Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نماینده»
2024-05-03@15:22:03 GMT

نابسامانی بازار دارو ناشی از تعارض منافع است

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۹۲۳۷۵

نابسامانی بازار دارو ناشی از تعارض منافع است

به گزارش «نماینده»، شهباز حسن پور بیگلری با بیان اینکه در نشست امروز کمیسیون اقتصادی موضوع نابسامانی بازار دارو بررسی شد، گفت: در گزارش آسیب‌شناسی علل نابسامانی بازار دارو مواردی از تعارض منافع شناسایی شد.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تعارض منافع به این معنا که همه بازیگران از جمله ایجاد نیاز، تجارت و تنظیم بازار دارو در یک وزارتخانه یعنی بهداشت و سازمان غذا و دارو تجمیع شده است، به طوریکه آموزش و اعطای صلاحیت‌های حرفه‌ای پزشکی، رسیدگی به تخلفات پزشکی، سیاستگذاری خدمات دارو و درمان، تعیین استاندارد و اقلام دارویی مجاز، تجویز دارو و ایجاد نیاز، مدیریت منابع برای واردات اقلام دارویی، صدور مجوز امور تجاری دارو در یک دستگاه تجمیع شده و وزارتخانه مذکور توسط پزشکان، داروسازان و اشخاص اداره می‌شود که بین بخش خصوصی و دولتی در حال جابجایی و نقل و انتقال هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نظر کمیسیون اقتصادی این است که برای حذف تعارض منافع منجر به نابسامانی در تنظیم بازار دارو باید آموزش، اعطای صلاحیت و کنترل تخلفات پزشکی، تعیین اقلام دارویی مجاز، ارائه خدمات درمانی، تجویز و ایجاد نیاز، ثبت سفارش، مجوزهای تجارت دارو و تخصیص منابع، تعیین اقلام دارویی و سلامت و شمول برنامه‌های حمایتی و کنترل واردات باید مستقل شود.

منبع: نماینده

کلیدواژه: دارو نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نماینده اقلام دارویی تعارض منافع بازار دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۲۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳ برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی در همدان

ایسنا/همدان مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان از رشد سه برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی در این استان و قابلیت سرمایه‌گذاری بالای آن خبر داد.

احمد شانیان در دیدار با مدیران شرکت‌های وزارت دفاع در همدان، اظهار کرد: تویسرکان قطب تولید دارو در غرب کشور است و با توجه به ظرفیت استان در تولید گیاهان دارویی می‌توان برای توسعه این محصولات، پروژه‌ای را در عرصه دارو راه‌اندازی کرد.

وی با اشاره به مزایا و ظرفیت‌های استان در عرصه شرکت‌های دانش‌بنیان، تولید دارو و لاستیک، بیان کرد: با حمایت دولت و با تدابیر استاندار شاهد تحول و توسعه در بخش تولید و تجارت استان هستیم. اکنون صنعت استان همدان ۲۲ درصد رشد داشته است.

مدیرکل صمت استان همدان با اشاره به وضعیت ذخایر لیتیوم کشف‌شده در این منطقه، گفت: دو گواهی کشف در همدان صادر شده و صدور پروانه بهره‌برداری از آنها در حال پیگیری است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره‌ کل صمت استان، نیروگاه‌های خورشیدی و توسعه تولید انرژی‌های تجدیدپذیر، گیاهان دارویی و استخراج ماده مؤثره و تبدیل ظرفیت‌های شاخص معدنی و صنعتی استان به ثروت و سرمایه‌گذاری شرکت‌های زیرمجموعه وزارت دفاع در استان همدان از دیگر مواردی بود که در این‌ نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • رشد ۳ برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی در همدان
  • مرز‌های دموکراسی غرب را منافع اسرائیل تعیین می‌کند
  • اردوغان: مرزهای دموکراسی غرب را منافع اسرائیل تعیین می‌کند
  • کانون هموفیلی ایران: دارو‌های جدید هموفیلی، تحت پوشش بیمه نیست
  • مصائب بیماران هموفیلی برای تهیه دارو
  • بررسی تعارض منافع شرکت تعاونی کارکنان بنادر و گمرکات در ارائه برخی خدمات
  • جلوه های تعارض منافع در قوه قضائیه / ارجاع گزینشی، آسیب جدی در رسیدگی به پرونده های ملی
  • محمدی: تحریم‌ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران شد
  • تعارض منافع مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی وجود دارد؟
  • تحریم ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران