Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن اعتماد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در ابتدا مقرر بود این قطار از ایستگاه راه آهن سرخس وارد کشور شود که با رایزنی های بسیار مسیر حرکت را به اینچه برون هدایت کردیم.

وی افزود : به مناسبت سفر رییس جمهور قزاقستان و برخی مباحث دیپلماسی در تعیین عوارض ترانزیت این قطار حداکثر تخفیف در نظر گرفته شد اما به طور معمول با عبور یک قطار کانتینری با ۵۰ واگن ۱۰ میلیارد ریال درآمد نصیب راه آهن مبدا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعتماد تصریح کرد: برای جابجایی هر کانتینر در کیلومتر از ۱۵ صدم تا ۳۰ صدم دلار تعرفه اخذ می شود که رقم ناچیزی بوده و یک مزیت بسیاربالایی برای راه آهن است.  

مدیرکل راه آهن شمال شرق۲ افزود : برای توسعه زیر ساخت ها در اینچه برون  سرمایه گذاری های خوبی فراهم شده و حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در بخش احداث انبار ، سکوی بارگیری، اقدامات لجستیکی، ترانشیپ ( انتقال کالا از یک وسیله نقلیه به وسیله نقلیه دیگر)و سایر زیر ساخت ها هزینه شده است.  

به گفته اعتماد، در زمان حاضر ظرفیت ۵۰ واگن ورودی و هدایت ۵۰ واکن صادراتی در ایستگاه ریلی اینچه برون فراهم است.

وی ادامه داد : طی حدود یکسال گذشته و با توسعه دیپلماسی دولت سیزدهم با کشورهای همسابه بسیاری از موانع برداشته شد و چشم انتظار روشنی برای بهره گیری حداکثری از مسیر ریلی قزاقستان - ترکمنستان - ایران پیش بینی می شود.

مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ بیان کرد: براساس برآوردها هر سه هزار تن بار، یک نفر شغل ثابت ایجاد می کند و ظرفیت خوبی برای استان محروم گلستان است.

به گزارش ایرنا، بامداد روز جمعه (۲۷ خرداد) قطار کانتینری از قزاقستان با محموله گوگرد وارد راه آهن اینچه برون گلستان و سپس راهی تهران و بعد روانه ترکیه شد.

طول راه آهن گرگان - اینچه برون - اترک - برکت در سه کشور قزاقستان، ترکمنستان و ایران حدود ۹۰۸ کیلومتر و در شرق دریای خزر ساخته شد که ۱۲۰ کیلومتر آن در قزاقستان، ۷۰۰ کیلومتر در ترکمنستان و ۸۸ کیلومتر در ایران قرار دارد و این خط ریلی کشورهای مستقل همسود (CIS) را به خلیج فارس و کشورهای جنوب شرق آسیا متصل می‌کند.

از سال ۹۳ که خط آهن ایران (اینچه برون) - ترکمنستان - قزاقستان با حضور روسای سه جمهور سه کشور در نقطه صفر مرزی اینچه برون افتتاح شده بود تاکنون به علت مشکلاتی از جمله نبود پل برای گذر قطار و عریض بودن راه آهن ترکمنستان در مبادله کالا و جابجایی واگن‌ها مشکلاتی ایجاد شده بود.

برچسب‌ها استان گلستان قزاقستان ترانزیت شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران اینچه برون ترکیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان گلستان قزاقستان ترانزیت استان گلستان قزاقستان ترانزیت شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران اینچه برون ترکیه اینچه برون راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۳۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر هیئت بلندپایه تجاری ترکمنستان به کابل

یک هیئت بلندپایه ترکمنستان برای گفتگو درباره توسعه تجارت و ترانزیت با افغانستان به کابل سفر کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، هیئت بلندپایه جمهوری ترکمنستان به هدف ادامه گفتگوها با مقامات حکومت طالبان به‌منظور توسعه تجارت و ترانزیت میان دوکشور وارد کابل شده است.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت صنعت و تجارت حکومت طالبان، قرار نشست سه‌جانبه جهت اتصال منطقه‌ای و توسعه تجارت و ترانزیت میان افغانستان، ترکمنستان و قزاقستان در روزهای آینده برگزار گردد.

پس از رسیدن هیئت ترکمنستان، «نورالدین عزیزی» وزیر صنعت و تجارت حکومت طالبان نشست بین‌الوزارتی را پیرامون دستورکار نشست سه‌جانبه با ترکمنستان و قزاقستان برگزار کرد.

این نشست با حضور نمایندگان وزارت‌های امورخارجه، معادن، کشاورزی، آبیاری و دامپروری، مخابرات و فناوری اطلاعات، بانک مرکزی افغانستان و اداره خط آهن افغانستان برگزار شد.

دیپلماسی تجاری محور سفر هیئت حکومت طالبان به ترکمنستانترکمنستان از شرکای مهم اقتصادی افغانستان می‌شودترکمنستان: افغانستان بر اساس حقوق بین‌الملل از منابع آبی استفاده کند

عزیزی در این نشست با تأکید به آماده‌سازی فهرست فرصت‌های سرمایه‌گذاری در افغانستان، افزایش دادوستد میان کشورها، از نمایندگان ادارات خواست موضوعات مورد بحث ادره خود و دستورکار تهیه شده این وزارت را با مقامات مربوطه در میان بگذارند.

کارشناسان افغان پیش از این با اشاره به دیدارهای هیئت حکومت طالبان با مقامات عالی ترکمنستان تاکید کرده بودند در صورت عملی شدن پروژه‌های بزرگ از جمله «تاپی»، واردات برق و همکاری ریلی، ترکمنستان از شرکای مهم اقتصادی افغانستان می‌شود.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • قطار پیشرفت در ایستگاه همدان
  • ◄ اولین قطار ترانزیت افغانستان به ترکیه در دام سوء مدیریت/ تکرار تجربه تلخ راه آهن شلمچه بصره
  • راه‌آهن:کنسرسیوم توسعه ریلی از حسن‌نیت ما سوء استفاده کرد
  • چگونه مسئله پسماند در گیلان به یک بحران تبدیل شد؟/ دلیل توقف قطار افغانستان _ ترکیه
  • لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه توقیف شد / کنسرسیوم توسعه ریلی: کارکنان راه آهن در اقدامی عجیب لکوموتیو را از قطار جدا کرده و آن را با خود بردند
  • لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه توقیف شد!
  • ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستان
  • دلیل توقف قطار افغانستان _ترکیه / تکذیبیه مسئولین راه آهن از سر بی اطلاعی بود+فیلم
  • سفر هیئت بلندپایه تجاری ترکمنستان به کابل
  • توقف قطار تهران - گرگان براثر سیلاب