Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدت زیادی به شروع مسابقات جام جهانی فوتبال باقی نمانده است. با توجه به اینکه این مسابقات در کشور قطر برگزار خواهد شد و ایران قصد میزبانی تعدادی از تماشاگران را دارد باید این فرصت را غنیمت شمرد و در این مدت باقی مانده به معرفی جاذبه های گردشگری پرداخت و از همه ظرفیت های موجود استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛ امروزه بسیاری از کشورهای جهان به طور کامل به اقتصاد گردشگری وابسته هستند همچنین گردشگری یکی از بهترین بخش‌هایی است که می‌تواند موجب رشد فراگیر، اشتغال‌زایی، کاهش فقر و تقویت توسعه پایدار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 ایران از موقعیت جغرافیایی استراتژیک برخوردار است و در بین کشورهای خلیج‌فارس، اقیانوس هند و دریای خزر از طریق کشورهای همسایه مانند ترکیه و روسیه به کشورهای عضو دریای سیاه به ویژه از طریق راه‌آهن برای ترانزیت کالا، پل ارتباطی دارد، از این ظرفیت می‌توان برای دسترسی آسان و قیمت مناسب در گردشگری استفاده کرد. 

مدت زیادی به شروع مسابقات جام جهانی فوتبال باقی نمانده است. با توجه به اینکه این مسابقات در کشور قطر برگزار خواهد شد و ایران قصد میزبانی تعدادی از تماشاگران را دارد باید این فرصت را غنیمت شمرد و در این مدت باقی مانده به معرفی جاذبه های گردشگری پرداخت و از همه ظرفیت های گردشگری استفاده کرد.

 توسعه سوشال مدیا  اثر بخشی بسیاری برای جذب گردشگر دارد. با توجه به کوتاهی زمان و نزدیک بودن رویداد جام جهانی اثر بخش ترین اقدام این است که دسترسی مخاطب خارجی را به اطلاعات تسهیل کنیم.

برای مثال می توان بستر های دیجیتال را برای معرفی صنایع دستی و آثار تاریخی با چند زبان که بیشترین مخاطب را در دنیا دارند مثل انگلیسی، آلمانی، فرانسوی فراهم آورد علاوه براین باید پایشی از حضور گردشگر انجام شود و می توان با وضعیت شناسی که انجام میشود دریافت که کدام تیم ها بیشتر وارد کشور می شوند و طبق آن با استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان محتوا را آماده سازی کرد.

شرایط صدور روادید برای شرکت‌کنندگان در جام‌جهانی فوتبال 2022

دولت نیز در حال آماده سازی زیرساخت از جمله رفع موانع روادید است. در این راستا علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: شرایط صدور روادید برای شرکت‌کنندگان در جام‌جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در کشور قطر جهت سفر به جمهوری اسلامی ایران از سوی وزارت امور خارجه به منظور اطلاع‌رسانی نهادهای ذیربط و آگاهی‌بخشی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، فعالان گردشگری، شرکت‌های حمل و نقل، خطوط هوایی و نیز اتباع خارجی متقاضی شرکت در رویداد یاد شده و تارنمای نمایندگی و هر جامعه هدفی که زمینه سفر آنان به کشور وجود دارد، اعلام شده است.

وی افزود: در دستور‌العمل مذکور آمده است، اتباع کشورهایی که تیم‌های فوتبال آنان موفق به صعود به جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر شده است، می‌توانند درخواست روادید یک بار ورود، دوبار ورود و متعدد با مدت اعتبار دوماهه و مدت اقامت ۲۰ روز (رایگان) کنند. شرایط این بخش ثبت درخواست روادید جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر اعلام شده است.

ایجاد اپلیکیشن های متعدد، فعال کردن بخش خصوصی با هماهنگی و نظارت دولت به کمک جوانان فعالی که اگر امکانات لازم به آنان داده شود می توانند اپلیکیشن های متعدد را جهت رونق گردشگری الکترونیک فراهم کنند از جمله گام هایی است که می توان در این زمینه به درستی برداشته شوند همچنین عموم مردم که به اینترنت دسترسی دارند نیز می توانند در این زمینه کمک شایانی کنند و اطلاع رسانی ارزانتر، سریعتر و بهینه تر را در اختیار گردشگران داخلی و خارجی قرار دهند.

لزوم توجه به گردشگری خوراک

توجه به گردشگری خوراک یکی دیگر از عوامل مهم جذب گردشگران خارجی است. زهرا لاریجانی کارشناس گردشگری خوراک معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا درباره جذب تماشاگران جام جهانی به وسیله گردشگری خوراک اظهار کرد: معرفی و ارائه غذاهای ایرانی به تماشاگران جام جهانی قطر با توجه به ترکیب حدودی تیم های حاضر در جام جهانی قطر که جمعا۳۲ تیم است در نظر گرفته شده است.

وی افزود: ۱۴ تیم از اروپا، پنج تیم از آفریقا، پنج تیم ازآمریکای جنوبی، پنچ‌ تیم از آسیا، دو تیم آمریکای شمالی مرکزی، یک تیم از اقیانوسیه درجام جهانی قطر شرکت می‌کنند و با توجه به آن برنامه هایی را انجام داده ایم.

کارشناس گردشگری خوراک ادامه داد: طبق بررسی‌ها تماشاگران آمریکای جنوبی علاقه زیادی به تور ها و جاذبه های گردشگری، ورزشی تفریحی و پیست های اسکی دارند. تهران (پیست اسکی دیزین)، شیراز( پیست اسکی سپیدان)و... مسیرهای این گردشگران خواهند بود که ارائه غذاهای لذیذ و خوشمزه ایرانی قطعاً در جذب و ماندگاری این گردشگران اثرات قابل توجهی خواهد داشت.

عوامل متعددی برای حضور تماشاچیان جام جهانی قطر تاثیر گذارند. از جمله آنان رایزنان فرهنگی سفارتخانه‌های ایران در کشورهای حاضر در جام‌جهانی ، سامانه‌های معرفی تورهای دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی بهترین مبلغان تورهای گردشگری به گردشگران و تماشاگران تیم های حاضر در جام جهانی هستند.

 در این محدودیت زمانی باید از امکانات و مزیت های کشور استفاده کرد و همه استان های میزبان لازم است تا تمام توان خود را به کار ببرند چراکه ظرفیت توسعه گردشگری در کشور وجود دارد.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جام جهانی فوتبال قطر گردشگری روادید توریست تماشاچی جام جهانی 2022 جام جهانی فوتبال گردشگری خوراک جام جهانی قطر جام جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۳۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«طرح‌های تکمیل زنجیره ارزش» جایگزین ۱۷ طرح پتروشیمی شدند

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی راهبرد اصولی دولت سیزدهم را تکمیل زنجیره ارزش به‌منظور پرهیز از خام‌فروشی و ایجاد ارزش افزوده از منابع هیدورکربوری اعلام کرد و گفت: مجوز حدود ۱۷ طرح پتروشیمی پس از بازنگری‌های انجام‌شده لغو شد و طرح‌های تکمیل زنجیره ارزش جایگزین آن‌ها شدند.

به گزارش خبرنگار شانا، مرتضی شاهمیرزایی امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌) در حاشیه آیین امضای تفاهم‌نامه طرح‌های توسعه میدان‌های گازی کشور با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و اکتشاف و تولید، در جمع خبرنگاران بیان کرد: جهش در تولید کالا و تجهیزات در کنار افزایش تولید محصولات پتروشیمی از برنامه‌های صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ است و به این منظور برنامه‌های مختلفی ترسیم شده که حرکت دانش‌بنیان‌ها در مسیر جهش تولید کالا و تجهیزات، یکی از آن‌هاست.

وی ادامه داد: این موضوع با هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی مطرح و تأکید شده است که کالاهای مورد نیاز خود را با استفاده از توان داخلی تأمین کنند تا شاهد جهش بزرگ و انقلابی در ساخت داخل باشیم، البته تا جایی‌ که آسیبی به برنامه تولید وارد نشود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: جهت‌گیری‌ها در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های صنعت پتروشیمی نیز به‌سمت کالاها و تجهیزات دانش‌بنیان است که پیش از این در خارج سفارش‌گذاری می‌شد.

شاهمیرزایی با اشاره به برنامه فشرده وزارت نفت برای رفع ناترازی بنزین با توجه به افزایش تقاضاها، گفت: با توجه به دستور وزیر نفت و سیاست دولت، صنعت پتروشیمی وارد این حوزه می‌شود تا به‌جای صادرات، از متانول تولیدی صنعت پتروشیمی با فرایند MTG بنزین تولید شود.

وی همچنین با اشاره به اعلام آمادگی متانول‌سازها برای تولید بنزین، افزود: معافیت‌ها و مشوق‌هایی برای این واحدها در نظر گرفته شده و مراحل نهایی برنامه‌ریزی زیرساخت‌ها و سازوکارهای لازم برای سرمایه‌گذاری تولید بنزین از متانول انجام شده است، زیرا ظرفیت تولید متانول در کشور بالاست و زنجیره این محصول توسعه نیافته است.

معاون وزیر نفت ادامه داد: دولت سیزدهم به‌طور ویژه در زمینه تکمیل زنجیره محصولات برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری کرده است.

راه‌اندازی نخستین PDH کشور در اوایل سال آینده

شاهمیرزایی با بیان اینکه هلدینگ‌هایی همچون پتروفرهنگ و شستان که واحدهای متانولی بیشتری دارند باید بخشی از ظرفیت خود را برای تولید دیگر محصولات زنجیره آماده و برنامه‌ریزی کنند، گفت: بخشی از واحدهای MTP و MTG در قطب پارسیان در مجاورت قطب عسلویه احداث خواهند شد.

وی از راه‌اندازی واحد PDH پتروشیمی رجال به‌عنوان نخستین PDH کشور تا اوایل سال آینده خبر داد و گفت: سایر طرح‌های PDH نیز در مرحله اجرا قرار دارند و سرمایه‌گذاران به‌دنبال این هستند که صرفه اقتصادی این طرح را افزایش دهند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به اینکه هم‌اکنون حدود ۱۲۷ مجوز طرح پتروشیمی به‌طور رسمی صادر شده است، افزود: طرح‌های برنامه هفتم توسعه به‌طور میانگین حدود ۳۷درصد پیشرفت دارند.

شاهمیرزایی راهبرد اصولی دولت سیزدهم را تکمیل زنجیره ارزش به‌منظور پرهیز از خام‌فروشی و ایجاد ارزش افزوده از منابع هیدورکربوری اعلام و بیان کرد: مجوز حدود ۱۷ طرح پتروشیمی پس از بازنگری‌های انجام‌شده لغو شد و طرح‌های تکمیل زنجیره ارزش جایگزین آن‌ها شدند.

وی بیان کرد: همچنین طرح‌های تکمیل زنجیره ارزش در قالب ۲۱ بسته به هلدینگ‌ها ابلاغ و مجوزهای لازم صادر شده است که با جدیت پیگیر اجرای آن‌ها هستیم.

دیگر خبرها

  • «طرح‌های تکمیل زنجیره ارزش» جایگزین ۱۷ طرح پتروشیمی شدند
  • مراسم آیینی سنتی کومسای در منطقه جهانی هورامان برگزار می‌شود
  • صادرات بیش از ۲ میلیون دلار صنایع دستی فارس به خارج از کشور
  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد
  • شهر یزد به اعتبارات ملی نیاز دارد/ پروژه‌های نیمه‌تمام دفع آب‌های سطحی تکمیل می‌شود
  • حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است
  • قرن بیست و یکم قرن گردشگری
  • چند ساعت تا تکمیل پازل 24 تیمی جام جهانی
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • روند ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک باید تا مرداد نهایی شود