Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر فرهنگ گفت: با تشکیل قرارگاه محرومیت‌زدایی در این وزارتخانه گامی جدی برای توزیع عادلانه خدمات آموزشی حوزه فرهنگ و هنر و تحقق عدالت فرهنگی برداشته شده و تاکنون با برنامه ریزی این قرارگاه در دو مرحله ۳۸ هزار نفر در ۲۰ استان از خدمات طرح آموزش رایگان هنر بهره‌مند شده اند.

  به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا ؛محمدمهدی اسماعیلی، ظهر امروز -سه‌شنبه- در جلسه کمیته فرهنگی و اجتماعی شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور که با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف در وزارت فرهنگ برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: یکی از اولویت‌های دولت مردمی در حوزه فرهنگ، تحقق عدالت فرهنگی است که در مسیر رسیدن به این هدف قرارگاه محرومیت زدایی در این وزارتخانه تشکیل شد و در مرحله نخست بیش از ۲۸ هزار نفر در ۵۰ رشته هنری این دوره‌های رایگان آموزشی را طی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی ادامه داد: در مرحله دوم طرح آموزش رایگان هنر که ثبت‌نام متقاضیان آن به تازگی پایان یافته، بیش از ۱۰ هزار نفر در ۹ استان در سامانه ثبت‌نام کردند و در مجموع دو مرحله، ۳۸ هزار نفر در ۲۰ استان زیر پوشش خدمات طرح آموزش رایگان هنر قرار می‌گیرند.وزیر فرهنگ در ادامه با اشاره به وظایف و اهداف کمیته فرهنگی و اجتماعی شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور، تاکید کرد: خوشبختانه مباحث اصلی مطرح شده در این کمیته با رویکرد مدیریت فرهنگی دولت مردمی که تحقق عدالت فرهنگی است تطابق دارد. باید شرایطی فراهم شود تا به هم‌افزایی گسترده در زمینه امکانات و ظرفیت‌های دستگاه‌های مختلف دست یابیم.اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌ که رویکرد دولت مردمی بر تحقق عدالت فرهنگی استوار است، بر گسترش طرح‌هایی مانند سینماسیار تاکید کرد و گفت: گسترش سینماسیار در مناطق کم‌برخوردار و بهره‌مندی از ظرفیت مردمی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و کتابخانه‌های عمومی کشور در مسیر عدالت فرهنگی از اهمیت زیادی برخوردار است که مسئولان مرتبط باید با روحیه‌ای انقلابی، مکتبی و جهادی به دنبال تحقق اهداف از پیش تعیین شده این مسیر باشند. گفتنی است، شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور بر اساس مصوبه شورای امنیت ملی در سال ۱۳۸۲ با هدف رسیدن به توسعه امنیت پایدار و تقویت وحدت در استان‌های مرزی به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد که ۴ کمیته تخصصی از جمله کمیته فرهنگی و اجتماعی با مسئولیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ذیل این شورا فعالیت می‌کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: هنر وزیر ارشاد اسلامی طرح آموزش رایگان هنر تحقق عدالت فرهنگی امنیت پایدار هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۲۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است

عبدالحسین خسروپناه،  امروز در دانشگاه امیرکبیر ضمن بازدید از شرایط و نحوه سازماندهی آزمون سراسری در رشته تجربی اظهار کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی علاوه بر تصویب اسناد و ترسیم ساختار مصوبات، برای بررسی از نحوه اجرای آن نیز ورود می‌کند، در همین راستا امروز برای بازدید شرایط برگزاری آزمون سراسری در حوزه دانشگاه امیرکبیر حضور پیدا کردیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: سازمان سنجش در سال‌های اخیر در خصوص نحوه برگزاری آزمون رشد چشمگیری داشته و با نظارت و بازدیدی که از این سازمان و نحوه برگزاری آزمون در حوزه‌های مختلف داشتیم، می توان به جرئت گفت که احتمال تقلب در این آزمون صفر است و هیچکس نمی تواند سوالات رو لو دهد و سوءاستفاده کنند.

وی گفت: در این شرایط هر داوطلبی هر نتیجه‌ای کسب کند، کاملا نتیجه فعالیت خود اوست و باید گفت که عدالت آزمونی در این سازمان تحقق پیدا کرده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌
  • بهره مندی بیش از ۱۷۷ هزار نفر از خدمات روانشناسی
  • جهاد دندانپزشکان در خدمت به کویرنشینان آران وبیدگل
  • بهره مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی و مشاوره بهزیستی مازندران
  • بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره بهزیستی مازندران
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است
  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری