Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@23:28:47 GMT

مین‌ها همچنان در عراق قربانی می‌گیرند

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۹۰۸۵۵

مین‌ها همچنان در عراق قربانی می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه الصباح عراق در گزارشی از شمار زیاد افرادی که در این کشور بر اثر انفجار مین ها و مهمات عمل نکرده جان خود را از دست می دهند، خبر داده است.

وزارت محیط زیست عراق اعلام کرد: بیش از ۳۰ هزار نفر در عراق قربانی مهمات و مین های عمل نکرده شده اند. این وزارتخانه عراقی با اشاره به این آمار اعلام کرد که در صدد راه اندازی استراتژی ملی امور مین ها از سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۸ میلادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رسانه می نویسد: براساس اعلام کمیته صلیب سرخ جهانی، عراق یکی از آلوده ترین کشورها به مواد منفجره است و نزدیک به ۸ میلیون و پانصد هزار عراقی در میان مهمات عمل نکرده و مین های کشنده ای زندگی می کنند که باعث کشته شدن حدود هفتصد نفر بین سالهای ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ شده است.

ظافر محمود خلف مدیر امور مین ها در وزارت محیط زیست عراق به الصباح گفت: در راهبرد جدید این وزارتخانه، محورهایی در نظر گرفته شده است که شامل مواردی نظیر مین زدایی، کمک به قربانیان و آگاهی بخشی نسبت به خطرات پیرامون است.

وی با اشاره به اینکه به این محورها باید همکاری بین المللی و توافقنامه های امضا شده در این خصوص را نیز اضافه کرد، تاکید کرد: حدود دو هزار و هفتصد کیلومتر از اراضی آلوده به مین ها و مهمات عمل نکرده جنگی است.

خلف خاطرنشان کرد: تعداد قربانیان مین ها به ۳۰ هزار نفر می رسد و استان بصره هنوز آلوده ترین استان از حیث مین های جامانده و مهمات رها شده جنگی است.

کد خبر 5520252

منبع: مهر

کلیدواژه: عراق بصره انبار مهمات رژیم صهیونیستی اوکراین روسیه ایالات متحده امریکا فلسطین عراق جنگ اوکراین سوریه ترکیه حمله روسیه به اوکراین مسکو جو بایدن اتحادیه اروپا ایران عمل نکرده مین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۰۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۴۰ خبرنگار فلسطینی قربانی جنایت رژیم صهیونیستی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در حساب کاربری خود در شبکه ایکس، نوشت: ‏در ‎روز جهانی آزادی مطبوعات، یاد خبرنگاران شجاع و پرافتخار فلسطینی که جان خود را در مسیر انعکاس واقعیت‌ها و تاباندن نور به صحنه‌های تاریک جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در نوار ‎غزه فدا کردند، گرامی می‌داریم.

وی افزود: تنها طی هفت ماه و در سکوت کر کننده کشورهای غربی مدعی آزادی مطبوعات و بی‌تفاوتی سازمانها و نهادهای بین‌المللی، بیش از ۱۴۰ خبرنگار فلسطینی راوی حقیقت، قربانی جنایت بی‌سابقه رژیم صهیونیستی علیه رسانه‌ها و آزادی بیان شدند.

سخنگوی وزارت خارجه اظهار کرد: مدعیان دروغین آزادی بیان و گردش آزاد اطلاعات، نه تنها در مقابل کشتار این همه خبرنگار طی هفت ماه سکوت کرده‌اند، بلکه حمایت از قاتلان آنان را با تمام توان ادامه می‌دهند!

کد خبر 6095842

دیگر خبرها

  • اصلاح قوانین اسلحه و مهمات برای جلوگیری از وقوع جرم است
  • سیل ویرانگر در برزیل ده‌ها قربانی و مفقود گرفت+فیلم
  • آمریکا قربانی اسرائیل می‌شود؟
  • دانلود آهنگ مست عشق علیرضا قربانی + متن
  • انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روس‌ها
  • انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روسها
  • بیش از ۱۴۰ خبرنگار فلسطینی قربانی جنایت رژیم صهیونیستی شدند
  • انهدام توپخانه‌های مرکز مهمات میدانی نیروهای مسلح اوکراین
  • مست عشق ؛ علیرضا قربانی
  • صهیونیست ها از اتحاد کشورهای اسلامی ترس دارند/ وحدت جهان اسلام از مهمات پیروزی بر صهیونیسم است