Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

سخنگوی گمرک گفت: بیش از 4.3 میلیون تن کالای اساسی موجودی اماکن بندری و شناورهای مستقر در شمال و جنوب کشور هستند که پس از انجام تشریفات ترخیص در حال ورود به زنجیره توزیع و تامین کشور هستند.

به گزارش تین نیوز، سید روح الله لطیفی در خصوص میزان موجودی کالاهای اساسی در مبادی ورودی کشور توضیح داد: تا پایان سی ام خرداد ماه چهار میلیون و 331هزار و 399تن موجودی  انواع کالای اساسی در اماکن بندری و گمرکی است که به سرعت در حال تخلیه یا ترخیص هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از این میزان دو میلیون و 968 هزار و 470 تن کالا در انبارها و اماکن بندری و گمرکی در حال انجام تشریفات اظهار یا ترخیص هستند و 395 هزار و 833 تن نیز در حال تخلیه از 20فروند شناور  و 973هزار و 939تن کالای اساسی هم در 18شناور منتظر آغاز فرایند تخلیه هستند.

لطیفی عنوان کرد: یک میلیون و 954 هزار و 547 تن ذرت که یک میلیون و 459 هزار و 418 تن آن در اماکن بندری در حال انجام تشریفات ترخیص هستند و مابقی در 13شناور که هفت شناور در حال تخلیه و 6 شناور منتظر در اسکله قرار دارد، بیشترین میزان از یک نوع کالای اساسی موجود در اماکن بندری  قبل از ترخیص است.

سخنگوی گمرک افزود: گندم با 932 هزار و 492 تن در جایگاه بعدی قرار دارد که از این میزان 455هزار و 136تن در اماکن بندری و مابقی در 11شناور در حال تخلیه یا منتظر تخلیه هستند.

لطیفی تاکید کرد: دانه های روغنی با 581هزار و 246تن، که 363هزار و  429تن آن در اماکن بندری و مابقی در  چهار شناور قرار دارند، روغن خام هم با 329هزار و 365تن که 294هزار و 136تن آن تخلیه شده و مابقی در 3شناور در حال تخلیه و یا منتظر تخلیه هستند، سویا با 224هزار و 105تن که 180هزار و 906تن آن در اماکن بندری تخلیه شده و مابقی در سه شناور قرار دارد، جو با 147 هزار و 384تن، شکر با 85هزار و 250 تن که 27هزار و 176تن آن در اماکن بندری در حال انجام تشریفات اظهار و ترخیص هستند و مابقی از دو شناور در حال تخلیه است و نهایتا 40 هزار و 885تن برنج موجودی بنادر و گمرکات کشور هستند.

وی افزود: روزانه بین 45تا 60 هزار تن از کالاهای اساسی در حال ترخیص از گمرکات اجرایی است که این میزان خروجی به همراه ورودی مناسب به بنادر جریان مناسبی از ورود کالا به شمار می رود.

سخنگوی گمرک در خصوص شناورهای حامل کالاهای اساسی در مبادی ورودی کشور گفت: از 38شناور حامل کالاهای اساسی در بنادر کشور، 21شناور در بندرامام (ره)، هفت شناور در بندر شهید رجایی، 6شناور در بندر امیرآباد، سه شناور در بندر چابهار، و یک شناور در بندر نوشهر در حال تخلیه (20شناور)و یا منتظر انجام عملیات تخلیه (18شناور) هستند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: گمرک تین کالاهای اساسی بندر نوشهر کالاهای اساسی بندر نوشهر بنادر ایران تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی سخنگوی گمرک کالاهای اساسی انجام تشریفات اماکن بندری شناور در بندر کالای اساسی ترخیص هستند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۱۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل گمرکات استان، در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت: در این مدت ۱۴۲ هزار تُن کالا از گمرکات خراسان جنوبی به ارزش ۴۳ میلیون دلار به خارج از کشور صادر شده است.

کوهگرد افزود: صادرات قطعی کالا‌های تولیدی صادراتی استان به ارزش ۱۱ میلیون دلار به وزن ۷۱ هزار تن بوده که در مقایسه با پارسال ۱۸ درصد کاهش داشته است.

وی گفت: کالا‌های تولیدی استان در این مدت به کشور‌های عراق، ارمنستان، پاکستان، قزاقستان، ترکمنستان و افغانستان صادر شده است.

مدیر کل گمرکات استان افزود: سیمان، روغن سوخت تقطیری، صیفی جات، کاشی و سرامیک، مصنوعات پلاستیکی و نمک خوراکی از جمله کالا‌های صادراتی از گمرک خراسان جنوبی در این مدت بوده است.

کوهگرد به مجموع کالا‌های اظهار شده در سایر گمرکات کشور، خروجی از گمرک ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه‌های مرزی استان در این مدت مدت اشاره کرد و گفت: در این مدت ۷۱ هزار تُن کالا به ارزش ۳۲ میلیون دلار کالا‌های تولیدی دیگر استان‌های کشور از طریق گمرکات استان صادر شده است.

کوهگرد گفت: این صادرات به لحاظ ارزشی ۸۸ درصد افزایش داشته است.

وی شیشه، اوره پریل، کاشی و سرامیک، ظروف شیشه‌ای، شمش آهن و سایر کالا‌ها را از اجمله این کالا برشمرد.

دیگر خبرها

  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • گاف دولتی در اعلام خودرو‌های وارداتی دپویی