Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیرنوندی در برنامه گفت و گوی ویژه خبری گفت: همه ساله با شروع فصل گرما با توجه به اینکه کمبود، کاهش یا افت فشار آب به وجود می‌آید، امیدواریم با همکاری مردم، با کمترین تنش تابستان را پشت سر بگذاریم.

استان قزوین در ثانیه، نیازمند ۴ هزار و ۸۰۰ لیتر آب است که در حال حاضر در شهر‌ها حدود ۴۰۰ لیتر و در روستا‌ها حدود ۵۵۰ لیتر در ثانیه کمبود آب داریم و اگر بین ۱۰ تا ۱۵ درصد در مصرف آب، صرفه جویی و مدیریت صحیح داشته باشیم، مشکلات تابستان و اوج مصرف آب در مرداد ماه به حداقل ممکن می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 در کنار اجرای برنامه‌های مدیریتی برای تأمین آب، نیازمند همیاری و همکاری مردم برای کاهش مصرف آب هستیم.

 هر کولر آبی در شبانه روز ۲۰۰ لیتر آب استفاده می‌کند و با توجه به حدود ۵۰۰ هزار مشترک در استان قزوین، میزان مصرف آب در استان به شدت افزایش می‌یابد و ۳۰ درصد به مصرف آب در تابستان اضافه می‌شود.

 ۶ شهر قزوین، محمدیه و مهرگان، آبیک، تاکستان، ارداق، سگزآباد با مشکل تأمین و کیفیت آب روبه رو هستند و با اجرای برنامه‌های بلند مدت در تلاش هستیم مشکل آب شرب سالم این شهر‌ها را برطرف کنیم.

سال گذشته ۱۳۳ کیلومتر لوله گذاری و ۱۱ حلقه چاه آب برای تأمین آب شهر‌ها و روستا‌ها اجرا شد و تلاش می‌کنیم مشکلات روستا‌های پادامنه دشت قزوین را برطرف کنیم.

 امسال هم در آوج به دلیل کاهش نزولات جوی، به بیش از ۱۵ روستا با تانکر آبرسانی می‌شوند.

 ۵۰۴ روستا با ۲۷۸ هزار نفر تحت پوشش شبکه آب و فاضلاب استان هستند و باید برای ۳۰ هزار نفر روستایی باقیمانده هم تحت پوشش نیستند، برنامه ریزی کنیم.

الگوی مصرف هر خانوار ۱۴ هزار لیتر آب در ماه است که حدود ۵۲ درصد از مشترکان استان، الگوی مصرف را رعایت می‌کنند که هزینه‌های آن‌ها امسال افزایش پیدا نمی‌کند.

 بیش از ۴۲ درصد از مشترکان هم بیش از الگو، آب مصرف می‌کنند که هزینه‌های پرداختی آن‌ها دو برابر می‌شود.

حدود ۳۰ هزار مشترک با ۶ درصد جمعیت، بد مصرف هستند که قانونگذار برای آن‌ها جرایمی در نظر گرفته است و هزینه آب بهای آنها، به شدت افزایش می‌یابد.

و برنامه سازگاری با کم آبی وزارت نیرو با همکاری دستگاه‌های اجرایی از جمله آب منطقه ای، محیط زیست و جهاد کشاورزی برای عبور از تنش آبی در استان قزوین اجرا می‌شود و از کشاورزان که بیشترین منابع آب استان را استفاده می‌کنند می‌خواهیم نسبت به کشت محصولات کم آبر و استراتژیک اقدام کنند.

 یکی از سیاست‌های صحیح وزارت نیرو در دولت جدید، سوق دادن بخش صنعت به سمت استفاده از پساب‌های تصفیه شده است و در شهرستان بوئین زهرا برای پساب تولید شده، مشتری وجود دارد و این اقدام در سراسر استان در حال انجام است و از محل درآمدزایی فروش پساب ها، خدمات آبرسانی به شهر‌ها و روستا‌های استان انجام می‌شود.

 امسال برنامه‌های کوتاه مدت در شهر‌ها و روستا‌ها برای کاهش تنش آبی در دست اجراست و در بخش روستایی ۱۵ حلقه چاه، ۳ هزار و ۲۰۰ متر مکعب مخزن، ۲۴ کیلومتر خط انتقال و بهسازی ۲۴ دهنه چشمه انجام شده است.

 در مجموع شهر‌های استان هم ۱۰ حلقه چاه جدید حفر و ۷ حلقه چاه قدیمی مهندسی مجدد شده اند و ۲۹ کیلومتر خط انتقال جدید احداث شده است تا تنش آبی استان قزوین کاهش پیدا کند.

 در حال حاضر ۱۴۷ روستای استان با تنش آبی مواجه هستند و سال گذشته ۶۲ روستا با ۲۸ هزار جمعیت با تانکر آبرسانی می‌شدند که امسال این تعداد جمعیت به ۲۱ هزار نفر کاهش پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین با بیان اینکه انشعاب‌های غیرمجاز یا سرقت آب یکی از معضلات مهم استان قزوین است، گفت: ایجاد فشار منفی باعث ورود آب آلوده به شبکه آبرسانی و بی آب شدن خانوار‌های روستایی می‌شود و با مساعدت قوه قضائیه، در هفته صرفه جویی آب برنامه‌هایی برای برخورد با انشعاب‌های غیرمجاز اجرا می‌کنیم.

 سال گذشته هزارو ۱۲۱ انشعاب غیرمجاز شناسایی و متخلفان ۴۴ میلیارد ریال جریمه شدند.

 در سه ماهه اول امسال بیش از ۱۲۰ مورد انشعاب غیرمجاز کشف کردیم و برای کسانی که این انشعاب‌ها را به شماره ۱۲۲ یا سامانه ۱۰۰۰۱۱۱۲۲ یا برنامه تلفن همراه «یار آب» گزارش کنند، پاداش‌های خوبی در نظر گرفته شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آب و فاضلاب انشعاب غیرمجاز استان قزوین حلقه چاه روستا ها مصرف آب تنش آبی شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۳۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش شوراها در آبادانی و‌پیشرفت روستاها

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ شورای روستا نهاد مردمی که برای آبادانی و‌پیشرفت روستا با حمایت اهالی آن منطقه تلاش می کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • نقش شوراها در آبادانی و‌پیشرفت روستاها
  • استاندار : مردم سالاری جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • استاندار آذربایجان‌شرقی: مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • هم‌افزایی با دهیاران و شورای روستا راه‌حل غلبه بر مشکلات 
  • استوری مشترک مربیان و بازیکنان پرسپولیس؛ به جنگیدن ادامه می دهیم!
  • افزایش ۲.۵ درصدی مشترکان برق
  • اتصال دوباره واحد شماره ۲ بخاری نیروگاه شهید رجایی به شبکه سراسری
  • سفر به روستای گردشگری توآباد از لنز دوربین شهروند خبرنگار
  • تصویری تازه از گلر جنجالی استقلال؛ تمرین مشترک با دختر در باشگاه