Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پشتیبانی، املاک و ساختمان بانک شهر گفت: اخذ موافقت اصولی تشکیل اولین صندوق سرمایه گذاری املاک و مستغلات و راه اندازی سامانه آنلاین واگذاری املاک بانک شهر، دو اقدام مهم و بنیادین در راستای تأمین منابع درآمدی بر پایه شفافیت و عدالت اقتصادی است.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از روابط عمومی بانک شهر، ناصر آخوندی افزود: با عنایت به سیاست گذاری های مدیریت ارشد بانک مبنی بر استفاده از پتانسیل بازار سرمایه و تحول در فرایندهای واگذاری املاک مازاد بانک از رویه سنتی به روشهای واگذاری از طریق جذب منابع خرد در بازار سرمایه و در راستای اجرای مفاد ماده 16 و 17 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و در راستای تحقق فروش املاک مازاد بانک وفق برنامه تنظیمی، پیگیری اخذ مجوز صندوق سرمایه گذاری املاک و مستغلات با سرمایه حداقل 5 هزار و حداکثر 7 هزار میلیارد تومان انجام پذیرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد:خوشبختانه این مهم با تدابیر ، همراهی و حمایت موثر مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره بانک منجر به صدور موافقت اصولی صندوق سرمایه گذاری املاک و مستغلات شد.
آخوندی ادامه داد: بانک شهر در سال های گذشته، املاک و مستغلات زیادی را بابت مطالبات خود از اشخاص حقیقی و حقوقی و سازمان های مختلف دریافت کرده که از ارزش قابل توجهی برخوردار است ،این ظرفیت مغفول با راه اندازی صندوق سرمایه گذاری املاک و مستغلات و سامانه آنلاین، به گونه ای ضابطه مند ارزش گذاری ،طبقه بندی و به تدریج برای واگذاری به متقاضیان، عرضه خواهد شد.
معاون پشتیبانی، املاک و ساختمان بانک شهر با تاکید بر اینکه با برنامه ریزی های صورت گرفته، بودجه 9 هزار میلیارد تومانی فروش املاک بانک مازاد در سال جاری به طور کامل محقق می شود، گفت: این در حالی است که در سال گذشته، تنها یک چهارم از بودجه 8 هزار میلیارد تومانی فروش املاک مازاد بانک محقق شده بود.
آخوندی خاطرنشان کرد: تمهیدات جدیدی برای واگذاری اراضی بانک که دارای پروانه های ساختمانی بوده و در مراحل اولیه ساخت هستند در نظر گرفته شده و طرح راه اندازی پروژه های صندوق زمین و ساختمان با مشارکت شهرداری ها نیز از دیگر اقداماتی است که بانک شهر تصمیم به انجام آن دارد تا بدین وسیله مقدمات لازم جهت تسهیل در فروش واحدهای حاصله فراهم شود.
وی با تأکید بر اصول شفافیت و ایجاد امکان رقابت منصفانه برای رشد اقتصادی گفت: طرح ایجاد سیستم جامع املاک و برقرار کردن شرایط دسترسی کامل به اطلاعات، یکی از برنامه های بانک در این دوره است که منجر به برنامه ریزی دقیق در این حوزه می گردد. همچنین پیگیری وضعیت اسناد مالکیت و رسیدگی به مشکلات موجود در املاک در حال انجام است که زمینه نقدشوندگی و یا بهینه سازی آنها را برای بانک شهر عملیاتی خواهد کرد.
معاون پشتیبانی، املاک و ساختمان بانک شهر در پایان گفت: هم افزایی و همدلی خانواده بزرگ بانک شهر و استفاده حداکثری از ظرفیت های همه معاونت ها، مدیریت ها، کارکنان و شرکتهای بانک، منجر به جهشی مثال زدنی در رشد کیفی و کمی بانک در آینده نزدیک خواهد شد.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: صندوق سرمایه گذاری املاک و مستغلات بانک شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۹۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه تاریخی آصف اردبیل واگذار می‌شود

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از انتشار آگهی مزایده سرمایه‌گذاری در مرمت، احیا، نگهداری و واگذاری حق بهره‌برداری از بنای تاریخی خانه آصف اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حسن محمدی ادیب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی برای احیا و ساماندهی بناهای تاریخی استان با مشارکت بخش خصوصی و واگذاری از طریق صندوق توسعه و احیای بناهای تاریخی، فراخوان مزایده یکی دیگر از بناهای تاریخی اردبیل توسط این صندوق منتشر شد.

وی افزود: واگذاری خانه تاریخی آصف اردبیل از طریق فراخوان مزایده سرمایه‌گذاری در مرمت، احیا، نگهداری و واگذاری حق بهره‌برداری از بناهای تاریخی منتشر شده از سوی صندوق توسعه و احیا انجام می‌شود و متقاضیان تا ۱۷ اردیبهشت ماه فرصت شرکت در این فراخوان را دارند.

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل با اشاره به با برنامه‌ریزی برای واگذاری سایر بناهای تاریخی استان، تاکید کرد: با توجه به اینکه واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی راه حلی مناسب برای مرمت و احیای این بناها است، در سال ۱۴۰۲ بهره‌برداری از ۴ بنای تاریخی استان به بخش خصوصی واگذار شد و امسال نیز سایر بناها به مرور در لیست واگذاری قرار می‌گیرند.

محمدی ادیب ادامه داد: علاقمندان و متقاضیان سرمایه‌گذاری در این بنای تاریخی می‌توانند برای شرکت در مزایده به سامانه تدارکات الکترونیک دولت (ستاد) مراجعه کنند.

کد خبر 749477

دیگر خبرها

  • خانه تاریخی آصف اردبیل واگذار می‌شود
  • خانه آصف اردبیل برای مرمت به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • بنا‌های تاریخی اردبیل برای احیا به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • پژمان‌فر: بانک مرکزی صدور چک را منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک کند
  • اقدام بانک ملی ایران در واگذاری پتروشیمی شازند بسیار ارزشمند است
  • سرمایه‌گذاری در بنای تاریخی خانه آصف اردبیل به مزایده گذاشته شد
  • واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی در سال ۱۴۰۳
  • چرا بانک مسکن قرارداد با صندوق توسعه ملی را امضا نکرد؟
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری