Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: این وزارتخانه در دولت مردمی به هیات امنای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، نگاه تشریفاتی ندارد بلکه برای این مساله یک جایگاه واقعی در نظرگرفته است و از سوی دیگر همه ظرفیت‌های موجود نشان‌دهنده این است که حل مسائل مختلف نهاد کتابخانه‌ها قابل دسترس است.

به گزارش ایران اکونومیست، محمد مهدی اسماعیلی - سه شنبه ۳۱ خرداد- در جلسه هیات امنای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به انتخاب چهره‌های فرهیخته در هیات امنای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، گفت: با توجه به جایگاه والای حقیقی و حقوقی اعضای هیأت امنا که توسط رییس جمهور منصوب شده اند، بسیار خوشبینم که با مشورت و همفکری این اعضا، گام‌های اساسی در راستای تحقق اهداف متعالی نهادکتابخانه‌های عمومی برداشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر فرهنگ افزود: خوشبختانه نهاد کتابخانه های عمومی کشور این روزها با حضور مدیری جوان، انقلابی، متدین و معتمد در راستای اهداف تعیین شده با قدرت حرکت می‌کند که این امر نوید دوره ای پربار برای عملکرد نهاد کتابخانه ها را می دهد.

عضو کابینه دولت مردمی تصریح کرد: وزارت فرهنگ در دولت مردمی به هیات امنای نهاد کتابخانه های عمومی کشور، نگاه تشریفاتی ندارد بلکه برای این مساله یک جایگاه واقعی در نظرگرفته است و از سوی دیگر همه ظرفیت‌های موجود نشان‌دهنده این است که حل مسائل مختلف نهاد کتابخانه ها قابل دسترس است.

اسماعیلی افزود: خوشبختانه نهاد کتابخانه های عمومی کشور این روزها با حضور مدیری جوان، انقلابی، متدین و معتمد در راستای اهداف تعیین شده با قدرت حرکت می‌کند که این امر نوید دوره ای پربار برای عملکرد نهاد کتابخانه ها را می دهد.

رئیس هیات امنای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با تاکید بر تجهیز کتابخانه های عمومی سراسر کشور گفت: از آنجا که کتابخانه ها یکی از موثرترین حلقه های مردمی هستند، تجهیز کتابخانه ها باید در اولویت امور قرار بگیرد.

وی افزود: برای ترویج فرهنگ کتابخوانی، باید گسترش کتابخانه ها در اولویت قرار گیرد تا عموم مردم به راحتی به کتابخانه ها دسترسی پیدا کنند؛ از سوی دیگر باید برای رفع موانع گسترش کتابخانه ها هم اقدامات لازم صورت گیرد.

در بخشی از این جلسه مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور ضمن ارائه گزارشی از اقدامات اخیر این نهاد گفت: راه اندازی کتابخانه های سیار و گسترش تورهای مجازی کتابخانه ها از مسائل اولویت دار نهاد کتابخانه های عمومی کشور است.

وی تصریح کرد: تاکنون کتابخانه های سیار به ۳۴ باب در ۱۷ استان کشور رسیده است، همچنین تورهای مجازی کتابخانه ها هم با تنوع بخشی در طراحی در حال گسترش است.

در ادامه این جلسه احکام اعضای جدید هیات امنای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از سوی وزیر فرهنگ به عنوان رئیس هیات امنای نهاد اهدا شد.

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: محمد مهدی اسماعیلی ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، کتابخانه ‌های عمومی کشور

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: محمد مهدی اسماعیلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کتابخانه های عمومی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۱۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی ازکتاب شعر پشت پنجره سکوت درگناباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، این دومین اثر ، ذبیح الله صابری از شاعران گنابادی است.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گناباد در این مراسم که در کتابخانه عمومی شهید مطهری گناباد برگزار شد، با اشاره به قدمت ساختمان این کتابخانه گفت: با توجه به مرکزیت کتابخانه در شهر، مراجعان متعددی به این مرکز فرهنگی مراجعه می‌کنند، اما فضای فیزیکی کتابخانه بویژه سالن‌های مطالعه پاسخگوی حجم مراجعین نیست.
احمد مظلوم افزود: مخزن کتاب نیز با مشکل فضا مواجه است و با توجه به قدمت بالای ساختمان، ایجاد کتابخانه‌ای با فضای بیشتر و ساختمان ایمن‌تر در مرکز شهر گناباد ضروری به نظر می‌رسد.
 کتاب نخست ذبیح الله صابری شاعر گنابادی با عنوان زخم پنجه پاییز نیز در سال ۱۴۰۱ رونمایی شده است.

 

دیگر خبرها

  • تغییر نام جزیره ابوموسی
  • رونمایی ازکتاب شعر پشت پنجره سکوت درگناباد
  • تغییر نام جزیره ابوموسی!
  • بیش از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق احساس غرور کردند/ تغییر نام جزیره ابوموسی
  • عصر شعر شیراز در کتابخانه رئیسی اردکانی برگزار می‌شود
  • افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • افزایش کتابخانه‌های سیار، نیاز استان ایلام
  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل