Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، مراسم گرامیداشت بسیج اساتید صبح امروز سه شنبه (31 خردادماه) با قرائت پیام رهبر معظم انقلاب و با حضور جمعی از اساتید بسیجی در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

در این مراسم، حجج اسلام عبدالله حاجی‌صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه و مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی رهبر انقلاب در دانشگاه‌ها، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران، سردار سرتیپ پاسدار سید قاسم قریشی جانشین بسیج مستضعفین، فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه تربیت مدرس، محمد علی زلفی‌گل وزیر علوم، علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست و تعدادی از اساتید بسیجی نیز در این مراسم حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین از مقام سرداران شهید حسن طهرانی‌مقدم و محسن فخری زاده و تعدادی از اساتید منتخب به عنوان اساتید شاخص بسیجی تجلیل شد.

 

 

رهبر انقلاب: اساتید بسیجی در همه زمینه‌ها پیشران باشند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در پیامی به نشست بسیج اساتید کشور تاکید کردند: علم نافع و پیشرفته اساتید چه در موضوعات راهبردی و اساسی و چه در مسائل نقد و کاربردی نیاز حتمی و فوری کشور است.

متن پیام رهبر انقلاب که از سوی حجت الاسلام رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در آیین گرامیداشت روز بسیج اساتید کشور قرائت شد، به شرح زیر است:

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم

الحمدلله و الصلاه علی رسول الله و علی آله الاطهار

به استادان بسیجی دانشگاه و اجتماع آنان در روز ملی بسیج اساتید سلام و درود می‌فرستم و یاد دانشمند مجاهد شهید مصطفی چمران و دیگر شهدای دانشگاه را عزیز و گرامی می‌دارم.

سایه مبارک استاد متعهد و متدین و مجاهد بر سر دانشگاه کشور یکی از بزرگترین نعمت‌های الهی و نوید‌دهنده سرافرازی و رستگاری آینده ملت ایران است. علم نافع و پیشرفته شما چه در موضوعات راهبردی و اساسی و چه در مسائل نقد و کاربردی نیاز حتمی و فوری کشور است.

فعالیت استاد بسیجی تنها تعلیم نیست پیشرفت علمی، نوآوری در ماهیت دانش و زبان آن، آمیختن آموزش با اخلاق و تربیت نفسانی، همت به دوگانه فراگیری تازه‌های علمی و اجتهاد و تولید علم و وظایف دیگری از این قبیل نیز در زمره مسئولیت‌های استاد علم است و شما بسیجیان عزیز در همه این زمینه‌ها می‌توانید پیشتاز و پیشران باشید.

توفیقات شما را از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

سید علی خامنه‌ای

 

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها: اساتید در جهاد تبیین و جهاد نرم مسئولیت سنگین تری دارند

حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در این مراسم بعد از قرائت پیام رهبر معظم انقلاب گفت: این پیام ماموریت و مسئولیت اساتید بسیجی در دانشگاه‌ها را سنگین‌تر و سخت‌تر می‌کند، چون ما امروز در مقطعی قرار داریم که زمان تحقق اتفاقات بزرگ که جزو آرزو‌های بزرگ انسان‌های صالح بودند بیشتر حفظ می‌شود. در واقع امروز به تعبیر رهبر معظم انقلاب ما در پیچ‌های تاریخی قرار گرفته ایم و امروز باید خود را برای تحولات بزرگی که در دنیا در حال رخ دادن است، آماده کنیم و این وظیفه‌ای است که برعهده اساتید بسیجی قرار دارد.

وی با بیان اینکه امروز شاهد بی نظیرترین حملات، هجمه‌ها و هم افزایی‌ها برای منصرف کردن ملت به پا خاسته ایران از مسیری که انتخاب کرده اند، هستیم و این اتفاق با وارونه جلوه دادن موفقیت‌ها و نقاط قوت انقلاب اسلامی صورت می‌گیرد، افزود: امروز شاهد سقوط ارزش‌های اخلاقی در جوامع غربی هستیم، اما این نقاط ضعف نشان داده نمی‌شود.

رستمی با تاکید بر اینکه مسئولیت اساتید در جهاد تبیین و جهاد نرم مسئولیت سنگین تری است، افزود: همان طور که در بیانیه گام دوم هم تاکید شده ما ابتدا باید به خودسازی بپردازیم و این خودسازی از ویژگی‌های شهید چمران به عنوان یک خودساخته مجاهد و یک قهرمان در مبارزه با جهاد نفس و قهرمان در میدان جهاد به شمار می‌رود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: در زمان جنگ خیلی‌ها دنبال دعوا‌های سیاسی و گرفتن پست و مقام و تقویت حزب خود و تضعیف حزب رقیب بودند و همچنین خیلی‌ها تلاش می‌کردند که برای خود غنایم جمع کنند، ولی شهید چمران با وجود اینکه مسئولیت‌های بزرگی هم داشت میدان عمل خود را در دهلاویه و در کنار رزمندگان قرار داد. جهاد اکبر درون شهید چمران به صحنه پیروزی او در مقابل شیطان و هوای نفسش تبدیل شده بود.

وی با بیان اینکه ما امروز به اساتید نیاز داریم و اساتید نیز دارای ماموریت سنگینی هستند، اظهار کرد: ما به عنوان اساتید باید خودمان را برای روزی آماده کنیم که از ما بپرسند که شما در دانشگاه چه ماموریتی داشتید و برای کمک به بدنه دانشگاه و شاگرد پروری و دیگر ماموریت‌ها چه کردید.

 

 

نماینده ولی فقیه در سپاه: دشمن در پی ایجاد فاصله بین مردم و انقلاب است

حجت‌الاسلام عبدالله حاجی‌صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه در آیین بزرگداشت روز بسیج اساتید که در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، درباره خطر ارتجاع اظهار داشت: در سبک زندگی اسلامی و ایمانی، جهاد یک اصل تعطیل‌ناپذیر است؛ هرچند که ممکن است عرصه‌های آن تغییر کند؛ از سوی دیگر، یکی از راه‌های مقابله با خطر، شناختن تهدید و اتخاذ بهترین شیوه مقابله با تهدید است.

وی ادامه داد: خطر بازگشت به گذشته، بسیاری از انقلاب‌ها را مانند انقلاب حضرت موسی (ع) از پای درآورد؛ مثلاً قوم بنی اسرائیل علی‌رغم وجود رسول خدا به دلیل باقی بودن بنیان‌های فکری قبلی در میان آن‌ها، به گوساله‌پرستی روی آوردند؛ در نمونه دیگری می‌توان به صدر اسلام اشاره کرد و آن مربوط به زمانی است که مسلمانان بعد از رحلت پیامبر (ص) مجدداً مرتجع می‌شوند به نحوی که حضرت علی (ع) در طول حکومت خود مجبور شد بار‌ها با ارتجاع بجنگد.

نماینده ولی فقیه در سپاه، یکی از مهم‌ترین راهبرد‌های منافقین را ارتجاع دانست و افزود: بعد از رحلت امام (ره) خطر ارتجاع در کشورمان وجود داشت، زیرا قائم‌مقام رهبری (آیت‌الله منتظری) معتقد بود که امام (ره) یک شیوه رهبری دارد و من یک شیوه دیگر.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی گفت: دشمن در مواجهه با انقلاب اسلامی عنوان می‌کند که مشکل ما در رابطه با انقلاب اسلامی این است که هرچند توانستیم مسلمانان را «امام‌کُش» کنیم، ولی، چون در ایران بعد از درگذشت [امام]خمینی فردی از جنس او جایگزینش شد، تاکنون نتوانسته‌ایم موفق شویم؛ در واقع کسی که نگذاشت مکتب امام (ره) دچار ارتجاع شود، رهبر معظم انقلاب اسلامی بود؛ لذا این امر موجب شده که نظام ولایی ما وارد دهه پنجم خود شود.

وی اضافه کرد: البته دشمن هرچند نتوانسته تاکنون نظام را دچار ارتجاع کند، ولی برخی افراد دچار ارتجاع شدند؛ زیرا عده‌ای را دیدیم که در اندیشه دچار ارتجاع شدند و از روحیه ضد استکباری بازگشتند و توبه کردند و در این رابطه بعضی‌ها هم بر اثر دنیاگرایی دچار ارتجاع شدند که با توجه به این موارد، باید مراقب ارتجاع‌های دیگری بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه بیان کرد: امروز دشمن در محور‌هایی به دنبال ارتجاع است؛ مانند رجعت در ذائقه فکری و فرهنگی مردم، الگوها، سبک زندگی و مدیریت، استحاله ایدئولوژیک، القای یأس و ناتوانی و ارائه مدل‌های غلط از روحیه انقلابی مانند معرفی مدل داعشی از اسلام تا مردم را از انقلاب اسلامی جدا کند.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی در پایان گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی حجت را بر اساتید بسیجی تمام کردند؛ این یعنی اینکه رهبری از اساتید بسیجی انتظار دارند؛ لذا اساتید بسیجی باید در عرصه جهاد علمی، سیاسی، سازندگی، خدمت‌رسانی، تصمیم‌سازی، امیدآفرینی و از همه مهم‌تر جهاد تبیین نهایت تلاش خود را انجام دهد.

 

 

جانشین رئیس بسیج: جهاد تبیین توسط اساتید بسیجی در دانشگاه‌ها بسیار مهم است

سردار سرتیپ پاسدار سید قاسم قریشی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز سه‌شنبه در آیین بزرگداشت روز بسیج اساتید که در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی در یک نبرد نابرابر با دشمنان، امروز نسبت به اوایل انقلاب در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

وی با بیان اینکه زمانی در هیچ عرصه‌ای حرفی برای گفتن نداشتیم، اما امروز الگو‌های بسیاری را برای جهانیان معرفی کرده‌ایم، افزود: ۴۰ سال قبل در زمینه پزشکی هیچ حرفی برای گفتن نداشتیم، ولی امروز ۹۵ درصد موضوعات مرتبط با پزشکی را در داخل تأمین می‌کنیم.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان داشت: علاوه بر این، امروز کار ساخت مهم‌ترین سد‌ها و پل‌ها را به نحوی انجام می‌دهیم که در دنیا در سطح اول این عرصه قرار داریم؛ همچنین زمانی بود که حتی قادر به ساخت سرم هم نبودیم، ولی امروز در جراحی و برخی زمینه‌های پزشکی جزو سه کشور اول دنیا هستیم.

سردار قریشی ادامه داد: زمانی برای تأمین تجهیزات نظامی با مشکل مواجه بودیم به نحوی که در عملیات بیت‌المقدس قادر به تأمین سلاح برای رزمندگان و قادر به ساخت موشک ابتدایی ضد تانک هم نبودیم. آمریکایی‌ها زمانی ما را تحریم می‌کردند تا فشنگ ندهند، اما امروز تحریم می‌کنند تا موشک و سلاح ضد تانک و ضد هواپیما نسازیم.

وی اضافه کرد: زمانی ما با دشمن در مرز‌های کشورمان می‌جنگیدیم، ولی امروز ما دشمنان خود را تا سواحل مدیترانه تعقیب می‌کنیم؛ ما آن روز‌ها در نهایت ضعف بودیم، ولی امروز از توانمندی بالایی برخورداریم و می‌توانیم مشکلات را برطرف کنیم که البته در این رابطه، اساتید بسیجی نقش مهمی دارند.

سردار قریشی در ادامه با اشاره به سالروز شهادت شهید چمران گفت: این شهید، کرسی استادی دانشگاه در آمریکا را رها کرد و به مناطق محروم جنوب لبنان رفت و پایه‌گذار جنبش مقاومت ضدصهیونیستی در لبنان شد. زمانی هم که جنگ تحمیلی آغاز شد، با اینکه در شورای عالی دفاع و وزارت دفاع مسئولیت داشت و می‌توانست در تهران بماند، ولی به مقابله با دشمن در کردستان رفت، سپس فرمانده ستاد جنگ‌های نامنظم شد و اولین کانال دفاعی را خوزستان احداث کرد.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه اگر مقاومت ۳۳ روز اول مردم در خرمشهر نبود، ایران در جنگ شکست می‌خورد، افزود: جهاد تبیین توسط اساتید بسیجی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، بسیار مهم است.

 

 

رئیس بسیج اساتید: اساتید دانشگاه‌ها بالاترین نقش را در مقابله با هجمه‌های تبیینی و ترکیبی دشمن دارند

محمدرضا مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در آیین ملی بزرگداشت روز بسیج اساتید که در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، گفت: به نمایندگی از بسیج اساتید مراتب تشکر، امتنان و افتخار بی حد و اندازه اساتید بسیجی را از دریافت پیام متعالی، امید آفرین، دقیق و راهبردی فرمانده کل قوا، مقام معظم رهبری (حفظه الله) ابراز نمایم. بی شک این پیام نورانی روحیه و توانی مضاعف به همه اساتید بسیجی در همه‌ی دانشگاه‌های کشور خواهد بخشید و موجب تقویت عزم و اراده اساتید برای حضور فعال‌تر در عرصه‌های جهاد علمی، جهاد اقتصادی، جهاد فرهنگی، جهاد تبیین و سایر عرصه‌های لازم و مورد نیاز جمهوری اسلامی خواهد شد. ان شا الله.

وی افزود: اینکه سالروز شهادت مصطفی چمران به عنوان روز بسیج اساتید نامگذاری شده به این خاطر است که ایشان یکی از مظاهر آن چیزی بود که اسلام و نظام اسلامی از اساتید و دانشمندان توقع دارد. دانش دکتر چمران تجلی علم نافع و شخص ایشان مظهر عالمِ نافع بود. تقید به شعائر و تعبد در پیشگاه خداوند متعال، دغدغه مندی نسبت به مسائل کشور، خضوع در برابر مردم، ایستادگی در برابر خطوات شیطان، از ایشان سالکی کم نظیر ساخته بود. شهید چمران حلول کلام و عرفان بود در علوم تجربی، پیوند عشق و ادبیات و عاطفه بود با گلوله و آتش، تجلیِ مناجات‌های خواجه عبدالله انصاری بود در خاکریز‌های پاوه و دهلاویه.

رئیس سازمان بسیج اساتید در ادامه به بیان برخی از کار‌های انجام شده و راهبرد‌های پیش روی بسیج اساتید پرداخت و گفت: اینک بیست و یکمین سالروز تشکیل بسیج اساتید را در حالی پشت سر می‌گذاریم که علی رغم نقش آفرینی کم‌نظیر این نهاد علمی، تخصصی و انقلابی هنوز بسیاری از ظرفیت‌های کم نظیر این نهاد علمی و تخصصی برای پیشبرد اهداف نظام اسلامی مغفول مانده است. در صحنه جنگ ترکیبی امروز اساتید دانشگاه‌ها، به تعبیر مقام معظم رهبری فرماندهان جنگ نرم، بالاترین نقش را در مقابله با هجمه‌های تبیینی و ترکیبی دشمن دارند. اما متاسفانه بستر‌های لازم برای نقش آفرینی فراهم نیست.

این استاد دانشگاه عنوان کرد: انتخاب شعار این همایش استاد بسیجی جهاد تبیین-مسئله محوری و کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور در همین راستا قابل تعبیر است. تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با حرکت جهادی همه اقشار به ویژه دانشگاهیان و اساتید جوان میسر خواهد بود.

وی افزود: اگرچه از زمان آغاز دولت سیزدهم با برنامه ریزی‌های صورت گرفته به شکل پراکنده در سطوح مختلف تلاش‌های لازم برای کمک به حل مشکلات آغاز شده است، اما سازمان بسیج اساتید برای تسریع این روند علاوه بر ورود جدی به عرصه جهاد تبیین با طراحی دو برنامه در همین ارتباط، یعنی با "معرفی ظرفیت‌های بالقوه نهضت استادی و ارائه طرح کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور در راستای تحقق دولت اسلامی به میدان آمده است.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در ادامه در خصوص معرفی ظرفیت‌های نهضت استادی به جشنواره علمی شهید چمران در دو سطح استانی و ملی اشاره کرد و از حضور گروه‌های فعال مسئله محور، اندیشکده‌های تخصصی، کانون‌های برتر استادی، استارتاپ‌ها و معرفی طرح و پروژه‌های علمی و مطالعاتی برتر سخن گفت.

مردانی در توصیف برنامه دوم به طرح کمک به نظام حکمرانی کشور در قالب ۲۰ کارگروه تخصصی در سطح استان‌ها و کشور اشاره کرده و افزود: در صورت استقبال دولتمردان و قوه مقننه و مجریه این همراهی و همکاری به صورت جدی آغاز خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در ادامه برخی پیشنهاد‌های کاربردی را بیان کرده و گفت: بسیج اساتید می‌تواند عقبه علمی و فکری شورا‌های عالی کشور و عهده‌دار تصمیم سازی برای آن‌ها باشد؛ بنابراین لازم است اساتید عالم و صاحب نظر و انقلابی بسیجی به عنوان عضو حقیقی در این شورا‌ها عضو شوند.

وی در خصوص نقش اساتید در جهاد تبیین و جنگ ترکیبی گفت: رهبر معظم انقلاب اساتید را فرماندهان جنگ نرم معرفی فرمودند. این تعبیر هم بسیار مایه مباهات است و هم در عین حال بسیار مسئولیت آفرین است. هم برای استاد به عنوان فرمانده میدانی جهاد تبیین و جنگ ترکیبی و هم برای روسای قوا، مسئولین ادارات و وزارتخانه‌ها و... به عنوان مرکز پشتیبانی از این فرماندهان میدانی. لازمه حضور موثر در عرصه جهاد تبیین پشتوانه مطالعاتی، تجربه‌های میدانی و ارتباط موثر با جامعه و به ویژه با دانشجویان به عنوان افسران جنگ نرم است. این خصایص بیش از هر جا در بسیج اساتید مجتمع است. بسیج اساتید مأمن اساتید مومن، بصیر، انقلابی، پر انگیزه و دغدغه‌مند است. به نظر حقیر اگر اساتید، فرماندهان نبرد تبیینی و تمدنی با هژمونی غربند، که هستند، بنابراین سازمان بسیج اساتید باید قرارگاه مرکزی این جهاد عظیم باشد. جهادی که مقام معظم رهبری از آن به عنوان فریضه‌ای فوری و قطعی یاد فرمودند.

این استاد دانشگاه سپس بر لزوم حرکت به سمت علم نافع تاکید کرده و با اشاره به ضرورت به روز رسانی علوم، پژوهش‌ها و سرفصل‌های آموزشی بر اساس نیاز روز فرهنگ، اقتصاد، صنعت و منطبق با ملزومات حرکت به سوی تشکیل تمدن نوین اسلامی مطرح کرد: اکنون فضای مجازی بخش مهمی از زندگی مردم را شامل می‌شود، اما ما هنوز یک واحد درسی برای آموزش نحوه‌ی مواجهه با فضای مجازی در مدارس و دانشگاه‌ها نداریم. تحول در نوع نگاه ما به آموزش، علم و پژوهش لازمه‌ی تحول در اقتصاد و صنعت ماست.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در پایان عنوان کرد: اساتید بسیجی می‌توانند نقش بی بدیلی در تحول علوم انسانی با برگزاری کرسی‌های نظریه پردازی و نقد و مناظره داشته باشند لذا حضور آنان در شورای تحول علوم انسانی، شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و ستاد نقشه جامع علمی کشور دارای اهمیت وضرورت است.

 

 

اساتید بسیجی: تا شکست کامل دشمن در میدان جهاد تبیین ایفای نقش می‌کنیم

در پایان این همایش بیانیه اساتید بسیجی قرائت شد.

متن این بیانیه به شرح ذیل است: 

بسم الله الرحمن الرحیم

یرفع الله الذین آمنو منکم و الذین اتوالعلم درجات (مجادله آیه ۱۱)

بدون تردید استاد عالی مقام دکتر شهید مصطفی چمران را باید یکی از مصادیق مردان مومنی دانست که بر سر عهد خویش با خدای سبحان استوار بوده و برای ایفای وظیفه خطیر تاریخی از حجاب جسم خویش عبور کرد تا شاید قدری از غفلت‌های تاریخی نخبگانی در ایران و نیز از حجاب جهل بشریت کاسته شود. او متفکرانه؛ عالمانه و دردمندانه زیست و عاشقانه رفت تا رسم دانشمندی و سحلشوری توآمان را به ما بیاموزد. مرز‌های علم و دانش را با تحقیق و پژوهش در نوردید و تراز انسانیت را با اخلاص و خداباوری، مردم داری و مدیریت جهادی تهذیب و سلوک و آشتی و شور و شعور ارتقاء داده و اعتلاء بخشید؛ چنانکه رهبر حکیم انقلاب اسلامی فرمودند: «اساتید دانشگاه با صبغه‌ی خداییِ بسیجی، مظهر ترکیب علم و ایمانند.» 

روز شهادت دکتر مصطفی چمران که با راهنمایی حکیمانه امام خامنه‌ای مد ظله العالی بنام روز «بسیج اساتید» کشور نام گرفت ره آموز وحدت دو خصلت دانشمندی و بسیجی است.

نهضت استادی بسیج ایران اسلامی اینک در گام دوم انقلاب اسلامی با گرامی داشت چهل و یکمین سالروز شهادت این استاد بزرگ و روز ملی بسیج اساتید بر ادامه پایبندی به آرمان‌های انقلاب اسلامی، رهنمود‌های امامین انقلاب و شهدای راه علم و فضیلت تا ارتقای سطح تولید علم نافع و تحقق تمدن نوین اسلامی تاکید نموده و اعلام می‌دارد: 

۱ - خدمت به ملت شریف ایران ونیز تحقق شعار سال با بکارگیری توان علمی جامعه استادی ایران از طریق فعال سازی ۱۰۸۴ کانون استادی، گروه‌های حل المسائلی و معرفی ظرفیت‌ها و مزیت‌های تمامی استان‌ها، مناطق و اقوام کشور از افتخارات نهضت استادی است و لحظه‌ای از کوشش در این زمینه فروگذاری نخواهدکرد.

۲- همانند گذشته و با اذعان به تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب، در انجام فریضه جهاد تبیین و روشنگری، تا شکست کامل دشمن در جنگ‌های ترکیبی و شناختی در وسط میدان ایفای نقش خواهد کرد. 

۳ - نهضت استادی ایران قدر دان وجود ملت بزرگ ایران است؛ ملتی شجاع، بردبار و خواهان پیشرفت و معنویت که بنا به قول بنیانگدار جمهوری اسلامی بهتر از ملت‌های عصر حجاز و کوفه در روزگار رسول خدا (ص) و امیر المومنین علی علیه السلام است؛ بر همین اساس خواهان آن است تا قوای سه گانه‌ی انقلابی با تآسی از رهنمود‌های امامین انقلاب اسلامی و با استفاده از موقعیت تاریخی هماهنگی سه قوه تمام توان خویش را برای آبادانی این سرزمین و خدمتگزاری ملت شریف ایران بکار گرفته و بسیج نمایند.

۴ - با اذعان به مشکلات اقتصادی و اجتماعی در جامعه، اما رجاء واثق دارد با توجه به تجربه درخشان تاریخی، دینی و ملت بزرگ ایران و نیز تلاش مجدانه دولت مردمی و انقلابی ایران، موانع پیش روی کشور که بخشی از آن مربوط به تلاش هماهنگ نظام سلطه جهانی و رژیم جنایت کار آمریکا و دولت‌های اروپایی همدست او و رژیم صهیونیستی است رفع شده و زمینه‌های پیشرفت و رونق اقتصاد ملی و درون زا فراهم خواهد شد. 

۵ - جامعه دانشگاهی کشور با حمایت همه جانبه از تفکر دفاع و مقاومت پویا، آمادگی کامل خویش در برابر جنگ‌های ترکیبی؛ اعم از «تحریم و تحریف»، جنگ «نرم و هوشمند» و جنگ «شناختی و عاطفی» را مقدس‌تر از دفاع در برابر جنگ سخت دانسته و آمادگی علمی، تخصصی و جهادی خویش را برای خدمت به ملت شریف ایران، حل مسائل انباشته شده گذشته و مشکلات پیش رو اعلام می‌دارد. 

۶- نهضت استادی ایران بر آن است تا با امتداد بیشتر تشکیلات علمی خود در منطقه و جهان از طریق بسط دیپلماسی علمی، فرهنگی، فناوری و تمدنی در گفتگو با جوامع استادی و دانشگاهی جهان اسلام و نخبگان آزادیخواه و البته در تعامل با نخبگان منتقد سیاست‌های رسمی در جهان غرب بر حقانیت ملت بزرگ ایران و ملت‌های تحت ستم استبدادی به خصوص قدس شریف و ملت مظلوم فلسطین تاکید نموده تا زمینه‌های مدیریت و اداره عادلانه جهان، فارغ از نژادپرستی و توطئه‌های آمریکا، اروپا و رژیم صهیونیستی و دیگر ستمگران جهان فراهم شود.

۷- جامعه استادی کشور با تشکر از ارکان دفاعی و امنیتی ایران برای تامین امنیت همه جانبه و با تآکید مجدد خود برای قصاص قاتلین قهرمان ملی و بین المللی ایران؛ سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی موکدا از حافظان امنیت می‌خواهد در دفاع از ایران اسلامی هر ضربه‌ای را مقابله به مثل کرده تا هیچ متجاوزی را یارای گستاخی به تمامیت ارضی و هویت ملی وانقلابی ایران نباشد؛ استادان بسیجی در این مسیر برای توسعه همکاری‌های علمی وفناوری همچون شهدای جهاد علمی حتی در اعطای جان خویش برای ارتقای دانش دفاعی کشور تردید به خویش راه نخواهند داد.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

۳۱خردادماه ۱۴۰۱

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بسیج اساتید جهاد تبیین عبدالله حاجی صادقی مصطفی رستمی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور بزرگداشت روز بسیج اساتید نماینده ولی فقیه در سپاه اساتید بسیجی در دانشگاه دانشگاه تربیت مدرس رهبری در دانشگاه ها رهبر معظم انقلاب مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی بسیج مستضعفین جهاد تبیین حجت الاسلام دچار ارتجاع مصطفی چمران جانشین رئیس نهضت استادی حاجی صادقی شهید چمران علم نافع ولی امروز ی دانشگاه روز شهادت رئیس نهاد برگزار شد ظرفیت ها زمینه ها ما امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۱۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آیین معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان

به گزارش خبرگزاری مهر، آیین تکریم و معارفه فرمانده حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان با حضور غلامرضا خاکساری سپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان، حجت الاسلام رضا محمدی مسول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان، حمید پورحسینی مسئول بسیج دانشجویی استان همدان برگزار شد؛ در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات حسین زیادی، محمد حسین عزیزی به عنوان فرمانده حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان معرفی شد.

کد خبر 6092430

دیگر خبرها

  • ضرورت تعامل صنعتگران با رسانه ها برای جهش تولید
  • برگزاری آیین معارفه مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • برگزاری آیین معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • قرارگاه جهاد تبیین به روشنگری و بصیرت‌افزایی کمک می‌کند
  • شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود
  • طرح ملی درس عفاف و حجاب در طراحی پارچه و لباس دانشگاه های هنر
  • عملیات «وعده صادق» امید به مقاومت در سایر کشورها را افزایش داد
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • برگزاری نشست بصیرتی و جهاد تبیین در تپه شهدای گمنام خوی + تصاویر
  • رویداد «دختران حاج قاسم» آموزش فرماندهی جهاد تبیین است