Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سالانه سه هزار نفر به دلیل نبود عضو پیوندی فوت می‌کنند، در حالیکه تقریبا ۳ عضو بیمار مرگ مغزی قابل اهدا است که با مدیریت صحیح پیوند می‌توان بیماران در نوبت انتظار را نجات داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ امیرحسام علیرضایی رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اجلاس معاونین درمان دانشگاه علوم پزشکی کشور، افزود: در حال حاضر PMP (شاخص اهدای عضو) کشور ۱۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲۶ است و با کنترل کرونا باید تلاش کنیم این آمار افزایش یابد.

وی اظهارکرد: در کشور ۵۴ درصد بیماران کلیوی، دیالیز و ۴۶ درصد پیوند می شوند. با توجه به ایمن بودن دیالیز صفاقی وبه صرفه بودن هزینه های درمانی، باید تلاش کرد این نوع دیالیز برای بیماران افزایش یابد.

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰، در مجموع ۱۲۵۶۲ خدمت به ۵۰۴۹ نفر از این بیماران در ۷۹ مرکز دندانپزشکی  ارائه شده،  ۱۵ دانشگاه از مجموع ۶۴ دانشگاه در طرح مقیمی دندانپزشکی شرکت می ‌کنند که به طور شبانه ‌روزی در روزهای تعطیل و غیرتعطیل این دانشگاه‌ ها به ارائه خدمات می پردازند.

علیرضایی در خصوص خدمات توانبخشی گفت: خدمات توانبخشی در بیماری های خاص و صعب العلاج براساس وضعیت بیمارشامل یک یا چند خدمت همزمان از خدمات فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتاردرمانی، ارتز و پروتز، بینایی سنجی و شنوایی شناسی است. هزینه انواع خدمات توانبخشی بیماری های MS، اتیسم، EB، CF، هموفیلی و SMA مطابق با تعداد جلسات مشخص شده در استاندارد خدمت،   ۱۰۰ درصد حمایت می شود.

وی، آموزش، معرفی و توسعه دیالیز صفاقی توسط پزشکان نفرولوژیست را رکن مهمی در افزایش تعداد دیالیز صفاقی دانست و افزود: الزام دانشگاه های واجد نفرولوژیست به راه اندازی و توسعه دیالیز صفاقی، ارتقای کیفیت محلول های دیالیز صفاقی، اعمال و برقراری سیاست های تشویقی صفاقی در کشور، تعیین حد نصاب برای درصد و سهم دیالیز صفاقی در بین سایر روش های درمانی در یک دانشگاه، ارتقای کیفیت و استاندارد محلول و ملزومات و ورود فناوری ها و روش های جدید درمان APD و محلول های Biocompatible از سیاست های این مرکز در توسعه دیالیز صفاقی است.

وی گفت: نظارت ها بر مراکز دندانپزشکی در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ میزان ۳۰ درصد رشد داشته است که با تشدید نظارت ها میزان تخلفات کاهش چشمگیری داشته است و این روند به صورت مستمر باید در دانشگاه ها ادامه یابد.

علیرضایی درخصوص برنامه مدیریت درمان سکته حاد قلبی و مغزی، گفت : از دانشگاه ها انتظار می رود برنامه ریزی جهت افزایش ارائه خدمات درمانی استاندارد به بیماران سکته حاد قلبی و مغزی جهت دستیابی به شاخص های برنامه صورت پذیرد.  

وی افزود: همچنین باید حداقل یک مرکز C-SCU در هر استان (مرکز جامع درمان سکته حاد مغزی با خدمات آنژیوپلاستی مغزی) ایجاد و نیز آموزش های لازم و تکمیل امکانات درمانی مرتبط در مراکز۲۴۷ و ۷۲۴ به منظور مدیریت بهینه درمان بیماران سکته حاد مغزی و قلبی صورت پذیرد.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پیوند سکته مغزی توانبخشی دیالیز صفاقی سکته حاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۹۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ فرشیدی افزود: مراکز سراج در ۴۰ دانشگاه علوم پزشکی و ۲۵ استان کشور راه اندازی شده است. معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: به سمت درمان مشکلات اجتماعی پیش می‌رویم با مشارکت‌های مردمی، سعی کردیم که ارتباطجامعه با روانشناسان را تقویت کنیم.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   مدیرکل دفتر سلامت روان وزارت بهداشت گفت: طی سال گذشته غربالگری سلامت روان با ۸ شاخص برای غربالگری اختلالات اضطرابی و خلقی اجرا شده و ۱۲ و ۶ دهم درصد باید تکمیل شود که تاکنون به ۸ و ۴ دهم درصد رسیده است. به گفته مسئولان بیمه سلامت ۶ خدمت از خدمات روانشناسی تحت پوشش بیمه‌های پایه قرار گرفته­ و این پوشش دهی در حال افزایش است. مصلحی از فعالیت سه هزار و ۳۰۰ روانشناس در شبکه بهداشت و درمان کشور خبر داد و گفت: خدمات سلامت روان به صورت رایگان در مراکز جامع خدمات سلامت در سراسر کشور ارائه می‌شود.

دیگر خبرها

  • سالانه بیش از ۱۵۰۰ قطعه پرنده وحشی در خراسان رضوی تیمار می‌شود
  • عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد
  • انجام موفقیت آمیز عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور
  • ایجاد ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در دولت سیزدهم
  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده‌ای نزدیک
  • پلمب مرکز غیرمجاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد
  • پلمب مرکز غیرمحاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • فاصله ازدواج و فرزندآوری به ۳ سال رسیده است
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور