Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-01@04:30:06 GMT

رویای ۶۳۰ میلیاردی پرسپولیس به حقیقت می‌پیوندد؟

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۹۳۲۵۶

رویای ۶۳۰ میلیاردی پرسپولیس به حقیقت می‌پیوندد؟

تراکنش ۶۳۰ میلیاردی برای باشگاه پرسپولیس به منزله خداحافظی با تمام مشکلات و قرارگیری در مسیر توسعه‌ای است که می‌تواند قرمز‌ها را هم‌رده تیم‌های حوزه خلیج فارس قرار بدهد.

برای اینکه دریابیم این عدد چه رقم هنگفت و ارزشمند است، باید بدانیم که معادل ۲۱ میلیون دلار است؛ برابر با پاداش چهار قهرمانی متوالی در لیگ قهرمانان آسیا.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما به هر حال باشگاه پرسپولیس در پاییز ۱۴۰۰ و در یک نشست خبری، از قرارداد با کارگزار خود، شرکت ایده پویان ماژ رونمایی کرد. کارگزار قرار بود این رقم را مشروط بر ایجاد زیر ساخت‌های مناسب و تامین شروط قرارداد در طی یک فصل برای پرسپولیس تامین کند که در اینجا تلاش می‌کنیم تا با برشمردن موانع درآمدزایی باشگاه پرسپولیس، موضوع عدم تحقق رقم مذکور را علت یابی کنیم:

۱. وظایف کارگزار چیست؟
یکی از موانع مهم درآمدی پرسپولیس این است که سرخپوشان هرگز به طور واقعی معنای کارگزاری را برای هوادارانشان تبیین نکرده‌اند. کارگزار شرکتی است که توانایی درآمد زایی در جهت منافع باشگاه، با استفاده از برند پرسپولیس را بر عهده دارد که یکی از ابزار‌های آن نیز استفاده از حق پخش، فضا‌های تبلیغاتی استادیوم و عقد قرارداد‌های اسپانسری از جمله پیراهن تیم می‌باشد و در قراردادش هیچ تضمین و تعهدی برای رسیدن به رقم خاصی وجود ندارد. اما باشگاه پرسپولیس وعده قطعی درآمد ۶۳۰ میلیاردی را منعکس کرد که گویی کارگزار و اسپانسر تفاوتی ندارند و همین موضوع باعث شد تا چنین انتظاری در میان هواداران این تیم شکل بگیرد.

۲. حق پخش تلویزیونی و اینترنتی
در همان گام نخست و زمانی که از قرارداد کارگزار رونمایی شد، باشگاه پرسپولیس اعلام کرد که ۳۰۰ میلیارد از این رقم مربوط به حق پخش تلویزیونی و اینترنتی بازی‌های پرسپولیس است. به این ترتیب در همان گام نخست مشخص شد که ۴۷ درصد از درآمد‌های این قرارداد به باشگاه پرسپولیس نخواهد رسید.

۳. سهم سازمان لیگ از تبلیغات محیطی
فراموش نکنید پرسپولیس و استقلال حق تبلیغات محیطی را در اختیار ندارند بلکه این حق از سوی سازمان لیگ به آن‌ها واگذار شده و بنابراین سازمان می‌تواند هر سهمی را بنا بر توافق به دست بگیرد. سازمان لیگ از هر بازی ۳۰ درصد حق تبلیغات محیطی را در اختیار می‌گیرد و به عبارتی از ۱۱۰ میلیاردی که پرسپولیس برای این فصل با کارگزار خود قرارداد بسته، ۳۳ میلیارد تومان سهم سازمان لیگ است.

۴. هزینه اجاره ورزشگاه آزادی
پرسپولیس برای هر بازی در ورزشگاه آزادی یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان به سازمان توسعه و تجهیز پرداخت می‌کند. این رقم برای یازده بازی و همچنین جام حذفی چیزی حدود ۲۰ میلیارد تومان است.

۵. هزینه تجهیزات برای نصب تبلیغات
نکته مهمی که باشگاه پرسپولیس در نظر نمی‌گیرد، مسئله استفاده از تجهیزات برای نصب تبلیغات محیطی است. به عبارتی کارگزار سرخپوشان تجهیزاتی را در اختیار پرسپولیس قرار داده که هزینه اجاره داشته و این را هم باید از رقم درآمدزایی پرسپولیس کسر کرد.

۶. بدهی پرسپولیس به اسپانسر‌های قبلی
بدیهی است یکی از مهمترین ابزار درآمد زایی باشگاه‌های ورزشی استفاده از فضا‌های تبلیغاتی بر روی پیراهن باشگاه‌ها است. در حالی که باشگاه پرسپولیس پس از انعقاد قرارداد با کارگزار، برای مدتی فضایی که باید در اختیار کارگزار قرار می‌داد را به سایر برند‌ها واگذار کرده و درآمد ناشی از آن توسط مدیران پیشین باشگاه وصول و خرج شده بود که از جمله این موارد می‌توان به تبلیغ «اوانو» و همراه اول در پشت پیراهن و بانک گردشگری بروی پیراهن اشاره کرد که باعث شد فضا در اختیار کارگزار قرار نگیرد.

۷. فروش فضا‌های تبلیغاتی از گذشته
باشگاه پرسپولیس پس از اینکه با کارگزار قرارداد امضا کرد، برای مدتی تبلیغاتی مختلف را روی پیراهن و سایر فضا‌های خود مورد استفاده قرار می‌داد. از جمله این تبلیغات «اوانو» بود که باعث شد فضا در اختیار کارگزار قرار نگیرد.

۸. امضای قرارداد در میانه فصل
پرسپولیس در ۱۴ آذر ۱۴۰۰ قرارداد با ایده پویان ماژ را امضا کرد و این در حالی بود که دو ماه پیش لیگ برتر آغاز شده بود و پرسپولیس هم چهار بازی خانگی را انجام داده بود. به عبارتی سرخپوشان همه ارقام این چند بازی را هم از دست دادند.

۹. حذف از لیگ قهرمانان آسیا
پرسپولیس با حضور در لیگ قهرمانان آسیا حداقل شش بازی بین المللی برگزار می‌کرد که بینندگان تلویزیونی بسیار بیشتری از بازی‌های لیگ برتر می‌داشتند، اما حذف از لیگ قهرمانان آسیا باعث شد تا پرسپولیس درآمد مربوط به این مسابقات را هم از دست بدهد.

۱۰. حق کارگزاری برای طرف مقابل
آخرین موضوعی که می‌توان به آن اشاره کرد حق شرکت کارگزار در راستای قرارداد‌های منعقد شده است که معمولا درصدی از درآمد‌ها را شامل می‌شود. به طوری که با کاهش درآمد نیز سهم کارگزار کاهش می‌یابد و این در حالی است که کارگزار مبلغ ۲۰ میلیارد تومان نیز به عنوان پیش پرداخت در ابتدای قرارداد به باشگاه پرداخت و تا پایان فصل نیز مبلغی بیش از ۱۲۵ میلیارد تومان درآمدزایی کرده است؛ نکته عجیب اینکه رضا درویش مدعی است کارگزار تنها ۱۰ میلیارد تومان برای باشگاه درآمدزایی داشته است!

باتوجه به تمام این تفاسیر، با برطرف شدن موانع موجود و برنامه ریزی صحیح و داشتن فرصت کافی جهت جذب اسپانسر، دستیابی به رقم ۶۳۰ میلیارد در سال شاید امکان پذیر باشد.

منبع: ورزش سه

منبع: فرارو

کلیدواژه: پرسپولیس لیگ قهرمانان آسیا ایده پویان ماژ باشگاه پرسپولیس میلیارد تومان کارگزار قرار لیگ قهرمانان ۶۳۰ میلیارد سازمان لیگ باعث شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۳۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فشنگچی: تمرکز تیم روی دیدارهای آتی باشد نه قرارداد اسمار

بازیکن پیشین تیم فوتبال پرسپولیس تأکید کرد، سرخپوشان در مقطع زمانی فعلی باید روی دیدارهای پایانی لیگ متمرکز باشد نه تمدید قرارداد اوسمار. - اخبار ورزشی -

امیرحسین فشنگچی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره شکست پرسپولیس برابر آلومینیوم و برخی انتقادهای صورت گرفته از اوسمار بابت تعویض‌هایی که انجام داد، اظهار داشت: جذابیت فوتبال به این است که نمی‌توان بازی‌ها را پیش‌بینی کرد و هیچ‌کس فکر نمی‌کرد آلومینیوم مقابل پرسپولیس دو بار نتیجه را عوض کند. خیلی‌ها بابت تعویض‌های اوسمار از این مربی انتقاد می‌کنند، ولی اگر بازیکنی اخراج یا مصدوم می‌شد خیلی‌ها می‌گفتند که چرا اوسمار آنها را تعویض نکرد.

منافی:باخت به آلومینیوم را بزرگ نکنیم، در لیگ فرصت جبران هست

 

وی ادامه داد: اختلاف بازیکنان در پرسپولیس زیاد نیست و ما دیدیم که با همین تعویض‌ها، تیم توانست در وقت‌های اضافه 4 بر 2 از آلومینیوم جلو بیفتد. به هرحال فشار روی پرسپولیس همیشه بالاست، چون همه توقع دارند که این تیم هر سال قهرمان شود، ولی قرار نیست پرسپولیس همه بازی‌ها را ببرد و در فوتبال باخت یا مساوی هم وجود دارد. این منطقی نیست که در همه بازی‌ها از پرسپولیس توقع برد داشته باشیم.

هافبک پیشین تیم فوتبال پرسپولیس همچنین خاطر نشان کرد: این که یک مربی دو بار بازی برده را با تساوی عوض می‌کند جای بحث دارد، ولی فکر نمی‌کنم همه چیز به تعویض‌ها مربوط باشد. آنچه اهمیت دارد این است که سرمربی پرسپولیس خیلی زود نقاط ضعف تیمش را برطرف کند تا دیگر با چنین شرایطی مواجه نشود.

فشنگچی راجع به بازی بعد پرسپولیس با سپاهان هم به تسنیم گفت: در حال حاضر پرسپولیس یک بازی مهم و سرنوشت‌ساز را در پیش دارد و هواداران باید از تیم‌شان حمایت کنند. این بازی کلید قهرمانی پرسپولیس است و امیدوارم پرسپولیس با پیروزی در آن شانس خود را برای قهرمانی بیشتر کند.

وی در واکنش به بحث‌های چند هفته اخیر در مورد تمدید قرارداد اوسمار تصریح کرد: لزومی ندارد در مورد تمدید قرارداد اوسمار صحبت شود، چون در حال حاضر تمام تمرکز اعضای تیم و باشگاه باید روی شش بازی پایانی در لیگ برتر باشد و بعد از اتمام مسابقات می‌توان بهترین تصمیم را در مورد نیمکت پرسپولیس گرفت. برخی می‌گویند اوسمار چون در اکثر تیم‌ها دستیار بوده است، گزینه خوبی نیست، ولی بزرگترین مربیان دنیا هم یک روز دستیار بوده‌اند. به نظر من اوسمار برای هدایت پرسپولیس گزینه بدی نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرسپولیس دنبال تخفیف در تمدید قرارداد اوسمار
  • به وقت انتقام در حساس‌ترین بازی‌؛ عیسی به مورایس رسید
  • مورد عیسی آل‌کثیر؛ جذاب‌تر از پرسپولیس - سپاهان
  • باشگاه پرسپولیس منتظر تایید سرمربی برزیلی
  • به وقت انتقام؛ عیسی به مورایس رسید
  • مانع بزرگ بر سر راه تمدید قرارداد اوسمار
  • بمب پرسپولیس در تبریز منفجر می شود؛ مهدی ترابی پایان فصل در تراکتور؟
  • فشنگچی: تمرکز تیم روی دیدارهای آتی باشد نه قرارداد اسمار
  • قلم قرمز روی شاه ماهی نقل و انتقالات پرسپولیس
  • ستاره پرسپولیس در لیست سیاه اوسمار