Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی گفت: سرقت‌های خرد به یکی از دغدغه‌های مردم تبدیل شده است؛ به همین منظور باید قوانینی وضع کرد که بازدارنده باشد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سردار قاسم رضایی سه شنبه در حاشیه اجرای طرح ضربتی دستگیری سارقان و خریداران اموال مسروقه در استان البرز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه عملکرد پلیس در شناسایی و دستگیری عاملان سرقت صندوق امانت بانک ملی سریع بود، اظهار کرد: اقدام نیروی انتظامی در این زمینه در دنیا بی‌نظیر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



با بیان اینکه فراجا تمام برنامه‌های خود را به منظور ایجاد امنیت و آرامش برای مردم هدف‌گذاری کرده است، گفت: در واقع مأموریت پلیس این است که آموزش و توجیه را برای مردم با هدف حفظ اموالشان داشته باشد.

رضایی در خصوص متهمانی که به کرات مرتکب سرقت می‌شوند گفت: نگاه ما این است که اقدامات تنبیهی باید به گونه‌ای باشد که مجرمان دیگر با نگاه اتهامی وارد جامعه نشوند. شاید زندان بردن و بیرون آمدن تأثیر زیادی نداشته باشد و در این بین انتظار ما از مجلس انقلابی این است که این مهم را رصد و علل را پیدا کرده و در صورتی که در قانون دچار ضعف هستیم بازنگری صورت بگیرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: سرقت‌های خرد به یکی از دغدغه‌های مردم تبدیل شده است؛ به همین منظور باید قوانینی وضع کرد که بازدارنده باشد.

رضایی افزود: اینکه یک سارق بیش از چندین مورد سرقت را انجام می‌دهد و به زندان می‌رود و بعد از زندان نیز مرتکب اقدامات مجرمانه می‌شود نشان می‌دهد که قوانین موجود تأثیر زیادی بر ارتکاب جرم ندارند.

جانشین فراجا تأکید کرد: در حوزه قضائی نیز برخی قوانین دست دستگاه قضا را بسته و این مسائل در نهایت سبب اضطراب به مردم می‌شود و گاهی شاهد هستیم که در پرونده‌هایی مالباخته از شدت فشار روحی سکته کرده است. بر همین اساس انتظار ما از مجلس شورای اسلامی این است که قانونی بازدارنده برای متهمان و مجرمان وضع و دیگر دستگاه‌های مرتبط نیز بتوانند بر اساس این قانون اقدام نمایند.

رضایی در ادامه به وضعیت البرز در مقابله با سرقت اشاره و اعلام کرد: نمره البرز در خصوص کشف و مقابله با سرقت ۸۵ است. در این استان مقرر شد تا پایان شهریور ماه نگهبان محله‌ها، باغبان و دشت بان‌ها سه برابر شود و بر همین اساس در مکان‌هایی که نیاز به نگهبان محله دارند نفرات مرتبط را شناسایی و معرفی شوند تا پلیس آن‌ها را سازماندهی و در کنار مأموریت‌ها و گشت‌های پلیسی قرار بگیرند.

وی در جمع فرماندهان و مدیران انتظامی استان هم گفت: ناامنی، اوباشی گری و اخلال در نظم و امنیت عمومی خط قرمز ما است و در صورت مواجهه با این موارد با اقتدار با قانون گریزان برخورد خواهد شد.

جانشین فراجا با اشاره به لزوم پایش هوشمند عملیات‌های پلیس، گفت: فراجا یکی از سازمان‌های پیشرو در بحث هوشمندسازی است و ما باید با پشتکار بیشتر از تجهیزات نوین برای ارتقای بازدهی مأموریت‌ها نهایت استفاده را ببریم.

رضایی با تاکید بر رعایت حقوق شهروندی در مأموریت‌های پلیسی، خاطرنشان کرد: در صورتی که در متهمی تسلیم پلیس شود حتی یک تلنگر به او ممنوع و حرام است، اما اگر شخصی به مأمور ما جسارت کند باید با او مقتدرانه برخورد شود.

وی در پایان گفت: به همه مجرمان و هنجارشکنان هشدار می‌دهیم که دست از اعمال خلاف قانون بردارند، چراکه در صورت قانون شکنی با برخورد سخت فرزندان ملت در فراجا روبرو خواهند شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جانشین فراجا سرقت بانک ملی صندوق امانات ناامنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۱۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع از مردم حق و وظیفه شوراها است

به گزارش خبرنگار مهر، عزت رضایی صبح یکشنبه در همایش روز ملی شوراها که در مجتمع فرهنگی فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: همانطور که می‌دانید جایگاه شوراها جایگاهی شرعی و قانونی است و خداوند در قرآن رجوع به خرد جمعی را در کنار نماز قرار داده است و این نشان از جایگاه شور و مشورت است.

وی افزود: در قانون اساسی در خصوص وظایف شوراها به صراحت اشاره شده است و قانون اساسی فنداسیون و چهارچوب این مملکت است که در هفت اصل به موضوع شوراها پرداخته و این مهم بیانگر اهمیت جایگاه شوراها است.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج خاطر نشان کرد: متأسفانه در عمل آنگونه که باید جایگاه شوراها در کشور ما نمود پیدا نمی‌کند چرا شورا برآمده از بطن و متن مردم است از این رو توجه به آنها ضروری است.

وی اعلام کرد: وظایف شوراها و دفاع از موکلین آنها که مردم هستند هم حق و هم تکلیف است و اگر انجام نشود مورد بازخواست قرار خواهیم گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج با بیان اینکه دفاع از مردم حق و وظیفه شوراهاست، گفت: مایه خوشحالی است که شوراها از موکلین و حق آنها دفاع می‌کنند شاید در این مسیر مشکلاتی هم برای شوراها پیش بیاید اما نباید هرگز از انجام این رسالت مهم کوتاه بیایند.

رضایی با تاکید براینکه مشکلاتی در شهر و روستاها وجود دارد که رفع آنها نیاز به ایجاد ارتباطات بیشتر بین شوراها به عنوان نمایندگان مردم و مسولان دارد، اضافه کرد: ارتباط و تعامل تنگاتنگ بین اعضای شورا و مسؤولان نقش بسزایی در پاسخ به مطالبات مردم دارد چرا که بستر را برای رساندن مطالبات مردم به گوش مسؤولان و تصمیم‌سازی و تصمیم گیری‌های درست فراهم می‌سازد.

کد خبر 6090681

دیگر خبرها

  • بغل نویسی بر روی شیشه و بدنه خودرو ممنوع است
  • هشدار پلیس نسبت به استفاده از این دو وسیله تزیینی در خودروها
  • ممنوعیت استفاده از چراغ زنون و استیکر تزئینی برای خودرو
  • استفاده از چراغ زنون و استیکر تزئینی مطلقاً ممنوع است
  • شهرداری در حوزه بافت فرسوده چه کرد؟
  • عصبانیت سرمربی لیگ برتری؛ از جیب شهر ما ۱۰۰ میلیارد برای خرید پرسپولیس دادند
  • کمبود کلانتری در تهران/ کلانتری‌ها دیجیتال می‌شوند
  • دفاع از مردم حق و وظیفه شوراها است
  • شورای شهر تأثیر مثبتی بر توسعه حقوق شهروندی دارد
  • اجرای طرح عفاف و حجاب دغدغه پلیس و مطالبه بر حق مردم است