Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-29@08:55:10 GMT

بیش از ۲۸ درصد زندانیان استان یزد غیربومی هستند

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۹۰۷۰۹

بیش از ۲۸ درصد زندانیان استان یزد غیربومی هستند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد؛ غلامعلی دهشیری در نشست خبری با اهالی رسانه اظهار کرد: در حال حاضر ۹۲.۷ درصد زندانیان در استان مرد و مابقی را زنان تشکیل می دهند، ۲۸.۴ درصد زندانیان استان غیربومی هستند و بیشترین محکومیت‌ها در زندانهای استان به ترتیب موادمخدر، سرقت و جرائم علیه اشخاص و اطفال است.

وی ادامه داد: خوشبختانه رتبه زندان‌های استان یزد از لحاظ شاخصهای نوزده‌گانه این بخش از رده هفتم در اردیبهشت ۱۴۰۰ به رده دوم در اردیبهشت امسال ارتقا یافته که نشان از فعالیتهای موثر در جهت ارتقاء خدمات در این حوزه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دهشیری عنوان کرد: در استفاده از سامانه نظارت الکترونیکی نیز رشد ۷۲ درصدی را طی یکسال اخیر تجربه کردیم و خوشبختانه در شاخص ورودی زندانیان نیز در این مدت کاهش ۶.۵ درصدی روی داده است.

وی ورودی پرونده‌های دستگاه قضائی استان در سال گذشته را افزون بر ۲۳۶ هزار و ۴۰۰ مورد خواند و گفت: دادگستری استان در این شاخص با رشد شش درصدی، در جایگاه دوازدهم استانهای کشور است ولی در شاخص پرونده‌های خروجی با قریب به ۲۴۴ هزار پرونده خروجی و رشد تنها سه درصدی در این بخش، دومین استان کشور از این حیث هستیم.

رئیس کل دادگستری استان یزد از کاهش ۲۱ روزه متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب استان خبر داد و گفت: هم اکنون متوسط این زمان ۹۳ روز است.

وی کاهش مجازات‌های جایگزین حبس در استان به میزان ۲۱ درصد طی یکسال گذشته را نامطلوب خواند ولی در این باره از تلاش برای کاهش مجازاتهای حبس از این طریق در استان خبر داد.

غلامعلی دهشیری با اشاره به اینکه ۹۳.۷ درصد ابلاغهای قضائی به صورت الکترونیکی ارسال می‌شود، خاطرنشان کرد: دادگستری استان در مجموع با ۲۳.۲ درصد کاهش پرونده‌ها در سال ۱۴۰۰ بالاترین میزان عملکرد در کشور را داشته و از این حیث رتبه اول کشور را از آن خود کرده است.

وی افزود: در موضوع صلح و سازش نیز با ۵۲.۶ درصد مصالحه در پرونده‌ها رتبه دوم کشور به یزد تعلق گرفته و در حوز عملکرد شوراهای حل اختلاف نیز به رغم کاهش ۱۹ درصدی، رتبه پنجم کشور را داریم.

دهشیری گفت: دستگاه قضا در استان با تعیین تکلیف ۵۴.۵ درصدی پرونده‌های مسن نیز رتبه اول کشور به لحاظ بیشترین کاهش در این بخش را به خود اختصاص داده است.

این مقام قضائی در موضوع حفظ و احیای حقوق عامه نیز اعلام کرد: طی یکسال گذشته ۶۶۷ مورد حکم رفع تصرف فوری به وسعت افزون بر ۷۳۸ هکتار و ارزش ۲۲۳۵ میلیارد تومان صادر و اجرایی شده است.

دهشیری در پایان با اشاره به ارزیابی میزان رضایت شهروندان از دستگاه قضا اعلام کرد: خوشبختانه براساس آخرین ارزیابی های صورت گرفته میانگین رضایت‌مندی مردم از این مجموعه ۸۵ درصد مثبت بوده است.

48

کد خبر 1643636

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان یزد سازمان زندان ها وزارت دادگستری پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۰۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳ درصدی کاهش نرخ بیکاری در گیلان

به گزارش خبرنگار مهر، سیاوش آقاجانی عصر شنبه در همایش گرامیداشت روز کار و کارگر در جمع کارگران و کارگزاران مجتمع دخانیات گیلان در رشت اظهار کرد: تکریم از کارگران و جامعه کارگری و بهبود پرداخت دستمزد و مزایا موجب شور و نشاط می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از رشد ۳ درصدی کاهش نرخ بیکاری در این استان خبر داد و بیان کرد: بالا رفتن ضریب امنیت شغلی در گیلان کاهش نرخ بیکاری را توأم شده است.

آقاجانی با بیان اینکه بازار عرضه و تقاضای کار در گیلان به تعادل نسبی رسیده است، گفت: امنیت شغلی برای کارگران گیلانی نسبت به گذشته تضمین شده است.

وی با بیان اینکه پرورش نیروی ماهر در شرکت‌ها اتفاق می‌افتد، افزود: امروزه احساس اینکه پشت درب کارخانه‌ها نیروی کار ماهر و آماده وجود دارد، دور از منطق است.

ارتباط مستقیم توسعه کشور با جامعه کارگری

«محمدرضا احمدی سنگری» نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با تبریک روز کارگر، اظهار کرد: کارگران همچون حافظان امنیت و سلامت و دیگر گروه‌ها در شبانه‌روز برای ارتقای کشور زحمت می کشند.

به گفته وی جامعه کارگری در پایداری امنیت اقتصادی کشور، رشد، توسعه و پیشرفت اقتصاد کشور سهیم هستند.

نماینده رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اثر مستقیم حال خوب کارگر با حال خوب جامعه، بیان کرد: اگر حال کارگر و اقتصاد خوب باشد جامعه در مدار پیشرفت و توسعه قرار می‌گیرد.

کد خبر 6090374

دیگر خبرها

  • سرقت مغازه در استان بوشهر ۲۸ درصد کاهش یافت
  • رشد ۳ درصدی کاهش نرخ بیکاری در گیلان
  • نقش آبخیزداری در پیشگیری از هدررفت ۳۳ درصدی آب باران
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان
  • کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر به دادگستری
  • کاهش ۲.۹۳ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری
  • کاهش ۲.۹ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری