Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر عمران خسروی امروز سه‌شنبه با اعلام این خبر در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: هرچند تنها بیمار کرونایی از بیمارستان امام خمینی این شهر امروز مرخص شد ولی با توجه به بهبود نسبی وضعیت کرونایی جامعه نمی توان به پایداری وضعیت فعلی چندان اطمینان کرد و لازم است که مردم همچنان در زندگی روزمره خود نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی حساس باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با ترخیص آخرین کرونایی بستری در بیمارستان امام خمینی این شهر درحال حاضر هیچگونه بیمار بستری کووید ۱۹ در تنها بیمارستان و مرکز آموزشی و درمانی وجود ندارد و هم اکنون وضعیت شهرستان خلخال از لحاظ بیماری کووید۱۹ آبی بوده ولی پایداری این وضعیت بستگی به نبود بیمار کووید۱۹ در بیمارستان و مراکز بهداشتی و درمانی این شهرستان دارد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خلخال با بیان اینکه تغییر وضعیت رنگ کرونا در این شهرستان بستگی به آمار کرونایی و بستری در بیمارستان این شهر دارد، افزود: خوشبختانه نتیجه آزمایش پی سی آر مراجعین سرپایی و مشکوک کرونا به مراکز درمانی و بیمارستان این شهر حاکی از منفی بودن جواب آزمایش همه این افراد از لحاظ آلودگی به ویروس کرونا است.

 خسروی با اشاره به قرار گرفتن در فصل تابستان و افزایش شدت دمای هوا و احتمال بروز بیماری های گوارشی از جمله اسهال، استفراغ و شیوع بیماری شبهه وبا درجامعه خواستار دقت بیشتر در بحث کلرزنی آب شرب روستاهای تابعه این شهرستان شد .

رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خلخال با بیان اینکه هم اکنون ۴۷ روستای خلخال خارج از پوشش شرکت آب و فاضلاب خلخال این شهرستان  هستند و کلر زنی در آنها با  دقت لازم انجام نمی‌شود خواستار تحت پوشش قرار گرفتن روستاهای باقی مانده غیر تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب برای ارتقای سلامتی مردم مناطق روستایی در فصل تابستان و گرما شد.

خسروی با بیان اینکه میزان کلر زنی آب اشامیدنی باید دقیق و با استفاده از امکانات روز در تاسیسات آبرسانی شرب روستاهای شهرستان صورت گیرد اضافه کرد:  هرچند میزان کلر اب در روستاهای دارای خانه بهداشت از سوی بهورزان اندازه گیری می شود ولی انتظار می رود کار کلر زنی آب شرب در تاسیسات ابرسانی همه روستاهای دارای سکنه این شهرستان بصورت مستمر، روزانه و به صورت دقیق گرفته بطوریکه کلر باقیمانده در آب نباید کم و یا بیش از حد مجاز باشد.

وی با بیان اینکه بیماری تب کریمه کنگو در استان  اردبیل مشاهده شده و احتمال مشاهده این نوع بیماری مشترک انسان ودام در خلخال نیز دور از انتظار نیست، خواستار افزایش نظارت و دقت اداره دامپزشکی این شهرستان در بحث آموزش دامداران و سم پاشی اماکن دامی برای پیشگیری از الودگی دامداران،کارکنان کشتارگاه و افراد درگیر با دام به  بیماری مهلک تب کریمه کنگو در این شهرستان شد.

خسروی با بیان اینکه در سال های گذشته و در طول سالهای ۷۹ و ۸۰ بیماری بلوریا و تب راجعه بیماری  یک نوع (مشترک انسان و دام ) در سطح گسترده ای از شهرستان خلخال مشاهده و با اقدامات به  موقع دانشکده علوم پزشکی و دامپزشکی این شهرستان مهار شد، اضافه کرد: در سال های اخیر هیچ گونه موارد مشکوک و یا گزارشی از ابتلای افراد به بیماری مشترک انسان و دام بلوریا دیده نشده است.

دبیر شورای سلامت و امنیت غذایی خلخال  در جلسه شورای سلامت وامنیت غذایی این شهرستان نیز گفت: اجرایی نشدن مصوبات این شورا از آفت این جلسات بوده و مصوبات شش جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی خلخال در سال گذشته آنچنان که باید عملی نشده است.

وی با اشاره به مصوبات جلسات قبلی این شورا از جمله جمع آوری سگ های ولگرد ، راه اندازی محل نگهداری و عقیم سازی این حیوانات ،راه اندازی سایت جدید دفن زباله های شهر خلخال ،جمع آوری ماشین شویی ها و کارواش ها که همه موارد یاد شده تهدید علیه بهداشت و سلامتی جامعه هستند، اظهار داشت: علی رغم تصویب اجرای موارد یاد شده  در جلسات مختلف این شورا هیچ کدام از آنها از سوی شهرداری خلخال به مورد اجرا گذاشته نشده است و موارد ذکر شده همچنان سلامتی مردم را تهدید می کند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی خلخال افزایش روز افزون و گسترش فعالیت دستفروشان و دوره گردان و میوه فروشان در سطح میادین اصلی ، خیابان های پرتردد و معابر عمومی شهر را تهدید علیه سلامتی مردم خلخال به خصوص در شرایطی که کرونا هنوز از جامعه ریشه کن شده است اعلام کرد و افزود: شهرداری به عنوان وظیفه ذاتی خود در جمع آوری سد معابر و جلوگیری از تضییع حقوق شهروندی و رفع  مزاحمت باید اقدام کند.

دکتر خسروی اعلام کرد: علاوه بر مزاحمت بهداشتی دستفروشان برای مردم این شهر چینش مواد غذایی فاسد شدنی از جمله بطری های آب معدنی،  نوشابه ها،  دوغ و شیر در مقابل واحدهای صنفی و مغازه‌ها و در مقابل نور شدید آفتاب ضمن ایجاد فساد برای مواد غذایی یاد شده و از بین بردن ارزش غذایی آنها نوعی تهدید علیه بهداشت عمومی ،بی توجهی به بهداشت محیط و دهن کجی به قوانین مربوط به حفظ سلامتی مردم است.

وی با بیان اینکه بسیاری از شرکت های توزیع شیر تولیدی خارج از خلخال در انجام وظیفه خود کوتاهی می‌کنند و بعضی از کارخانه ها تاریخ تولید شیر را دو روز پس از تولید آن بر روی آن درج می کنند، خواستار خواستار نظارت بیشتر بر نحوه توزیع شیر از سوی شرکت های توزیع در سطح واحدهای صنفی و همچنین کنترل تاریخ تولید در مبادی ورودی شهرستان شد. 

برچسب‌ها خلخال استان اردبیل بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خلخال استان اردبیل بهداشت و سلامت خلخال استان اردبیل بهداشت و سلامت دانشکده علوم پزشکی سلامتی مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۳۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات توسعه بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) خاش

  نبی بامریان رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) خاش گفت: 65 بیمار دیالیزی ثبت شده در شهرستان خاش و تفتان خدمات رایگان را در بخش دیالیز این بیمارستان دریافت می‌کنند.
 
وی افزود: برای هر بیمار به‌طور متوسط ۱۳ تا ۱۴ جلسه دیالیز انجام می‌شود که گاهی تا چند ساعت طول می کشد و همین موضوع ضرورت توسعه بخش دیالیز بیمارستان را گوشزد می‌کرد.
 
وی ادامه داد: بخش دیالیز این بیمارستان دارای 8 دستگاه دیالیز است و بر همین اساس عملیات توسعه بخش دیالیز جهت 20 تخت در حال انجام است.
  بامریان ادامه داد: بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) خاش به صورت شبانه روزی (حتی در روزهای جمعه و تعطیل) به بیماران ارائه خدمات می دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا دندان‌درد غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • آغاز عملیات توسعه بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) خاش
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا درد دندان غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • ۱۳ هزار نفر در شهرستان خلخال تحت پوشش تامین اجتماعی
  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد
  • سه تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان معدوم شد
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی