Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام آمریکایی گفته واشنگتن تهدیدهای ایران علیه «مایک پامپئو» وزیر خارجه سابق آمریکا را جدی می‌گیرد.

پایگاه واشنگتن‌فری‌بیکن که یک وبگاه نزدیک به نومحافظه‌کاران آمریکایی است امروز در گزارشی نوشته ایران تهدیدهای خود برای ترور مایک پامپئو را تازه کرده است.

این وبگاه نوشته یک حساب کاربری «وابسته به حکومت ایران» در توییتر در چند روز پیش تهدید کرده که پامپئو بایستی در ترس زندگی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حساب کاربری «إیران بالعربیة» در توییتر با انتشار عکسی از پامپئو نوشته است: «در ترس زندگی کن، ترسو!.»

فری‌بیکن نوشته است: «این  پست نشان می‌دهد که ایران پامپئو را به دلیل نقش او در حمله پهپادی که به کشته شدن (شهادت) قاسم سلیمانی (فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران) منجر شد، مرده می‌خواهد.»

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به واشنگتن‌فری‌بیکن گفت که واشنگتن این تهدیدها را جدی می‌گیرد. او گفته ایران در صورت حمله به هر مقام آمریکایی «با تبعات شدید» مواجه خواهد شد.

این سخنگو گفت: «اشتباه نکنید. ایالات متحده از شهروندانش محافظت و دفاع خواهد کرد. این هم مقام‌هایی را شامل می‌شود که الان به ایالات متحده خدمت می‌کنند و هم کسانی که سابقاً خدمت کرده‌اند.»

وی اضافه کرد: «ما در عزم خود علیه تهدیدها و تشدید تنش‌ها متحدیم. ما در دفاع از مردممان متحدیم. چنانچه ایران به یکی از شهروندان ما حمله کند با تبعات شدیدی مواجه خواهد شد.»

«مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه سابق آمریکا جمعه گذشته با شبکه خبری العربیه مصاحبه‌ای درباره عملیات تروریستی فرودگاه بغداد برای ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام داد.

دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» ۱۳ دی‌ماه سال ۱۳۹۸ سردار قاسم سلیمانی و شماری از همراهان ایشان را در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رساند. «اگنس کالامارد» گزارشگر ویژه سازمان ملل این عملیات تروریستی را غیرقانونی دانسته و بهانه‌های آمریکا در توجیه آن را رد کرده است.

گزارش‌های مختلف حاکی است پامپئو یکی از اصلی‌ترین افراد دخیل در تصمیم دولت ترامپ برای ترور سردار سلیمانی بوده است. روزنامه گاردین در گزارشی در مردادماه سال ۱۳۹۹ با هشدار درباره دیدگاه‌ها و مواضع خطرناک مایک پامپئو نوشته بود او ترامپ را به صدور فرمان ترور ژنرال سلیمانی مجاب کرد.

کینه پامپئو از سردار سلیمانی به سال‌ها قبل‌تر برمی‌گشت. شهید سلیمانی در دورانی که بخش‌های وسیعی از عراق و سوریه هدف تاخت و تاز نیروهای تروریستی تحت حمایت آمریکا قرار گرفته بود توانست با استفاده از پتانسیل سازمان‌ «الحشد الشعبی» در عراق و نیز قوات‌الدفاع الوطنی در سوریه و حمایت و هدایت و مشاوره ‌فرماندهان حاضر در این دو نهاد، طی ۶ سال، بساط خلافت خودخوانده داعش و گروه‌های تروریستی مختلف را برچیند.

وی که بنا به دعوت رسمی بغداد و دمشق وارد عراق و سوریه شده بود با تکیه به توانمندی‌های ویژه خود در شبکه‌سازی نیروهای محلی و بومی توانست نقشه‌های ائتلاف آمریکایی-صهیونیستی را در سوریه نقش برآب کند.

شواهد منتشرشده در رسانه‌های آمریکایی حاکی است هراس انتقام لحظه‌ای پامپئو را رها نکرده است. پامپئو سال گذشته، ساعاتی بعد از برگزاری مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی به صراحت خواستار حفاظت جان خودش و دونالد ترامپ شد.

او ۱۴ دی‌ماه سال گذشته در مصاحبه‌ای با فاکس‌نیوز گفت: « این را دیدیدم که رئیس‌جمهور رئیسی درباره این حرف زده که رئیس‌جمهور ترامپ و من محاکمه شویم و اگر این کار عملی نشد، ما را ترور کنند، واقعا و عمیقا بی سابقه است و تیم رهبری سیاسی (جو بایدن) واقعا (برای حفاظ از ترامپ و من) مسئولیت دارد».

بعد از آن پایگاه «واشنگتن‌اگزماینر» گزارش داد دولت فدرال آمریکا به طور تقریبی ماهانه دو میلیون و صد و هفتاد و پنج هزار دلار برای حفاظت از پامپئو و دیگر مقام‌های دخیل در ترور سردار سلیمانی هزینه می‌کند./فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: مقام آمریکایی سردار سلیمانی مایک پامپئو برای ترور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۳۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مگر ما مرده باشیم که یکی از این خانواده به‌دست داعش شهید شوند

مدیر سازمان هنری رسانه‌ای اوج در کتاب سلیمانی عزیز ۲، به خاطره جالبی از نگاه سردار سلیمانی فرمانده وقت نیروی قدس سپاه به سریال پایتخت ۵ و سکانس‌های مربوط به داعش اشاره دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، احسان محمدحسنی، مدیر سازمان هنری رسانه‌ای اوج در کتاب سلیمانی عزیز ۲، به خاطره جالبی از نگاه سردار سلیمانی فرمانده وقت نیروی قدس سپاه به سریال پایتخت ۵ و سکانس‌های مربوط به داعش اشاره دارد.

سیروس مقدم کارگردان این سریال نیز خاطراتی از ساخت این قسمت‌ها دارد. این روزها که پخش این سریال پرمخاطب در شبکه ای فیلم به قسمت‌های حساس حضور خانواده نقی معمولی و همراهانش در سوریه و درگیری با داعش رسیده، همشهری آنلاین مروری بر این خاطرات داشته است

سردار سلیمانی هماهنگ کرد تا عوامل فیلم با اسیران داعشی صحبت کنند

در کتاب سلیمانی عزیز ۲ به نقل از مدیر سازمان هنری رسانه‌ای اوج می‌خوانیم:

«وقتی قرار شد پایتخت ۵ ساخته شود، تیم را بردیم دیدار حاج قاسم؛ حاجی خیلی کمک کرد تا بچه‌ها با فضای سوریه و مدافعین حرم آشنا بشوند؛ حتی هماهنگ کرد با یکی دوتا اسیر داعشی صحبت کنند و فیلم‌نامه که نهایی شد، یک روز صبحانه مهمان حاج قاسم شدیم؛ همین که فهمید آخر سریال قرار است بابا پنجعلی شهید شود و در کربلا یا مشهد خاکش کنند، گفت: «فیلم‌نامه رو عوض کنید، همه این خانواده باید صحیح و سالم برگردند ایران.»

کارگردان و نویسنده با تعجب نگاهی کردند و گفتند: «نمیشه! ما می‌خوایم قصه این‌طور تموم بشه.» حاجی وقتی دید قبول نمی‌کنند، غیرتمند گفت: «مگر ما مرده باشیم که یکی از این خانواده به دست داعش شهید بشه!»

نظر سردار در خصوص ساخت «پایتخت ۵» مثبت بود

سیروس مقدم کارگردان این سریال نیز در خصوص این سری از مجموعه پایتخت در گفت‌وگویی گفته است: «پرمخاطبترین فصل سریال پایتخت (فصل پنجم) را تولید کردیم که حملات زیادی هم به آن شد؛ این سریال با توصیه حاج قاسم سلیمانی ساخته شد. نظر سردار در خصوص ساخت «پایتخت ۵» مثبت بود و فقط یک نگرانی داشتند که انتهای قصه چه می‌شود که ما گفتیم خانواده نقی با رشادت و جانفشانی خودشان را از مهلکه جنگ نجات می‌دهند و در نهایت یک بالگرد سوری این خانواده را از مخصمه نجات می‌دهد.
سازمان اوج همفکر و ناظر بر کار بود و قسمت به قسمت فیلمنامه، هم به اوج و هم تلویزیون داده می‌شد و کاملاً هماهنگ بودیم… یک صبح زود خدمت‌شان (سردار سلیمانی) رسیدیم، زیرا می‌خواستند سرشان خلوت‌تر باشد و مفصل صحبت کنند. من از فحوای کلامشان متوجه شدم پایتخت‌های دیگر را هم دیده‌اند. ایشان نظراتی داشتند که بحق هم درست بود. ضمن این‌که به ما مشاورانی برای کار معرفی کردند و فقط نگران فینال قصه بودند که قهرمانان نجات پیدا کنند؛ بارها من و محسن تنابنده جلسات مفصلی با رده‌های بالای عملیات سوریه داشتیم و پای خاطرات آن‌ها نشستیم و نوشتیم، حتی خودم یک بار پیش سردار سلیمانی رفتم و راجع به پایتخت و داعش صحبت کردیم…»

این کارگردان همچنین عنوان کرده است: «حضرت آقا در صحبت‌هایشان تاکید کردند به رئیس وقت سازمان صدا و سیما سفارش کرده‌اند نمونه سریال‌هایی مثل پایتخت ساخته شود که روایتگر یک خانواده متدین، ایرانی و بافرهنگ است و گفته بودند، چرا از این سریال‌ها کم ساخته می‌شود؟ من حرف آقا را به عوامل رساندم و خیلی خوشحال شدیم که ایشان حتی حرف‌های نهفته در سریال را کشف کرده‌اند و تاکید داشتند در پایتخت ۲ خیلی خوب به حق‌الناس پرداخته‌ایم. شنیدن این حرف‌ها خیلی حالمان را خوب کرد.»

کد خبر 749660

دیگر خبرها

  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • مگر ما مرده باشیم که یکی از این خانواده به‌دست داعش شهید شوند
  • مقام معظم رهبری:رفتار آمریکا در غزه اثبات حقانیت بی‌اعتمادی ایران است/ آمریکا شریک جرم رژیم صهیونیستی است
  • فیلم| واکنش شهید سردار سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت
  • مجری الجزیره از خجالت سیاستمدار آمریکایی درآمد؟!
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • ماجرای اظهار نظر سردار سلیمانی در سریال پایتخت ۵