Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسات مسائل مربوط به مسائل آبی چهار استان خوزستان، چهارمحال بختیاری، اصفهان و یزد به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد.

در این جلسات جداگانه که با حضور محمد مخبر و وزرای نیرو و جهاد کشاورزی و همچنین استانداران ۴ استان و مسئولان ذی‌ربط برگزار شد، چگونگی اجرا و نحوه تأمین مالی و اختصاص اعتبارات طرح‌های کوتاه‌مدت تعدیل مشکلات آبی این استان‌ها مورد بحث، بررسی و تصمیم‌گیری قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه تکمیل طرح‌های آبرسانی تامین آب شرب و احداث ۱۶۵ هزار متر مکعب مخزن در جهت پایداری ذخیره تامین آب شرب استان یزد مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین در راستای افزایش ظرفیت طرح انتقال آب نمک زدایی شده از خلیج فارس به فلات مرکزی مقرر شد، فاز دوم این طرح در ماه های آینده با سرمایه گذاری بخش خصوصی به بهره برداری برسد.

در این جلسه گزارشی از تامین آب کشاورزی استان اصفهان در سال زراعی و افزایش ظرفیت تامین و انتقال آب شرب این استان در راستای تامین مطمئن و پایدار آب شرب مراکز جمعیتی شهری و روستایی ارائه شد.

در ادامه نیز رفع مشکلات و تنش آبی استان چهارمحال و بختیاری مورد تاکید قرار گرفت و مقرر شد طرح آبرسانی به ۱۴۴ مرکز جمعیتی روستایی با جمعیتی بالغ بر صد هزار نفر در این استان و همچنین طرح مطالعاتی جامع تامین آب مراکز شهری و روستایی و اجرای طرح های تامین و انتقال منابع آب در راستای رفع تنش آبی مراکز شهری این استان هر چه سریعتر تکمیل و نهایی شود.

همچنین در این جلسه در خصوص تکمیل طرح آبرسانی میان مدت غدیر با هدف افزایش ظرفیت تامین و ارتقای کیفیت آب شهرها و روستاهای استان خوزستان، تکمیل طرح های آبرسانی به مراکز روستایی با هدف تامین آب شرب، بهداشت و دام بالغ بر هزار روستا و تکمیل شبکه جمع آوری انتقال و تصفیه فاضلاب شهر اهواز با اولویت نقاط بحرانی بحث و بررسی و تصمیم ‌گیری شد.

در ادامه نیز تأکید شد با توجه به فصل گرما و ضرورت تکمیل طرح‌های آبرسانی در استان خوزستان، منابع مالی این طرح‌ها هر چه سریعتر تأمین شود.

کد خبر 5520429

منبع: مهر

کلیدواژه: رئیس جمهور استان چهارمحال اهواز اصفهان جهاد کشاورزی نیرو خلیج فارس خلیج فارس یزد مجلس شورای اسلامی سیدابراهیم رئیسی هیئت دولت صحن مجلس دولت سیزدهم انقلاب اسلامی ایران جمهوری اسلامی ایران بهرام عین اللهی حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی محمد باقر قالیباف احمد وحیدی علی بهادری جهرمی ایالات متحده امریکا ایران تکمیل طرح تامین آب آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۲۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۸ برابری اعتبارات طرح آبرسانی به کلاله

سید مصطفی موسوی در خصوص اقدامات آب منطقه‌ای گلستان در طرح آبرسانی به شهر کلاله گفت: این طرح تا قبل تا ابتدای سال ۱۴۰۰ صرفا ۱۲ میلیارد تومان تخصیص داده شده بود که با اهتمام ویژه دولت محترم سیزدهم و وزارت نیرو برای رفع مشکلات حوزه آب شرب و پیگیری‌های صورت گرفته حدود ۱۰۰ میلیارد تومان از سال ۱۴۰۰ تاکنون در این طرح اعتبار اختصاص و هزینه شده است.

او ادامه داد: براین اساس با تجهیز و بهره برداری ۶ حلقه چاه، اجرای خطوط جمع آوری آب چاه‌ها و خطوط انتقال، تکمیل مخزن ۲۰۰۰ مترمکعبی طوقه، ایستگاه پمپاژ اضطراری با ظرفیت انتقال ۱۰۰ لیتر بر ثانیه، بالغ بر ۱۵۰ لیتر بر ثانیه آب به شبکه شرب شهری کلاله اضافه شد. 

موسوی افزود: تکمیل ایستگاه پمپاژ جانبی و احداث مخزن کمکی ۲۰۰۰ متر مکعبی کوسه از برنامه‌های این شرکت برای تکمیل اجزای طرح آبرسانی به شهر کلاله در سال‌های آتی است.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • پروژه های آب و فاضلاب جنوب استان اردبیل ساماندهی می شود
  • پروژه های آب و فاضلاب جنوب استان اردبیل ساماندهی می شوند
  • نشستی برای بررسی مسائل تامین آب شرب پایدار در شهر خضرآباد
  • افزایش ۸ برابری اعتبارات طرح آبرسانی به کلاله
  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور
  • ۳۰۰ طرح عام‌المنفعه توسط بسیج سازندگی اردبیل عملیاتی شده است
  • نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور برگزار شد
  • بررسی پروژه‌های ریلی از جمله خط‌آهن سریع‌السیر تهران-مشهد
  • نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌ های ریلی کشور برگزار شد
  • برگزاری نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور