Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان سرپرست اداره حفاظت محیط‌زیست بروجرد از اقدامات اساسی در جهت رفع مشکل تصفیه‌خانه کشتارگاه شهرستان خبر داد.

مسعوده سعادت‌فر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: کشتارگاه بروجرد سال‌ها است که مشکل فاضلاب داشته و پساب وارد زمین‌های کشاورزی اطراف می‌شد و به یک بحران زیست‌محیطی تبدیل شده بود.

وی تصریح کرد: برای رفع آلودگی از فاضلاب کشتارگاه چاه‌های خونگیری برای دام‌های سبک و سنگین احداث شده و خون از پساب کشتارگاه جدا شد و در حال رفع کامل نواقص است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره حفاظت محیط‌زیست بروجرد خاطرنشان کرد: در شهرک صنعتی شماره یک بروجرد نیز سیستم فاضلاب وجود دارد که از فروردین امسال محیط‌زیست وارد عمل شد و واحدهای صنعتی تازه تأسیس را ملزم به اجرای سیستم پیش‌تصفیه شدند.

سعادت‌فر اضافه کرد: واحدهای صنعتی آلاینده در زمان اخذ پروانه بهره‌برداری ملزم به احداث سیستم پیش‌تصفیه شده‌اند و با پیگیری‌های قضایی و نظارت و ارائه راه حل پیگیر رفع آلودگی از فاضلاب شهرک صنعتی شماره یک بروجرد هستیم.

وی بیان کرد: دغدغه ما سراب زارم و دفن زباله بوده که علی‌رغم پیگیری‌ها که صورت گرفت اقداماتی انجام شد ولی هنوز شیرابه‌های آن به زمین نفوذ می‌کند.

سرپرست اداره حفاظت محیط‌زیست بروجرد ادامه داد: پیاده‌راهی که در تپه چغا در حال انجام بوده استعلامات آن از محیط‌زیست گرفته نشده درصورتی‌که باید طرح‌های زیست‌محیطی باید استعلامات آن انجام می‌شد.

سعادت‌فر با اشاره به باغ پرندگان در باغ فدک بروجرد، افزود: هرچند وقت یکبار این باغ پرندگان مورد پایش قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها شهرك صنعتي پروانه ایسنا محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۳۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: رهاسازی چاه‌های نفت آب و خاک خوزستان را آلوده می‌کند

علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست ضمن اشاره به اخباری مبنی بر آلودگی نفتی خاک خوزستان گفت: قانون خاک آماده و مصوبه‌هایش نیز ابلاغ شده و در حال پیگیری آن هستیم و در این باره بارها با وزیر نفت در خصوص چاه‌هایی که احداث می‌شود گفت‌وگو کرده‌ایم.

وی افزود: از بالا که به خاک خوزستان نگاه می‌کنید چاه‌های نفت رها شده مشخص هستند که ما از وزارت نفت خواسته‌ایم این‌ها را ساماندهی کنند چون همین رهاسازی چاه‌های نفت بسیاری از منابع آبی و خاکی ما را دچار مشکل می‌کند.

سلاجقه ادامه داد: مشکلاتی نیز در زمینه خطوط انتقال میعانات در خلیج فارس و دریای عمان داریم یکی دو بار نشتی‌های صورت گرفته که البته تیم‌ها وارد عمل شده و سریعاً موضوع حل شده است و در آنجا نیز از ظرفیت وزارت نفت و ظرفیت‌های بین‌المللی برای تعویض لوله‌های انتقال میعانات استفاده می‌کنیم تا مشکل نشت هز لوله‌ها و کشتی‌ها رفع شود.

منبع: خبرگزاری برنا

دیگر خبرها

  • شناسایی ۱۶۲ کارواش آلاینده در پایتخت/ «پساب» مهم‌ترین مشکل زیست‌محیطی کارواش‌ها
  • آب‌های خاکستری؛ نجات‌بخش حیات زمین
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: رهاسازی چاه‌های نفت آب و خاک خوزستان را آلوده می‌کند
  • لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود
  • پاسخ عجیب آبفا خوی به بوی بد فاضلاب: مربوط به برخی فصول سال است!
  • مزارع کشاورزی که با فاضلاب خام و پساب آبیاری شوند، معدوم خواهند شد/چرخه تصفیه خانه‌ها باید تکمیل شود
  • اعتراض مردم خوی به بوی نامطبوع تصفیه خانه فاضلاب 
  • تعیین تکلیف پساب تصفیه خانه یزد
  • امحاء کشت محصولات کشاورزی با آب‌های غیرمتعارف در شیراز
  • ظرفیت تصفیه خانه‌های آب کرج ۶۰۰ لیتر بر ثانیه افزایش یافت