Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر قطر در افتتاحیه مجمع اقتصادی قطر، از جامعه بین‌الملل‌ خواست تا راهبردهای اقتصادی برای حمایت از ملت‌های فقیر اتخاذ کند.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل ایران اکونومیست به نقل از الجزیره، «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر امروز سه شنبه طی نطقی در مراسم افتتاحیه مجمع اقتصادی سال 2022 قطر گفت: انتظارات حاکی از آن است که تولید ناخالص داخلی قطر در سال 2022 حدود 4.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

9 درصد رشد خواهد کرد که دلیل آن افزایش قیمت انرژی و تأثیر مثبت سیاست ها و رویه های اتخاذ شده توسط دولت است.

وی با اشاره به اینکه مجمع اقتصادی قطر با هدف غنی‌سازی گفت‌وگو درباره موضوعات راهبردی که در اولویت‌های اقتصاد جهانی قرار دارد، تاکید کرد که کشور قطر به عنوان یک شریک فعال در جامعه بین‌المللی برای مقابله با تغییرات اقلیمی در عرصه‌های مختلف اقتصادی، زیست محیطی و اجتماعی مسئولیت خود را بر عهده می‌گیرد.

وی ابراز اطمینان کرد که حضور گسترده کشورهای جهان در جام جهانی ۲۰۲۲ به میزبانی قطر نه تنها امکان تقویت مشارکت‌های اقتصادی بین المللی را فراهم می کند، بلکه بستری برای تقویت پل های ارتباطی و گفت‌‌و‌گو بین مردمان مختلف خواهد بود.

امیر قطر حمایت از اقتصاد و حفظ صلح را راه غلبه بر بحران ها و غلبه بر چالش‌ها در جهان دانست و تاکید کرد: انتظارات بانک جهانی حاکی از کاهش حدود یک سوم رشد اقتصاد جهانی در سال جاری نسبت به سال گذشته است و ممکن است مقدمه ای برای رکود تورمی باشد.

تمیم بن حمد ضمن درخواست از جامعه بین‌المللی برای اتخاذ رویکردی که تعادل اقتصادی را به منظور پشتیبانی از ملت‌های فقیر را فراهم می‌کند، گفت: اختلال در زنجیره تامین همچنان یکی از مهم‌ترین عوامل افزایش قیمت است.

وی تاکید کرد: مسائلی وجود دارد که راه حل اقتصادی ندارند، از جمله جنگ و اثرات مخربی که بر  بر اوکراین و بسیاری از کشورهای دیگر داشت  وراه حل تنها سیاسی خواهد بود.

امیر قطر گفت: همه گیری کرونا بزرگی شکاف بین کشورهای غنی و فقیر را آشکار کرد و به گسترش آن دامن زد؛ به ویژه که تلاش ها برای  دستیابی به توسعه و کاهش فقر با دشواری‌هایی روبرو بوده است.

دومین دوره مجمع اقتصادی قطر‌ در دوحه، پایتخت قطر آغاز شده تا به تعبیر مقامات این کشور نقطه شروعی برای تقویت اقتصاد جدید جهانی در رویارویی با مشکلات باشد.

در این مجمع سه روزه که با موضوع معادله بهبود اقتصاد جهانی برگزار شده است، بیش از 75 سخنران اصلی و بیش از 500 شرکت کننده از جمله مدیران عامل و رهبران نهادهای تجاری از سراسر جهان حضور دارند.

بنا به اعلام قطری‌ها این مجمع به ایجاد تفاهم بیشتر بین رهبران جهان که بخش‌های مختلف از حکومت تا فناوری اطلاعات را مدیریت می کنند، کمک می‌کند، به‌ویژه که این مجمع یک گردهمایی بین المللی جدید برای تبادل ایده‌ها و تجربیات و ارائه راه‌حل‌هایی برای ایجاد ثبات اقتصادی بیشتر است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مجمع اقتصادی بین المللی جامعه بین امیر قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۰۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) استوری خاص احمدرضا عابدزاده برای قهرمانش

احمدرضا عابدزاده حتی اگر سال‌ها در فوتبال نباشد باز هم چهره‌ای فراموش نشدنی برای فوتبالدوستان ایرانی است. سنگربان اسبق استقلال پرسپولیس و تیم ملی البته یک مزیت ویژه هم در فوتبال ایران دارد و تنها ملی پوش ما در تمام تاریخ ادوار تیم‌های ملی به حساب می‌آید که علاوه بر خودش، پسرش نیز به جام جهانی رفته است و امیر عابدزاده فرزند برومند احمدرضا  را در ۲ جام جهانی روسیه و قطر دیده‌ایم. 

احمدرضا عابدزاده روز پنجشنبه با انتشار عکسی از خودش و پسرش در کنار یکدیگر، تولد امیر را به او تبریک گفت و در توصیف پسر فوتبالیستش نوشت: امیرم، تولدت مبارک قهرمان من.

 

منبع:خبرورزشی 

دیگر خبرها

  • عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد
  • بورل: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است
  • مشکل تورم با افزایش تولید از بن بست خارج می‌شود
  • سفر معاون امیرعبداللهیان به ریاض
  • کدام کشورها در رویداد اقتصاد دریامحور ایران شرکت می‌کنند؟
  • حضور مقامات بین‌المللی در ریاض برای گفتگو پیرامون غزه
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • استوری احمدرضا عابدزاده برای قهرمانش
  • با سازوکارهای اقتصادی فعلی جامعه، کارگر غالباً با مشکل مواجه می‌شود
  • (عکس) استوری خاص احمدرضا عابدزاده برای قهرمانش