Web Analytics Made Easy - Statcounter

دریافت 7 MB

به گزارش همشهری آنلاین، فیلمی از یک منطقه جنگلی که به شکل عجیبی درختان آن قطع شده است در فضای مجازی منتشر و ادعا شده است این عرصه جنگلی در شهرستان گلوگاه قرار دارد.

بررسی ها نشان می‌دهد تعدادی از افراد که با پالاگلایدر بر روی آسمان منطقه لیوان شرقی در استان گلستان پرواز کرده بودند این تصاویر را ضبط کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کمیل قلی‌نژاد رئیس اداره منابع طبیعی گلوگاه گفت: این منطقه در حوزه جغرافیایی، مدیریتی، سیاسی و قضایی استان گلستان قرار دارد و خارج از مرزهای مازندران است.

وی گفت: اداره منابع طبیعی شهرستان گلوگاه و اداره کل منابع طبیعی مازندران اختیار قانونی برای ورود به این ماجرا و پیگیری و بررسی آن ندارند.

میرزاده یکی از فعالان زیست محیطی بعد از انتشار این تصویر در صفحه شخصی خود نوشت این پاک‌تراشی در سال‌های دور رخ داده و در حال حاضر عرصه به عنوان زمین کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 منابع محلی می‌گویند این زمین در زمان جنگ جهانی دوم پاک‌تراشی شده و پایگاهی نظامی برای ارتش شوروی در آن قرار داشت.

اگرچه به گفته منابع محلی از زمان این پاک تراشی بیش از نیم قرن گذشته است، اما سوال اصلی این است که بعد از پایان اشغال ارتش شوروی سابق این زمین چگونه به عنوان زمین کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد که مسئولان استان گلستان باید پاسخگوی آن باشند.

کد خبر 685055 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها خبر مهم محیط زیست جنگل سازمان حفاظت محیط زیست محیط زیست ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خبر مهم محیط زیست جنگل سازمان حفاظت محیط زیست محیط زیست ایران پاک تراشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۰۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) غذا خوردن یک شوکا در دل جنگل‌های هیرکانی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • منطقه «چهلمیر» در پارک ملی تندوره درگز پاکسازی شد
  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم
  • پاکسازی مسیر کوهنوردی درکه با حضور دوستداران محیط زیست
  • رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار
  • نجات جوجه جغد‌هایی که به بیرون لانه پرتاب شده بودند + فیلم
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • (ویدئو) غذا خوردن یک شوکا در دل جنگل‌های هیرکانی
  • قطع درختان و تخریب طبیعت در الیمالات دغدغه مازندرانی‌ها شد + فیلم
  • نجات جوجه جغد‌ها در پاسارگاد