Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال گفت:‌ ترجیح این است که کارها براساس مصوباتی که از قبل بوده و اختیاراتی که سرپرست و دبیر کل دارند، پیش برود و هنوز تصمیمی برای تشکیل جلسه نگرفته‌ایم.

به گزارش ایران اکونومیست،‌ احسان اصولی امروز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره انتخابات فدراسیون فوتبال، اظهار داشت: طبق شروطی که در اساسنامه مشخص است، برای بحث برگزاری مجمع ۸ شهریور اقداماتی انجام شده و ستاد برگزاری شکل گرفته و زمان‌بندی آن طبق اساسنامه انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیروز با اعضای مجمع مکاتبات لازم را داشتیم و طبق اساسنامه اطلاع‌رسانی شده است. کمیته بدوی انتخابات جلسه اول خود را برگزار کرده و بحث‌های فرآیند آن را با دبیر کل هماهنگ کرده است. 

وی ادامه داد: طبق اساسنامه، زمان‌بندی مشخص شده است. ۷۰ روز قبل از مجمع بحث اطلاع‌رسانی را داریم. موضوع ثبت‌نام هم ۵۰ روز قبل از مجمع داریم. ۲۱ روز قبل از مجمع هم لیست نهایی نامزدها به اعضای مجمع اعلام می‌شود و ۸ شهریورماه هم انتخابات برگزار می‌شود که رئیس و نواب رئیس فدراسیون که از مجمع قبلی پست خالی دارند، مشخص می‌شود. همین طور انتخاب نماینده باشگاه‌ها در انتخابات پیش رو در دستور کار خواهیم داشت. 

سخنگوی فدراسیون فوتبال در خصوص این قانون که میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون باید ۵۰ روز قبل از انتخابات استعفا دهد، عنوان کرد: شرایط نامزد رییس فدراسیون فارغ از اینکه ماجدی تصمیم دارد این کار را انجام دهد یا خیر این است که در ماده ۳۹ اساسنامه بحث نامزدهای پست ریاست را کامل مشخص کرده است. در اساسنامه چیزی نیامده که اعضای هیات رئیسه نمی‌توانند برای ریاست کاندیدا شوند. همچنین شما در روند و فرآیند و آنچه عرف بوده می‌بینید که رئیس فدراسیون، عضو هیات‌رئیسه محسوب می‌شود. در ادوار مختلف و در همین اساسنامه نیز رئیس بدون استعفا می‌تواند ثبت نام کند و قید اساسنامه حداکثر سه دوره است.

اصولی ادامه داد: اگر رئیس فدراسیون بخواهد ثبت‌نام کند، منعی ندارد و همین موضوع قابل تعمیم است. در اساسنامه هیچ منعی نیست و نمی‌توانیم براساس تمایلات شخصی این موضوع را تفسیر و برای آن تصمیم‌گیری کنیم. اینکه ماجدی بخواهد ثبت نام کند، باید استعفا دهد، این تفسیر اشتباه است. او و هر عضو هیات رئیسه که بخواهد برای ریاست کاندیدا شود، مشکلی وجود ندارد. جایی که سرپرست تعیین می‌شود، می‌گوید تمام اختیارات رئیس فدراسیون را سرپرست فدراسیون هم دارد. تمام عزل‌ها و نصب‌ها، تعهدات مالی و تصمیماتی که رئیس می‌گیرد، سرپرست فدراسیون هم این اختیارات را دارد. این موضوع کاملا شفاف است و ابهامی که مطرح شده، اشکال دارد. 

وی در خصوص رفتن مهرداد سراجی و خالی ماندن یک صندلی خالی، گفت: در اساسنامه تاکید شده که تا ۵۰ درصد از اعضای هیات رئیسه اگر بلاتصدی باشد، هیات رئیسه می‌تواند تا برگزاری سرپرستی را برای آن پست مشخص کند. جلسه هیات رییسه نداشتیم و زمان ما تا مجمع کوتاه بوده است. هیات‌رئیسه هنوز به آن تصمیم نرسیده که جلسه‌ای تشکیل دهد. براساس اطلاعاتی که شما دارید، خدمت نایب رئیس سوم هیات رئیسه هم نیستیم. ترجیح این است که کارها براساس مصوباتی که از قبل بوده و اختیاراتی که سرپرست و دبیر کل دارند، پیش برود. در حال حاضر با مشکلی روبرو نیستیم تا نیاز به جلسه داشته باشیم اما هر جا لازم باشد جلسه تشکیل می‌دهیم و در مورد تعیین سرپرست هم تصمیم‌گیری می‌کنیم. 

سخنگوی فدراسیون فوتبال در مورد حضور غیرقانونی شهره موسوی در جلسات، گفت: شرایط بلاتصدی شدن یک عضو هیات رئیسه کاملا در اساسنامه است. اساسنامه هیچ‌کدام از این شرایط را در مورد موسوی صدق نکرده و او همچنان پست خود را دارد و شرایط کاملا مشخص است. عزل، غیبت و محکومیت کیفری اتفاق نیافتاده و او از لحاظ مفاد اساسنامه همچنان عضو هیات رئیسه است. موسوی استعفا نداده و ما هم نمی‌توانیم برای او ضرب‌الاجل تعیین کنیم. در این خصوص اگر جلسات هیات رئیسه تشکیل شود و او نتواند ۴ جلسه شرکت کند در این صورت پست او بلاتصدی می‌شود اما همچنان این موضوع برای او رخ نداده است.

وی عنوان کرد: از کمیته بازاریابی استعفا دادم اما چون از قبل مطلع هستم در مورد حامی مالی می‌گویم. از نظر تامین منابع مالی و حامی مالی دو اقدام انجام دادیم. یک استفاده از ظرفیت هواداری در بستر دیجیتال که فراخوانی منتشر کردیم که در آن مدل شریک تجاری را مدنظر داشتیم و تعدادی از شرکت‌ها که در این حوزه حائز شرایط و علاقمند بودند، پیشنهاد دادند. ۲ مجموعه در کمیسیون معاملات در چارچوب فراخوان نهایی شد و گفت‌وگوی اولیه انجام شد. مدل‌های اقتصادی این شراکت باید به جمع بندی برسد و در نهایت یک مدل به مزایده گذاشته می‌شود تا در نهایت یک شریک تجاری بر مبنای هواداری و دیجیتال شناسایی کنیم.

اصولی افزود: البته محدودیت‌های اقتصادی در این روزها بر کسی پوشیده نیست و قطعا تاثیرش را در حمایت از پدیده‌هایی مثل فوتبال می‌گذارد اما ما در این خصوص پیگیری می‌کنیم. چه در بخش تامین نیازها مثل البسه، چه تامین منابع مالی و پشتیبانی که لازم است، فعالیت می‌کنیم. اما مهمترین فراخوان، بحث شناسایی شریک تجاری فدراسیون در بحث دیجیتال است که تحول بنیادی در تامین نیازهای مالی فدراسیون ایجاد می‌کند.

سخنگوی فدراسیون فوتبال کشورمان در مورد تامین البسه تیم ملی فوتبال کشورمان، اظهار کرد: در این فراخوانی داشتیم که نهایتا براساس معیارها و ملاک‌هایی که در کمیته ارزیابی معاملات بود، به جمع بندی رسیدیم که اعلام خواهیم کرد. شرکت‌کننده خارجی هم داشتیم اما امتیازات در حال شمارش است. فکر می‌کنم در طول یکی دو روز آینده اعلام نهایی می‌کنیم و به زودی رونمایی از حامی البسه ورزشی تیم ملی را انجام خواهیم داد. احتمالا مکان رونمایی در کیش است و اسم آن را اعلام می‌کنیم. در خصوص البسه رسمی هم همین موضوع رخ داد و فراخوان داده شد. اواسط تیرماه نیز نام تجاری که برای لباس رسمی استفاده می‌شود، اعلام می‌کنیم.

ادامه دارد...

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: هیات رئیسه فدراسیون فوتبال

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: هیات رئیسه فدراسیون فوتبال فدراسیون فوتبال عضو هیات رئیسه رئیس فدراسیون روز قبل ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۰۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه بیانه نویسی باشگاه ها در صورت تکرار افزایش می یابد

به گزارش خبرگزاری مهر، منصور قنبرزاده درباره جایگاه تیم‌ هایی که در جدول رده بندی لیگ برتر هم امتیاز هستند و ابهاماتی که در مورد قانون سازمان لیگ در این زمینه وجود دارد، توضیح داد. وی با تاکید بر ابهاماتی که در مصوبه هیات رییسه در این زمینه وجود داشت، خاطرنشان کرد: در این مصوبه به صراحت عنوان شده بود در صورتی که امتیازات برابر باشد، تفاضل گل تعیین‌کننده است. موضوع بازی مستقیم در میان نبود.

قنبرزاده با اشاره به زمان این مصوبه و اینکه مربوط به دوره قبل هیات رییسه فعلی بود، خاطرنشان کرد: این مصوبه اصلاح نشده بود اما سازمان لیگ اقدام به انجام آن کرد.

نایب رییس فدراسیون فوتبال همچنین در مورد باشگاه هایی که اقدام به انتشار بیانیه می کنند و جرایمی که سازمان لیگ برای آنها در نظر گرفته است، تصریح کرد: رفتارها در فوتبال حرفه ای نباید به این صورت باشد، برخی باشگاه‌ها در دقیقه ۲۰ بیانیه می‌دادند. برای بیانیه‌ نویسی میان باشگاه‌ها رقابت شکل گرفته بود. به همین دلیل هیات رییسه سازمان لیگ نشستی با حضور اکثریت اعضا برای ساماندهی این موضوع برگزار کرد و جرایمی برای این دسته باشگاه ها در نظر گرفت.

وی تاکید کرد: در صورت تکرار، مبلغ جریمه ها بیشتر می شود. تنبیهات انضباطی مانند محرومیت هم توسط کمیته انضباطی اعمال می شود. در کل انتظار این است که تمام باشگاه ها اگر اعتراضی دارند به منظور حفظ آرامش آن را به مبادی ذی‌ربط اعلام کنند.

قنبرزاده تاکید کرد: این اعتراض ها در کمیته‌های مربوطه بررسی خواهد شد. بنابراین نیازی به بیانیه‌نویسی نیست. برخی باشگاه‌ها، قانون فوق را رعایت کردند و فقط یکی دو نفر که پیشکسوت محسوب می‌شوند، صحبت‌هایی کردند که از باشگاه‌ها خواستیم این موضوع را پیگیری کنند.

کد خبر 6088917

دیگر خبرها

  • حمید رسایی: هیات رییسه مجلس باید امکانات ابتدایی مانند خانه و خودرو برای نمایندگان فراهم کند
  • یک ایرانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • رضوانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد/ فتاحیان مدیر اجرایی آسیا باقی ماند
  • محسن رضوانی عضو هیات رییسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • جلسه هیات رئیسه فدراسیون دوومیدانی تشکیل شد
  • جریمه بیانه نویسی باشگاه ها در صورت تکرار افزایش می یابد
  • حسینی: دولت به موضوع انتخاب رئیس مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند
  • مجوز برگزاری مجمع انتخاباتی دوومیدانی صادر شد
  • راهیابی نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه به هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه
  • توضیح وزیر ورزش در مورد معافیت و قانون استخدامی ورزشکاران