Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@13:52:18 GMT

شناسایی ۵۰ روستای دارای تنش آبی در استان همدان

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۹۳۷۹۷

شناسایی ۵۰ روستای دارای تنش آبی در استان همدان

ایسنا/همدان معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان از شناسایی ۵۰ روستای دارای تنش آبی در این استان خبر داد.

حمیدرضا نیکداد در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به ۱۰۶۲ روستا در سطح استان همدان اظهار کرد: اکثر روستاهای استان از قنوات و چشمه‌ها و چاه مشروب شده و آب آنان از این سه منبع تامین می شود که با توجه به کاهش بارش‌ها  که در سال آبی گذشته اتفاق افتاد و دو سال متولی در استان دچار تنش آبی  بودیم موجب  کاهش دبی  آب درچشمه، قنوات و چاه‌های روستاها شده و ۵۰ روستای استان را با تنش آبی مواجه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از ۵۰ روستای دارای تنش آبی ۳۰  روستا زیر پوشش آب و فاضلاب هستند افزود:در حال حاضر به تمامی روستاهای دارای تنش آبی با تانکر آبرسانی می‌شود.

نیکداد با اشاره به اینکه در صورت کاهش هر بیشتر دبی آب چاه و چشمه و قنوات تعداد روستاهای دارای تنش آبی استان افزایش خواهد داشت و نیاز بر آن خواهد بود که  از آبرسانی سیار  استفاده کنیم، تصریح کرد: خوشبختانه سایر روستاهای فاقد تنش آبی در حال حاضر منابع آب آنان جوابگو بوده و مشکلی ندارند و امیدواریم تعداد  آمار روستاهای دارای تنش آبی از این تعداد موارد بالاتر نرود.

وی همچنین با اشاره به  الگوی جریمه و تشویق مشترکین در مصرف آب گفت: شرکت آب و فاضلاب مشترکانی را که مصارف آنان در حد مجاز باشد برای تعرفه های آنان تعرفه‌های یارانه ای اعمال می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانها شهرستانها تنش آبی آبرساني سيار تعرفه کاهش بارندگی استانی اقتصادی دارای تنش آبی ۵۰ روستای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۳۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ در این مراسم سیده مریم محمدی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: پارسال بیش از ۳۰ تصفیه‌خانه در واحد‌های صنعتی و تولیدی استان ساخته شد و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد که از این شمار ۲۱ تصفیه‌خانه تکمیل شد و به بهره‌برداری رسید.
دیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان هم با اشاره به اینکه این تصفیه‌خانه با ۲۰ میلیارد تومان اعتبار ساخته شده است، گفت: ملایر قطب تولید انگور و کشمش و دارای واحد‌های فرآوری کشمش متعددی است که برای پیشگیری از آسیب به محیط زیست از سوی این واحد‌ها نیازمند ایجاد تصفیه خانه در آنها هستیم.

دیگر خبرها

  • مطالبات مردم روستاهای آبپخش پیگیری می‌شود
  • بررسی اقدامات انجام شده برای تامین آب شرب روستاهای مرزی اسلام آباد، دیناران و دولکان
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • تخصیص ۳۰۴ میلیارد اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی همدان
  • اجرای ۹ طرح آبرسانی در شهرستان خرمدره
  • میدان دام کاج؛ در محاصره سگ‌های ولگرد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان
  • آب شرب ۹۰درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد