Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@18:52:37 GMT

هویت یک شهر نباید قربانی مسایل دیگری شود

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۹۳۲۴۵

هویت یک شهر نباید قربانی مسایل دیگری شود

به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی روز سه شنبه در پنجاه و هفتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر خرم آباد با اشاره به سالروز شهادت شهید دکتر مصطفی چمران بیان کرد:شهید  چمران شخصیتی علمی بود که در معتبرترین دانشگاه دنیا تحصیل کرد و رفاه و آسایش زندگی برای ایشان فراهم شد اما حقیقت بندگی باعث هجرت او از آن دیار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: شهید چمران به کمک شیعیان محروم لبنان شتافت و افرادی را تربیت کرد که بعدا آثار آن مشخص شد و حزب الله در مقابل زورگویان عالم ایستاد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در دایره اطاعت امام در ۳۱ خرداد به شهادت رسید.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به تکلیف گرایی شهید چمران ادامه داد: حقیقت بندگی شهید چمران را به این مدارج رساند و خدا در نظر وی بزرگ بود و اگر خدا را بزرگ و غیرخدا را کوچک پنداشتیم حقیقت بندگی را به جا آورده ایم.

وی با اشاره به خدمات شورای اسلامی شهر خرم آباد گفت: حدود یک قرن شهرداری در خرم آباد فعال است که در آغاز راه اندازی شهرداری خدمات  آن منحصر به دو محله بزرگ بود و این خدمات گسترش یافته و تنوع بیشتری یافته است و وظایف عمرانی و ایجاد خیابان ها و پارک ها، تنظیف و رفع سد معابر عمومی، تاسیس موسسات فرهنگی و موارد بسیار دیگر  از جمله ۳۴ ماهد و ۹ تبصره برعهده شورای اسلامی شهرها است.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به وظایف سخت و سنگین شورای اسلامی شهرها افزود: احساس مسولیت در قبال محله و تلاش در جهت حفظ نظافت و تشریک مساعی و مشارکت با شهرداری ها در عمران و آباد شهرها و همکاری با مدیریت شهری در گسترش مراکز فرهنگی برای شهروندان امری ضروری است.

حجت الاسلام شاهرخی افزود: پرداخت عوارض باید مورد توجه مردم باشد چراکه در غیر اینصورت اداره شهر امکان پذیر نخواهد بود و سازمان ها باید عوارض شهرداری را در اولویت بودجه خود قرار دهند.

وی با اشاره به تاریخ و تمدن خرم آباد و لرستان بیان کرد: این استان طبق کاوش های انجام شده جزو نخستین زیستگاه بشری است و از آثار برجای مانده از ادوار گذشته در این استان حکایت از تاریخ وتمدن لرستان و خرم آباد است.

نماینده ولی فقیه در لرستان ادامه داد: با گذشت تاریخ اتفاقاتی در خرم آباد رخ داد که به این مجموعه های تاریخی استان آسیب زد و تپه صخره ای و دریاچه کیو و برج های اطراف این این دریاچه، تپه صدا وسیما و مجموعه زیباکنار از یک مجموعه هماهنگ باشند و از ابتدای مدیریت واحدی بر آنها حاکم می شد و باغ فلاحت نیز در این مجموعه دیده می شد اکنون این اماکن همانند یک غذای نیم خورده نبود.

وی افزود: اگر این مجموعه بعنوان یک مجموعه گردشگری دیده شده بود اکنون زیبایی های خاص خودش را برای این شهر رقم زده بود و علاوه بر ارتقای فرهنگی باعث رونق اقتصادی و ارزش افزوده در این شهر بود.

حج الاسلام شاهرخی با بیان اینکه انتظار می رود شورای اسلامی شهر و شهرداری خرم آباد با نگاه به آیین نامه ها و قوانین گذشته را جبران کنند و در جهات و عرصه های دیگر از ظرفیت ها استفاده شوداظهار داشت: ظرفیت هایی در این شهر وجود دارد که بر روی اقتصاد و فرهنگ این استان تاثیرگذار خواهد بود که باید به خوبی دیده شوند و باعث رضایت مردم باشند.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت:هویت یک شهر را نباید قربانی مسایل دیگر کرد و در مصوبات و اجراییات این نکات را در نظر بگیریم و آنچه در هویت و شناسنامه شهر تاثیر دارد پلاک درست شود.

وی با بیان اینکه اگر مبالغ سنگینی بابت قطع یک درخت پرداخت شود جبران هویت و زیبایی شهر نخواهد شد افزود: باید به اینده نگاه کرد و از گذشته درس عبرت گرفت و  سرمایه گذاری های کافی در شهر انجام شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان اظهار داشت: شورای اسلامی شهر خرم آباد تاثیرات طرح های اجرایی را برای آینده باید در نظر بگیرد و برای ارتقا وپیشرفت این خرم آباد تلاش شود.

امام جمعه خرم آباد ادامه داد: مجموعه شهرداری ها و دهیاری ها بعنوان متولی ارایه خدمات عمومی و مدیرت بخشی از امور شهری و روستایی در خدمتگذاری برای رفاه و آسایش مردم تاثیرگذاری کم نظیری دارند.

وی عنوان کرد: ما باید برای جلب اعتماد مردم چاره جویی کنیم چراکه در طول سالیان گذشته رضایت و اعتماد مردم آسیب دیده است و باید چاره جویی کرد و آسیب هایی که سبب عدم اعتماد و رضایت شده است را برطرف کنیم.

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پایه حکومت مردم است گفت: رضایت و اعتماد مردم یک اصل اساسی در تمام سازمان ها و ادارات است.

وی بر لزوم سالم سازی و سلامت اداری در شهرداری ها تاکید کرد و اظهار داشت:افرادی که توصیه فراقانونی می شوند برای جذب در ادارات نباید از افراد سفارشی استقبال کنند و شهرداری ها و شوراهای اسلامی شهر باید به تعهدات خود عمل کنند.

حجت الاسلام شاهرخی عنوان کرد: اعضای شورای اسلامی شهرها باید به دنبال اجرای کارهای کارشناسی باشند و بین گفته ها و عملکردها فاصله ایجاد نشود و لرستان از این موارد رنج می برد و شوراهای اسلامی شهر در لرستان آگاهان این مسولیت را پذیرفتند و از وضعیت شهر آگاه بودند و متعهد به اصلاحات و تحول در شهر بودند و بنابراین باید تمام تلاش خود را بکار بگیرند.

وی با اشاره به تحمیل چند صد نفر به شهرداری بیان کرد: افرادی که این چنین وضعیتی را برای شهرداریهای لرستان رقم زدند مسول هستند و برخلاف تلاش های زیادی که شده وضعیت شهر خرم آباد مطلوب نیست.

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: خرم آباد نیازمند تغییر و تحول است و استمرار اقدامات انجام شده در ظاهر و باطن شهر ایجاد کند و آسفالت خیابان ها و کوچه ها و حفظ زیبایی شهر مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار داشت: مرکز لرستان زیبایی الهی دارد و درختان کهن سربه فلک کشیده و زیبایی قابل توجهی به شهر بخشیده است اما برخی به این زیبایی شهری دست درازی می کنند و از طرفی عدم رسیدگی در مواردی باعث اسیب شده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان به حقوق معوق کارکنان شهرداری اشاره کرد و گفت: اعضای شورای شهر و شهرداران مناطق در این زمینه چاره جویی کنند.

وی بر لزوم انجام کارهای عمرانی و درخشان در خرم آباد اشاره کرد و گفت: همچنین پرداخت های نامتعارف نباید در شهرداری ها ثبت شود و در فضای مجازی مورد نقد و گفت و گو با شد و تمام پرداخت ها شفاف باشد و جایگاه این مجموعه خدشه دار نشود.

امام جمعه خرم آباد گفت: شورای اسلامی شهر نباید شورای شهرداری باشد و در محلات در ارتقای فرهنگ عمومی تاثیرگذار باشد و در راستای ارتقای فرهنگی شهر گام برداشته شود.

حجت الاسلام شاهرخی گفت: وضعیت برج های ۲ قلو در خرم آباد باعث نگرانی است و باید در جهت رفع مشکلات این طرح اقدام شود.

وی گفت: مردم به دنبال کارهای عمرانی پرغرور و طرح های توسعه ای بزرگ هستند.

برچسب‌ها شورای شهر لرستان امام جمعه خرم آباد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر لرستان امام جمعه خرم آباد شورای شهر لرستان امام جمعه خرم آباد نماینده ولی فقیه در لرستان حجت الاسلام شاهرخی امام جمعه خرم آباد شورای اسلامی شهر شهر خرم آباد خرم آباد خرم آباد شهرداری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۳۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، ابوطالب شفقت، استاندار جدید لرستان به همراه معاونان و حجت الاسلام هبت اله هاشمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت در گلزار شهدای خرم‌آباد حضور یافت و ضمن ادای احترام به شهدا با خانواده آنها دیدار کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مردم پایه اقتدار حکومت اسلامی را تشکیل می‌دهند
  • انتقاد استاندار لرستان از تورم شدید نیروی کار در شهرداری‌ها
  • ارزش افزوده‌ پرداختی به شهرداری‌های لرستان ناچیز است
  • امید تازه در پروژه ۱۰ساله لرستان/ برج‌های دوقلو احیا می‌شود؟
  • آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد
  • نالشکینه بخشی از هویت شهر بوکان است
  • وضعیت «برج‌های دوقلو» در خرم‌آباد هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود
  • وضعیت «برج‌های دوقلو» خرم‌آباد هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود
  • علوم نظری و عملی در حوزه شهرسازی باید به‌روزرسانی شوند
  • انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود