Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-05@17:04:34 GMT

جهش تحصیلی! آری یا نه؟

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۹۲۷۲۶

جهش تحصیلی! آری یا نه؟

مفهوم این خبر کوتاه آن است والدینی که فکر می‌کنند فرزندشان از هوش سرشاری برخوردار است و جمع و ضرب و تقسیم را، چشم‌بسته انجام می‌دهد و می‌تواندکتاب فارسی را از چپ به راست و از راست به چپ، آن هم بدون تپق‌زدن بخواند، از امروز می‌توانند پس از تأیید مدیران مدارس، به پایگاه‌های سنجش نوآموزان مراجعه کنند و پس از شرکت دلبنشان در آزمون‌های هوش و تأیید کارشناسان، و البته شرکت در آزمون‌های شهریور، در پایه‌ای بالاتر مشغول به تحصیل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پوسته‌ی این خبر، پر از زرق و برق است و البته پر از هیجان! اما این خبر، لایه‌های زیرینی هم دارد که نباید از آن غافل شد؛ لایه‌های زیرینی که کمی ما را به فکر وا می‌دارد تا با تأمل بیش‌تری، چنین تصمیمی بگیریم؛ تصمیم برای جهش تحصیلی!

جهش تحصیلی یعنی چه؟

جهش تحصیلی یا به قولی برخی جهشی خواندن، یعنی این‌که دانش‌آموزی دو پایه‌ی تحصیلی را در یک سال طی کند و به‌جای 12 سال، زودتر دیپلم بگیرد و احتمالا زودتر وارد دانشگاه شود و و زودتر...

در مقطع ابتدایی، جهش تحصیلی برای چه پایه‌هایی امکان‌پذیر است؟

پایه‌ی اول به سوم، پایه‌ی دوم به چهارم، پایه‌ی سوم به پنجم و پایه‌ی چهارم به ششم

در این میان، سؤال‌های دیگری هم  مطرح است که در این یادداشت، از آن صرف نظر می‌کنیم، سؤال‌هایی نظیر، شرایط جهش تحصیلی، تعداد دفعات جهش تحصیلی در هر مقطع برای هر دانش‌آموز، هزینه‌ها و مواردی از این دست! اما سؤال‌های اساسی‌تری وجود دارد که هم دانش‌آموز و هم والدین باید به آن‌ها پاسخ دهند و سپس چنین تصمیم مهمی بگیرند:

چرا برای به پایان رسیدن تحصیل خودمان یا فرزندمان عجله داریم؟
  اگر یک یا دو سال زودتر، تحصیلاتمان را به پایان برسانیم، زودتر به نقطه‌ی عطف زندگی خواهیم رسید؟
  آیا کسانی که طبق روال عادی، آموزش‌های عمومی را در ۱۲ سال می‌آموزند، آدم‌هایی شاد، خوشبخت و موفق نمی‌شوند؟
  به‌نظر شما، کسب مهارت‌های زندگی مهم‌تر است تا تحصیلات مدرسه؟
  به‌نظر شما،  آیا نمی‌توان از وقت و توانایی‌های اضافه‌ در طول یک سال تحصیلی، برای افزایش مهارت‌های اجتماعی، مطالعه‌ی کتاب‌های جذاب، آموزش زبان‌های دیگر و ... استفاده کرد؟
  آیا در طول یک سال تحصیلی، فقط باید کتاب‌های درسی را آموخت؟
  در طول یا سال، هم‌نشینی با هم‌سالان مناسب‌تر است یا دوستی با کسانی که بزرگ‌تر هستند؟
  آیا در کنار رشد تحصیلی، نباید به رشد عاطفی و روانی هم توجه کرد؟

اگر به این سؤال‌ها فکر کردید و پاسخ‌های قانع‌کننده‌ای برای آن‌ها یافتید، می‌توانید به جهش تحصیلی هم فکر کنید؛ وگرنه با آرامش و بدون نگرانی، این عبارت را در ذهن خود مرور کنید که:

رهرو آن نیست گه تند و گهی خسته رود / رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود!

کد خبر 685098 برچسب‌ها ترک تحصيل نوجوان مدرسه و مدارس افت تحصیلی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ترک تحصيل نوجوان مدرسه و مدارس افت تحصیلی جهش تحصیلی سؤال ها پایه ی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۲۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ سرسام‌آور سریال‌سازی تلویزیون فاش شد

آفتاب‌‌نیوز :

یک تهیه‌کننده تلویزیون در گفتگو با فرهیختگان گفت که طی سال‌های اخیر چند پروژه جلوی دوربین برده، کف برآورد یک سریال رده الف تلویزیون را بین ۲ و ۲.۵ میلیارد تومان می‌داند و توضیح می‌دهد با وجود اینکه ممکن است برخی از سریال‌ها حتی با برآورد اولیه یک یا ۱.۵ میلیارد تومانی به ازای هر قسمت، آغاز شوند، ولی سالانه بسیاری از مجموعه‌ها در میانه تصویربرداری به الحاقیه بودجه می‌رسند و در ادامه به ارقام ۲ تا ۲.۵ میلیارد تومانی -به ازای هر قسمت- می‌رسند.

یکی از تهیه‌کنندگان سیما نرخ پایه تولید سریال الف در سال ۱۴۰۲ را دقیقه‌ای ۳۰ میلیون تومان عنوان می‌کند که برای هر قسمت ۴۲ دقیقه‌ای سریال، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان خواهد بود. نرخ پایه برای آثاری نظیر «زیرخاکی»، «نون خ»، «هفت‌سر اژدها»، «روز‌های ابدی» و «جشن سربرون» که رده الف فاخر داشته باشند، دقیقه‌ای ۴۵ میلیون تومان است و این رقم به هر قسمت حدود ۲ میلیارد تومان می‌رسد. این در حالی است که این ارقام، نرخ پایه است و بسیاری از سریال‌ها، بیش از این اعداد هزینه برمی‌دارند.

منبع: روزنامه فرهیختگان

دیگر خبرها

  • نرخ سرسام‌آور سریال‌سازی تلویزیون فاش شد
  • برخورد پژو با پایه شبکه برق در بم ۴ مصدوم و ۲ فوتی برجا گذاشت
  • دفاع موشکی ایران در مقابل اسرائیل زمینه نابودی هر چه زودتر رژیم صهیونیستی را فراهم می‌کند
  • وزیر ورزش خطاب به تاج:کرامت بانوان زیر سؤال رفته،رسیدگی کنید
  • آغاز ثبت‌نام آزمون جهش تحصیلی / والدین تصمیمات احساسی و هیجانی نگیرند
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده هلن
  • خلاقیت در شیوه‌های آموزشی در کلاس درس یک معلم قمی
  • دستگیری متخلفان شکار غیر مجاز در منطقه حفاظت شده هلن
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش آموزان کردستانی از فردا
  • کمیسیون اصل ۹۰، مرجع رسیدگی به شکایت‌های مردم