود
  • رئیس قوه قضائیه: پرونده‌های اموال تملیکی تعیین تکلیف شود
  • دانشجو‌های خانه به دوش! / جای خالی خانه دانشجویی در پازل زندگی زوج‌های دانشجو
  • تعیین تکلیف ۱۰ هزار و ۶۰۰ کانتینر کالای متروکه در هرمزگان