Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین ـ پرستو بهرامی راد؛ فاطمه محمدبیگی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان در خصوص احتمال کمبود دارو یا افزایش قیمت دارو در کشور عنوان کرد: متاسفانه افزایش قیمت در بازارهای جهانی به دلایل مختلف بین المللی از جمله جنگ اوکراین، تحریم‌ها و ... ایجاد شده است. در واقع شرایط در کل دنیا در بحث امنیت غذا و دارو دچار چالش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او در ادامه توضیح داد: اما داروسازان عنوان می‌کنند تهیه مواد اولیه برای آنها سخت شده است و این شرایط باعث افزایش قیمت دارو می‌شود. از سوی دیگر به خاطر کمبود جریان برق استان‌هایی که قطب داروی کشور هستند در معرض قطعی برق قرار دارند. قطعی مکرر برق در کارخانه‌ها و شرکت‌های داروسازی باعث ضرر هنگفتی به صنایع داروسازی می‌شود. در این خصوص انجمن داروسازان به رییس محترم جمهور نامه‌ای نوشتند. به دنبال این نامه و ارتباطی که ما با داروسازان داشتیم، کمیسیون بهداشت هم نامه‌ای تنظیم کرد و این موضوع را تذکر دادیم که قطعی برق برای صنایع داروسازی صورت نگیرد. اما هنوز ما پلن مشخصی از وزارت نیرو دریافت نکرده‌ایم.  

محمدبیگی اظهار کرد: مواد اولیه داروسازی در خطوط تولید دارو در هنگام قطعی برق آسیب می‌بیند. متاسفانه قطعی‌های برق طبق برنامه منظم نیز پیش نمی‌رود و همین موضوع آسیب جدی به خط تولید می‌زند. 

نماینده مجلس در خصوص موضوع حذف ترجیحی در خصوص دارو بیان کرد: ما معتقد هستیم که حذف ارز ترجیحی باید به صورت پلکانی انجام شود. قرار است ارز ترجیحی دارو آخرین گزینه باشد. لذا برنامه ما در مجلس و دولت این است که حذف ارز ترجیحی برای دارو اجرا نشود تا قیمت‌ها کنترل شده بماند. 

محمدبیگی علت افزایش قیمت برخی داروها را اینگونه مطرح کرد: اما افزایش قیمت مواد پیرامونی به دلیل حذف ارز ترجیحی گرانی افسار گسیخته‌ای را ایجاد کرده است. بالطبع با افزایش قیمت حوزه حمل و نقل و توزیع دارو، تهیه مواد، انرژی و بحث‌های مختلف با افزایش بهای دارو هم روبرو خواهیم بود. کمیسیون به این موضوع توجه دارد و در تدارک نشست‌هایی با مسئولین حوزه غذا و داروی کشور است تا بتوانیم این موضوع را سامان دهیم.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: فاطمه محمدبیگی حذف ارز ترجیحی افزایش قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۰۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حقوق بازنشستگان قطعی شد؟ /پاسخ سخنگوی دولت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت سیزدهم روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: به پیشنهاد وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی، حقوق بازنشستگان حداقل بگیر ۳۵ درصد افزایش یافت و حداقل حقوق این افراد ۱۰ میلیون تومان خواهد بود.

آنگونه که ایرنا روایت کرده، وی بیان کرد: یکی از محورهای مهم سیاست‌های سازمان تامین اجتماعی به حوزه انتظام‌بخشی به سیاست‌های حمایتی در کشور اختصاص دارد و امروز آیین‌نامه‌ای در هیات وزیران به منظور ایجاد پنجره واحد خدمات حمایتی ایرانیان و در راستای محور مهم سیاست‌های کلی تامین اجتماعی به تصویب رسید.

بهادری‌جهرمی خاطرنشان کرد: هیات وزیران امروز با این آیین که به پیشنهاد وزارت کار به هیات وزیران تقدیم شده بود و در جلسات متعدد کمیسیون‌های مربوطه مورد بحث و بررسی قرار گرفته بود موافقت کرد که بتوانیم انتزاع‌بخشی مناسبی داشته باشیم و هم کارآمدی و هم انسجام را در خدمت‌رسانی‌ حمایتی به جوامعی که تحت پوشش نهادهای مختلف حمایتی هستند و یا به روش‌های مختلف حمایت‌هایی از آنها انجام می‌گیرد مطابق این مصوبه داشته باشیم.

وی ادامه داد: درخصوص سیل سیستان و بلوچستان که پیش از این گزارش‌هایی در همه جلسات از ابتدای سیل تا امروز وزرای مرتبط در جلسه ارائه کرده بودند امروز به پیشنهاد مشترک وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه در جلسه هیات وزیران مقرر شد که فعلا میزان هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان به صورت تنخواه در اختیار استاندار و وزارت کشور قرار بگیرد تا بتوانند به عنوان هزینه‌های ضروری اولیه در سطح استان هزینه کنند البته مبالغ خسارت که بیش از این برآورد شده بعد از برآورد نهایی توسط مجموعه‌ها و دستگاه‌های مربوطه درخصوص آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901697

دیگر خبرها

  • انجمن واردکنندگان برنج : چرا برنامه دولت برای تخصیص ارز برنج رسما اعلام نمی‌شود؟
  • افزایش حقوق بازنشستگان قطعی شد؟ /پاسخ سخنگوی دولت
  • مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک موافقت کرد
  • هشدار قالیباف نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو
  • هشدار رئیس مجلس نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو/ مبلغ 74 همت نمی‌تواند باعث کنترل قیمت و بازار دارو شود/ دولت برای کنترل قیمت بازار دارو 180 همت در نظر بگیرد
  • سید محمد خاتمی: کشور در شرایط حساسی به سر می‌برد/ چشم امید ما برای عبور از بحران‌ها و گشودن افق‌ها به دانشگاه است/ اولین کار مجلس هفتم تثبیت قیمت‌ها بود و دیدیم که تورم روز به روز افزایش پیدا کرد
  • سید محمد خاتمی: کشور در شرایط حساسی به سر می‌برد/ چشم امید ما برای عبور از بحران‌ها و گشودن افق‌ها به نهاد دانشگاه و دانشگاهیان است/ اولین کار مجلس هفتم تثبیت قیمت‌ها بود و دیدیم که تورم روز به روز افزایش پیدا کرد
  • خبر رییس مجلس درباره حقوق اردیبهشت 1403/ قالیباف: دولت باید متناسب سازی حقوق بازنشستگان را این ماه اجرا کند
  • موافقت مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک
  • افزایش حقوق سربازان به اجرا در می آید؟