Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابوالفضل فرحبخش، رئیس دادگستری شهرستان زرند در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، جزو مهم ترین اسناد بالادستی و مستند تحول در همه بخش‌های کشور است.

به گفته او در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، واقعیت موجود به خوبی تبیین شده و راهکار‌ها و اقدامات لازم برای رسیدن به قله‌های تمدن نوین اسلامی و جامعه عاری از فساد و تباهی نیز دقیقا تشریح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرحبخش می‌گوید: سال ۱۴۰۰ تعداد پرونده‌های زیادی به دادگاه، دادسرا و شورا‌های حل اختلاف وارد شده است و در این بازه زمانی با همت و تلاش شبانه روزی قضات و کارمندان به ۳۴ هزار و ۳۳۹ پرونده رسیدگی شده است و این پرونده ها مختومه شده اند.

او گفت: باید با پیگیری خواسته‌های عموم جامعه، شناسایی نقاط ضعف و آسیب‌های اجتماعی در همه حوزه‌ها صورت پذیرد تا مشکلات برطرف و آسیب‌های اجتماعی کاهش یابد.

 رئیس دادگستری شهرستان زرند می گوید: تلاش کردیم مراجعه حضوری مردم به دستگاه قضایی را تا حد زیادی کاهش دهیم بدین سبب برگزاری دادگاه‌های برخط و الکترونیک را راه اندازی کردیم تا با استفاده از ویدئو کنفرانس، جلسات رسیدگی به پرونده‌های خارج از شهرستان را برگزار کنیم.

او گفت: ما در این مدت گام اول هوشمندسازی را برداشتیم و امید است از این پس نیز این اقدام ادامه یابد تا قوه قضائیه از سیستم سنتی به سمت سیستم  الکترونیکی حرکت  کند.

حجت الاسلام اسماعیل بلوچ زاده، دادستان شهرستان زرند  نیز در این نشست گفت: دستگاه قضایی برای متخلفان و کسانی که ترک فعل داشتند، پرونده قضایی تشکیل داده و با مقصران و  افرادی که در این زمینه کوتاهی کنند، برخورد قانونی می کند. 

او می‌گوید: مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته طی یک سال گذشته در زرند، اجرای طرح پیشگیری از تصرفات غیرمجاز اراضی بوده است.

به گفته این مقام قضایی اجرای برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، قضایی و حقوقی، امنیتی و انتظامی، وضعی، اطلاع‌رسانی و ارتقای آگاهی‌های عمومی، به‌کارگیری ظرفیت مردمی پیشگیری از جرم و ایجاد مدیریت جدید ستاد مردمی پیشگیری از وقوع جرم شهرستان از اهداف طرح اورژانس قضایی بوده است که  در این مسیر از ۴ هزار شکایت ارجاعی به واحد اورژانس قضایی و سازش دادسرا، حدود ۳ هزار پرونده به صلح و سازش منتهی شده است.

او می‌گوید: اجرای موفق طرح پیشگیری از سرقت پسته در شهرستان زرند، نتیجه همدلی، اتحاد و مشارکت مردم بوده و رضایت  بسیاری از  کشاورزان و کاهش چشمگیر سرقت پسته را به دنبال داشته است.

حجت الاسلام بلوچ زاده گفت: از ابتدای سال  ۱۳۹۹ تا پایان سال ۱۴۰۰، ۴ هزار فقره شکایت به شورای صلح و اورژانس قضایی در شهرستان زرند ارجاع شده که با استفاده از ظرفیت صلح و سازش، ۳ هرار فقره از این موارد با صلح و سازش به پایان رسیده است.

به گفته او متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها در شهرستان زرند از ۴۵ روز به ۱۵روز کاهش یافته است.

به گفته حجت الاسلام بلوچ زاده  صلح و سازش برکات و آثار زیادی از جمله: رفع خصومت، کینه، نزاع و درگیری، رسیدن به آرامش فکری، کاهش هزینه‌های دادرسی و... را در پی دارد. 

 دادستان شهرستان زرند می گوید: طی پارسال، پرونده‌های مسن و معوق در شهرستان زرند کاهش داشته است. 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هفته قوه قضاییه دادستان عمومی شهرستان زرند اورژانس قضایی صلح و سازش پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۸۹۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف

در پی تذکر یک جوان کاشمری و آمر به معروف و ناهی از منکر به ۲ راکب موتورسیکلت که برای سه دختر نوجوان ایجاد مزاحمت کرده بودند، وی از سوی ضاربان با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفت و از ناحیه گردن مجروح شد.

به گزارش تسنیم، بنا بر این گزارش، پرونده قضایی در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کاشمر تشکیل شد و متهمان با صدور قرار بازداشت موقت، تحویل زندان شهرستان شدند.

ساعت ۱۹:۲۰ روز جمعه مورخ ۷ اردیبهشت (همزمان با شب شهادت شهید غیرت شهید الداغی) جوان باغیرت کاشمری که شاهد مزاحمت دو راکب موتورسوار برای سه دختر نوجوان بود، وقتی متوجه نداشتن حالت طبیعی این موتورسواران می‌شود، به صورت لسانی به آن‌ها تذکر می‌دهد، اما این دو اراذل و اوباش با وی درگیر می‌شوند و با چاقو وی را از ناحیه گردن مجروح می‌کنند.

پس از این حادثه و درگیری، بلافاصله جوان باغیرت کاشمری به بیمارستان منتقل می‌شود و دو اراذل و اوباش نیز توسط مردم به گشت ۱۱۰ تحویل داده می‌شوند.

دیگر خبرها

  • رسیدگی به پرونده های رفع تداخلات ارضی از اولویت‌های دستگاه قضایی است
  • اقدام ویژه دستگاه قضایی زرند در حمایت از طرح عفاف و حجاب
  • دادسرای نظامی ناحیه بندر جاسک افتتاح شد
  • جلوه های تعارض منافع در قوه قضائیه / ارجاع گزینشی، آسیب جدی در رسیدگی به پرونده های ملی
  • آگاه‌سازی عمومی برای کاهش ورود پرونده‌ به دادگستری
  • رسیدگی به پرونده‌های قضایی باحضور رئیس دیوان عدالت اداری کشور
  • احضار  فعالان رسانه‌ای به‌دلیل انتشار مطلب درباره نیکا شاکرمی
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف
  • پرونده قضایی برای ضاربان شهید الداغی تشکیل شد
  • پلمب ۸ واحد مشاور املاک غیرمجاز در پردیس و بومهن + فیلم