Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور در همایش فرصت‌ها و چالش‌های استان خوزستان اظهار کرد: دانشگاه شهید چمران اهواز هم قبل از انقلاب و هم در دفاع مقدس نقش موثری داشته است. اصولا در دفاع مقدس حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای داشته‌اند.

وی با بیان اینکه امروز ما در یک رویداد دیگر و در جنگ اقتصادی و یک جهش اقتصادی قرار گرفته‌ایم، گفت: سوال این است که دانشگاه‌های ما چه نقش تاریخی می‌توانند در این رویداد داشته باشند؟ از اندیشکده‌ها، پژوهشگران، اساتید و دانشجویان چگونه می‌توانیم در این سومین رویداد مهم انقلاب اسلامی استفاده کنیم؟

وی ادامه داد: ملت ایران پر از افتخارات و درد و رنج‌های بزرگ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه ما می‌دانیم تا ۳۰۰، ۴۰۰ سال پیش ایران جایگاه بسیار برجسته‌ای در میان ملت‌ها و اقتصاد بسیار باشکوه و جغرافیایی دو برابر جغرافیای امروز داشت اما تا پیش از انقلاب در این سال‌ها مثل برف آب شدیم؛ کو سمرقند، بخارا، هرات؟ کو تجارت عظیمی که در جاده ابریشم برقرار بود؟

رضایی گفت: در این مدت بارها علما، دانشمندان و مجاهدین تلاش کردند که ملت ایران مبدائی پیدا کنند و بر اساس این مبدا سنگ‌های بعدی را بچینند و معماری جدیدی از ایران به دست آید تا به مجد و شکوه گذشته بازگردیم اما موفق نمی‌شدند تا یک مرد بزرگ به نام امام خمینی(ره) پیدا شدند و این مبدا را تعیین کردند.

همایش علمی چالش‌ ها و فرصت‌های استان خوزستان در تحقق شعار سال

بیشتر بخوانید :

روایت معاون اقتصادی رئیسی از عملیات امنیتی / رضایی : می رویم بالای سر اسراییل ، عکس می گیریم ، برمی‌گردیم ایران خط و نشان تند محسن رضایی : ای کاش ، اسرائیل جرات کرده و یک غلطی بکند تا ما ...

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: این مبدا ظرفیت این را داشت که ایران را به یک قدرت بسیار بزرگ برسانند ودر آینده زمینه اقتصادی پیشرفته تبدیل کند. این مبدا امروز آنقدر قدرتمند است که ۴۳ سال است انواع تست‌ها روی آن صورت گرفته است؛ از کودتا و جنگ تا محاصره اقتصادی. با سربلندی بیرون امده

وی افزود: این کم‌عقلی آمریکا و اروپا است که هنوز متوجه نشده‌اند که باید این قدرت را بپذیرند و راهی غیر از این ندارند. کنار گذاشتن ملت ایران در امنیت و پیشرفت جهانی غیرقابل جبران است.

رضایی با اشاره به تحولات چند سال اخیر منطقه و نقش ایران در این تحولات، عنوان کرد: فاجعه بزرگی به نام داعش در منطقه به وجود آمد و ایرانیان از اینجا تا دمشق راه افتادند و این تروریست ها را در آبهای مدیترانه ریختند و تمام شد.

وی افزود: بعد می‌آیند و قهرمان ملی این حادثه بزرگ درمقابل تروریسم ضدبشری را ترور می‌کنند. مگر می‌شود امنیت و پیشرفت جهانی را بدون نقش دادن به ملت و دولت ایران به وجود آورد؟ امکان ندارد.

رضایی یادآور شد: چرا به مذاکرات برجام تن نمی‌دهید؟ چرا چیزی که خود امضا کرده‌اید را حاضر نیستید بپذیرید؟ این نظام و این سنگ بنا تست خود را داده است.

وی بیان کرد: تمام تلاش آن‌ها بر این است بعد از این سیاست و امنیتی که شکل گرفته، سنگ بعدی یعنی اقتصاد در ایران شکل نگیرد. از داخل و خارج گرفته، دارند علیه ادامه این سنگ بناها مقابله می‌کنند.

رضایی خاطرنشان کرد: تحریم اقتصادی یکی از این ابزارها است اما این تنها نیست؛ فرمولی سوخته شده پیدا کرده‌اند و آن هم سرکوب اعتماد به نفس است.

وی ادامه داد: زمان قاجار و پهلوی بیشتر از آنکه نفت ما را بردند و سرزمین ما را تکه تکه کردند، اعتماد به نفس و نوآوری را در این کشور کشتند و حتی بعد از انقلاب نیز دیدم که برخی از دولت‌های به ظاهر دلسوز می‌گویند بدون آمریکا نمی‌توانیم کاری کنیم.

معاون اقتصادی رئیس جمهور ادامه داد: اثر روانی این نوع رفتارها که ما نمی‌توانیم سرپای خود بایستیم بزرگ‌ترین خیانتی بود که در طول تاریخ به ملت ایران شد؛ این بیشتر از غارت نفت بود.

وی افزود: کلید انهدام و سرکوب ایران این است که نوآوری، خلاقیت، اعتماد به نفس و ابتکار را بکشید اما به لطف خدا با همه جراحت‌هایی که بر بدن ایران ما وارد می‌شود، جوانان و اندیشمندان جلو می‌روند و باید جلو بروند.

کد خبر 1643750

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: محسن رضایی مذاکرات وین ایران و آمریکا معاون اقتصادی ملت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۳۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد غیرمنصفانه، شجاعت مدیران را سلب می‌کند

یکی از تاکیدات رهبر انقلاب اسلامی با مسئولین دستگاه قضایی، موضوع تشکیل «دادگاه‌های تجاری» و نقش‌آفرینی قوه‌ی قضائیه در جهت کمک به تولید ملی و حل مشکلات معیشتی است.

در همین راستا با پیگیری و حمایت رئیس کل دادگستری استان دفتر اقتصادی دراستان راه اندازی شد.

علی شعبانی رئیس کل دادگستری قزوین گفت: یکی از برنامه‌های راهبردی و کلان دستگاه قضا حمایت از عرصه تولید و اشتغال است. اساسا امر اقتصاد در راستای وظایف دستگاه قضا نیست، اما در اجرای سیاست‌ها در حمایت از دولت و عرصه تولید و اقتصاد سیاست‌ها پیگیری می‌شود. با افتتاح این دفتر فعالان عرصه اقتصاد می‌توانند ارتباط بیشتری با دستگاه قضا داشته باشند. البته شعب ویژه محاکم اقتصادی هم راه اندازی شده است. دستورالعمل رسیدگی به پرونده‌های خاص هم در حال پیگیری است تا از اطاله دادرسی جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: به فراخور استان قزوین که صنعتی است حمایت‌های اقتصادی در قالب جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری پیگیری می‌شود تا در چارچوب قانون و مقررات گره از مشکل تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی باز شود. البته در این ستاد از سواستفاده افراد خاص هم جلوگیری شد.

شعبانی گفت: موضوع اطاله دادرسی علل و عوامل مختلفی دارد. گاهی خود شاکی اقدامی انجام می‌دهد که موجب اطاله دادرسی می‌شود و بالطبع هرکسی مرتبط با پرونده باشد در اطاله دادرسی می‌تواند تاثیرگذار باشد. برای هر پرونده یک وقت تعیین شده است. در پرونده‌های کثیرالشاکی هم ویژگی‌های خود را دارند. گاهی اوقات نفع شکات اقتضا می‌کند تا اموال متهم شناسایی و به دست شکات برسد. پس گاهی اوقات اطاله دادرسی به نفع شاکی است.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی گفت: برای صنعتگران و تولیدکنندگان بر اساس توصیه‌های مقامات، حمایت قضایی از این قشر و تخصصی کردن محاکم قضایی به روند اقتصادی کمک خواهد کرد. ضرورت راه اندازی این دفتر کاملا به چشم می‌آمد که خداراشکر به وقوع پیوست و یک قاضی می‌تواند با تخصص در امور اقتصادی نسبت به روند پرونده نظر سریعتری اعمال کند.

رئیس کل دادگستری استان گفت: شرکت مه نخ و فرنخ جزو شرکت‌های دولتی بود که اوایل دهه هشتاد به بخش خصوصی واگذار شد. از همان سال به تدریج دچار مشکلات شد و در برخی دوره‌ها حتی تعطیل شد و در سال ۹۷ و ۹۸ تعداد کارگران از سه چهار هزار نفر به ۲۰۰ نفر رسیده بود. تعداد دوهزار و ۵۰۰ نفر از کارگران که مطالباتی داشتند به نهاد‌های مربوطه مراجعه می‌کردند. دستگاه قضایی واقعا ایثار کرد و شاهکار انجام داد. گفتند دستگاه قضا کارخانه تخریب کرد. این دروغ محض است در حالیکه هیچ کارخانه‌ای وجود نداشت. آنجا فقط یک زمانی کارخانه بود. واقعیت را وارونه جلوه دادند. اگر دستگاه قضایی وارد نمیشد همین ۲۰۰ نفر هم که الان مشغول به کار هستند کار نمی‌کردند و هیچ چیز آنجا دیگر وجود نداشت. بر اساس قانون اجرای احکام مدنی، اموال محکوم فروخته شد و مطالبات پرداخته شد. اگر شما راه حلی بهتری دارید به ما بگوئید که اگر کار اشتباهی انجام شد بدانیم، اما تاکنون جوابی نداده اند. کل مایملک آن کارخانه در توقیف و رهن بوده است و امکان حرکتی وجود نداشت و از طرفی شرکت کاملا خصوصی بود. این معضل لاینحل بعد از چند دهه رفع شد. انتقادات غیرمنصفانه، شجاعت و جسارت را از مدیران می‌گیرد. در این پرونده قاطعانه عرض می‌کنم که یک ریال به جیب هیچ مسئولی نرفت.

شعبانی گفت: در خصوص شرکت‌های پیش فروش خودرو هم اعم از هشتاد شرکت با یک الگو پیش رفته اند که عمده آنها شرکت رضایت خودرو بود که بر اساس آمار نهاد‌های مربوطه روزانه بیش از هزار و ۲۰۰ نفر در این شرکت‌ها سرمایه گذاری می‌کردند یعنی روزانه حداقل هزار نفر شاکی به شکات اضافه می‌شد که گستره آن به ۲۳ استان رسیده بود. دستگاه قضا هم واقعا در این پرونده با مشورت شورای تامین کاملا مر قانون را اجرا کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • واکنش تند مدیر روابط عمومی بانک مرکزی به انتقاد میرسلیم
  • تجمع دانشجویان بام ایران در حمایت از خیزش جهانی دانشجویی+ تصاویر
  • انتقاد غیرمنصفانه، شجاعت مدیران را سلب می‌کند
  • تعاون راهکاری علمی، عملی و عقلی برای مشارکت مردم در تولید
  • دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا
  • واکنش تند ایران به اقدام ۳کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم های جدید | انتقاد شدید از پارلمان اروپا | باید زمانی پاسخگو باشید!
  • کنعانی: تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
  • شکست‌خوردگان،پشت نقاب تحریم