Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-28@16:49:01 GMT

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در ایران

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۹۱۸۶۳

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در ایران

آفتاب‌‌نیوز :

در این مقاله به زبان ساده درباره مفهوم ارز دیجیتال، تاریخچه، کاربرد‌ها و نحوه خرید آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال نوعی از پول است که هیچگونه فرم فیزیکی ندارد و تراکنش‌های مربوط به آن با استفاده از رایانه یا کیف‌پول الکترونیکی متصل به اینترنت یا شبکه‌های خاص صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رمزارز Cryptocurrency یک سیستم پرداخت دیجیتالی و غیرمتمرکز است که برای تایید تراکنش‌ها به یک بانک متکی نیست.

در اصل رمزارز‌ها یک سیستم همتابه‌همتا هستند که هر کسی را در هر جایی قادر به ارسال و دریافت ارزشی معین می‌کنند. با استفاده از این نوع جدید ارز به جای اینکه پول فیزیکی حمل و در دنیای واقعی رد و بدل شود، داده‌های دیجیتالی میان کاربران جابه‌جا می‌شود که طبیعتا تبادل‌های مالی را بسیار ساده‌تر و سریع‌تر می‌کند.

کاربرد ارز‌های دیجیتال

• حفظ و انتقال ارزش
• تسهیل پرداخت‌های سنگین و فرامرزی
• وام‌دهی
• حفظ حریم خصوصی
• اثبات مالکیت معنوی
• وارد کردن دارایی‌های فیزیکی به دنیای دیجیتال
• ذخیره‌سازی ارزش و سرمایه‌گذاری
• گیم و بازی‌سازی
• دور زدن تحریم‌ها

بیت‌کوین چیست؟

بیت‌کوین به عنوان اولین و بزرگترین ارز دیجیتال نوسانات زیادی در طول تاریخ خود دیده که با این وجود همچنان محبوب‌ترین رمزارز است و با بیشترین ارزش بازار در صدر جدول قرار دارد.

بیت‌کوین در ابتدا به عنوان یک سیستم پرداخت دیجیتال ایجاد شد، ولی راه را برای دیگر دارایی‌ها باز کرد. در حال حاضر قیمت بیت کوین به ازای هر یک واحد برابر با حدود ۴۵ هزار دلار است و حجم بازاری بیش از ۸۰۰ میلیارد دلار دارد.

آلت‌کوین چیست؟

آلت‌کوین‌ها ارز‌های دیجیتال جایگزینی هستند که پس از موفقیت بیت‌کوین راه‌اندازی شدند. واژه آلت‌کوین ترکیبی از دو کلمه alt و coin است که به صورت کلی معنای سکه جایگزین را می‌دهد و به هر رمزارزی به غیر از بیت‌کوین اطلاق می‌شود. گفتنی است که اتریوم (Ethereum)، بزرگترین آلت‌کوین بازار محسوب می‌شود.

محبوب‌ترین ارز‌های دیجیتال

بسیاری از مشاوران سرمایه‌گذاری به کاربران توصیه می‌کنند که بیشتر دارایی اختصاصی خود به بازار ارز‌های دیجیتال را در ارز‌هایی با حجم بازار بالا مانند بیت‌کوین و اتریوم سرمایه‌گذاری کنند. اما برترین رمزارز‌های دنیا عبارتند از:

۱- بیت‌کوین (BTC)
۲- اتریوم (ETH)
۳- تتر (USDT)
۴- یواس‌دی‌کوین (USDC)
۵- بایننس کوین (BNB)
۶ - ریپل (XRP)
۷- کاردانو (ADA)
۸- دلار بایننس (BUSD)
۹- سولانا (SOL)
۱۰- دوج‌کوین (DOGE)

آموزش خریدارز دیجیتال

نحوه خرید و نگهداری دارایی‌ها همواره یکی از دغدغه‌های مهم سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال به شمار می‌رود. در زمینه حفاظت امن از رمزارز‌ها، کیف پول‌های رمز‌ارزی و در زمینه خرید و فروش ارز‌های دیجیتال، صرافی‌های رمزارزی به کمک معامله‌گران آمده‌اند.

علاقه‌مندان به بازار هیجان‌انگیز ارز‌های دیجیتال می‌توانند با استفاده از یک کیف پول امن، اولین گام برای سرمایه‌گذاری در این بازار نوظهور را بردارند. در قدم بعدی لازم است مناسب‌ترین صرافی رمزارزی را متناسب با شرایط و استراتژی معاملاتی خود انتخاب کرده و از این طریق اقدام به معامله ارز‌های دیجیتال کنید.

۱- کیف پول ارز دیجیتال

کیف پول‌های رمز ارز، نرم افزار‌هایی هستند که به منزله یک رابط بین شما و بلاک‌چین‌های مختلف عمل کرده و نقل و انتقالات آن‌ها را ممکن می‌سازند. کیف پول‌های رمزارز را می‌توان به دو دسته گرم و سرد تقسیم کرد.

کیف پول‌های گرم، آن دسته از کیف پول‌هایی هستند که به اینترنت وصل می‌شوند و به لحاظ راه‌اندازی و دسترسی به دارایی، رابط کاربری آسان و راحتی دارند. کیف پول‌های گرم برای کاربران و معامله‌گرانی که قصد انجام معاملات روزانه و کوتاه‌مدت دارند بسیار مناسب هستند.

در مقابل، شما برای استفاده از کیف پول‌های سرد نیازی به اینترنت ندارید. کیف پول‌های سخت‌افزاری یکی از انواع کیف پول‌های سرد به شمار می‌روند که در قالب‌های الکترونیکی و فیزیکی موجود هستند. کیف‌پول‌های سخت‌افزاری از امنیت خوبی برخوردار هستند؛ اما از نظر دسترسی آسان و کاربر‌پسند بودن، فاصله زیادی با کیف پول‌های گرم دارند.

با توجه به روشی که برای سرمایه‌گذاری خود دارید و اولویت‌های شما، نوع کیف پول‌های انتخابی نیز متغیرخواهد بود. همان طور که اشاره شد، کیف پول‌های سخت‌افزاری اگرچه از امنیت بالایی برخوردار هستند؛ اما فاقد قابلیت معامله بوده و امکان خرید و فروش را برای کاربر فراهم نمی‌کنند.

در زمینه کیف پول‌های گرم یا آنلاین، رابط کاربری ساده به گونه‌ای که کاربر ارتباط خوبی با آن برقرار کند؛ فرایند تراکنش، ارسال، ذخیره و دریافت رمزارز را آسان می‌کند.

۲- انتخاب صرافی معتبر برای خرید ارز دیجیتال

صرافی ارز دیجیتال پلتفرمی است که در آن می‌توانید ارز‌های دیجیتال را با ارز‌های فیات بخرید یا بفروشید یا حتی دارایی خود را با ارز دیجیتال دیگری مبادله کنید.

صرافی‌ها منعکس کننده قیمت فعلی هر ارز دیجیتال هستند و به طور کلی عرضه و تقاضا در بازار به واسطه آن‌ها مشخص می‌شود. در کل هیچ صرافی ارز دیجیتالی وجود ندارد که برای همه کاربران مناسب باشد، اما هر فرد می‌تواند متناسب با شرایط و نیازهایش بهترین گزینه را برای خود انتخاب کند.

در نتیجه، انتخاب یک صرافی معتبر ارز دیجیتال اولین و مهم‌ترین چالش برای افرادی است که بازار رمزارز‌ها را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کرده‌اند.

اگر شما هم یکی از میلیون‌ها علاقه‌مند به حوزه ارز‌های دیجیتال هستید، باید بدانید که انتخاب صرافی رمزارز یکی از مهم‌ترین اقدامات برای شروع خرید ارز دیجیتال است. چراکه امنیت دارایی، رکن اصلی هر سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

برای انتخاب یک صرافی مناسب علاوه بر شهرت و سابقه فعالیت آن باید به مواردی، چون اعتبار، تعداد کاربران فعال، حجم نقدینگی، تعداد جفت‌ارز‌های قابل معامله، میزان کارمزد، سرعت تایید تراکنش‌ها و … توجه کرد. با توجه به این موارد، انجام تحقیقات کافی برای انتخاب صرافی معتبر ضروری است؛ یک صرافی که قابل اعتماد باشد و بتوان با خیال آسوده در آن به معامله پرداخت. در ادامه به بررسی و معرفی برترین صرافی‌های ارز دیجیتال می‌پردازیم:

خرید رمزارز از صرافی خارجی

برای انتخاب یک صرافی مناسب علاوه بر شهرت و سابقه فعالیت آن باید به مواردی، چون تعداد کاربران فعال، حجم نقدینگی، تعداد جفت‌ارز‌های قابل معامله، میزان کارمزد، سرعت تایید تراکنش‌ها و … توجه کرد.

طبق داده‌های کوین‌مارکت‌کپ، بایننس Binance، کوین‌بیس Coinbase، اف‌تی‌ایکس FTX، کراکن Kraken و کوکوین KuCoin برترین صرافی‌های ارز دیجیتال در دنیا هستند. در صورتی که قادر به طی کردن فرایند احراز هویت این صرافی‌ها هستید، می‌توانید اقدام به خرید ارز دیجیتال از صرافی خارجی کنید.

خرید رمزارز از صرافی ایرانی

در حال حاضر به دلیل تحریم‌های ظالمانه بر علیه ایرانیان استفاده از صرافی‌های خارجی بسیار مشکل و خطرناک است که در نتیجه استفاده از آن‌ها، احتمال بلوکه شدن و از دست دادن دارایی‌ها بسیار بالا است. اخیرا این موضوع شدیدتر شده است چراکه صرافی بایننس و برخی دیگر از این صرافی‌ها، فرایند احراز هویت سخت‌گیرانه‌ای را برای کاربران خود در نظر گرفته‌اند. در نتیجه، فعالیت کاربران ایرانی در این صرافی‌ها عملا غیرممکن شده است.

هم‌وطنان ایرانی می‌توانند برای خرید ارز دیجیتال از صرافی ایرانی از گزینه‌هایی مانند اکسکوینو، نوبیتکس، والکس، بیت‌پین و تبدیل استفاده کنند که از بهترین صرافی‌های داخلی به شمار می‌آیند. دسترسی بهتر، قابلیت پیگیری دارایی، تبادلات ریالی آسان، پشتیبانی فارسی‌زبان و ۲۴ ساعته و... مزایای اصلی استفاده از پلتفرم‌های ایرانی محسوب می‌شوند.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ارز دیجیتال بیت کوین خرید ارز دیجیتال ارز های دیجیتال سرمایه گذاری ترین صرافی دارایی ها رمزارز ها تراکنش ها آلت کوین یک صرافی صرافی ها بیت کوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۱۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، هاشم علایی اظهار کرد: بر اساس ماده ۱۰ قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک‌ها و نواحی صنعتی، دفاتر اسناد رسمی موظفند در صدور هرگونه خرید و فروش و وکالت نامه‌های تنظیمی واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی، از این شرکت استعلام و کسب مجوز کنند.
وی افزود: همچنین بر اساس این قانون، هرگونه نقل و انتقال واحد‌های تولیدی منوط به اخذ پایان کار و دریافت پروانه بهره برداری از دستگاه‌های ذیصلاح است و خریداران و فروشندگان موظفند نسبت به انجام مراحل نقل و انتقال واحد تولیدی از طریق شرکت شهرک‌های صنعتی اقدام کنند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، اجرای این قانون را در راستای جلوگیری از بروز مشکلات آتی برای خریداران و حمایت از سرمایه گذاران واقعی دانست و خاطرنشان کرد: ممکن است برخی از قرارداد‌ها دارای مشکلاتی از قبیل بدهی اقساط زمین، ترهین و یا اجرائیات صادره از سوی بانک‌ها، تخلفات ساختمانی، مشکلات زون بندی و زیست محیطی، احتمال فسخی بودن زمین مورد معامله را داشته باشند که وجود هریک از این موارد به طور حتم منتهی به مشکلات آتی برای خریداران خواهد شد.
علایی تصریح کرد: در موارد متعددی مشاهده می‌شود که این نوع خرید و فروش‌ها منجر به طرح پرونده‌های کیفری دایر بر خرید و فروش مال غیر و کلاهبرداری شده که لازم است خریداران ضمن توجه به الزامات قانونی، موارد پیشگیرانه را در خصوص جلوگیری از ضرر و زیان‌های احتمالی در نظر داشته باشند.

دیگر خبرها

  • نگاه سرمایه‌گذاران به این آلت‌کوین‌ها/ پتانسیل سودآوری این رمزارزها بالا است!
  • بیت کوین به ۶۳ هزار و ۸۲۲ دلار رسید
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • فروش اقساطی خودرو کارکرده؛ رونمایی از تب جدید معاملات خودرویی
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی
  • چه فاکتورهایی بر تعیین قیمت بیت کوین تأثیرگذار هستند؟
  • بیت‌کوین جهش کرد/ پیش‌بینی ۱۴۰هزار دلاری برای رهبر بازار رمزارز!
  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟
  • فعال‌سازی بند فسخ قرارداد، تنها راه خرید مارکوس تورام از اینتر