Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اتاقحبر به نقل از  ایسنا، نزدیک به چهار میلیارد کاربر در سراسر جهان وجود دارد و در چنین حالتی نمی‌توان قدرتی را که رسانه‌های اجتماعی در رشد یک تجارت دارند، انکار کرد. ایجاد یک برنامه بازاریابی موثر رسانه‌های اجتماعی مستلزم درک جزئیات دقیق کاربران آن است؛ بنابراین جدا از دانستن محبوب‌ترین پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، با دانستن سن جمعیتی کاربران رسانه‌های اجتماعی، می‌توان فهمید آن کاربران چه کسانی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ایالات متحده، استفاده از رسانه‌های اجتماعی در میان کاربران ۱۸ تا ۲۹ ساله بیشتر است اما در سطح جهانی چطور؟ وب‌سایت اوبرلو، به جمعیت‌شناسی سن رسانه‌های اجتماعی کاربران پرداخته است.

طبق تحقیقات اخیر، در سراسر جهان مصرف‌کنندگان جهانی بین ۲۰ تا ۲۹ سال بزرگترین کاربران رسانه‌های اجتماعی هستند که بی‌شباهت به جمعیت سنی رسانه‌های اجتماعی در ایالات متحده نیستند. افرادی که در این گروه سنی قرار دارند، تقریباً یک سوم (۳۲.۲ درصد) از کل کاربران رسانه‌های اجتماعی در سراسر جهان را تشکیل می‌دهند. اکثر این کاربران مرد هستند که ۱۸.۱ درصد از کل کاربران رسانه‌های اجتماعی این گروه سنی را تشکیل می‌دهند، در مقایسه با کاربران زن ۲۰ تا ۲۹ ساله، که ۱۴.۱ را تشکیل می‌دهند.

کاربران ۳۰ تا ۳۹ ساله با ۲۲.۲ درصد دومین گروه بزرگ را تشکیل می‌دهند. مانند گروه سنی جوان‌تر، کاربران مرد اکثریت این گروه سنی را تشکیل می‌دهند. از کل کاربران شبکه‌های اجتماعی در سراسر جهان، ۱۲.۱ درصد را مردان ۳۰ تا ۳۹ ساله تشکیل می‌دهند، در حالی که ۱۰.۱ درصد را زنان از همان گروه سنی تشکیل می‌دهند.

داده‌های تجزیه و تحلیل جمعیت سنی رسانه‌های اجتماعی کاربران جهانی در سراسر جهان نشان می‌دهد که سومین گروه سنی بزرگ ۴۰ تا ۴۹ سال است. آنها ۱۴.۴ درصد از کل تعداد کاربران فعال رسانه‌های اجتماعی در سراسر جهان را تشکیل می‌دهند.

پس از آن کاربران ۱۳ تا ۱۹ ساله هستند، که ۱۳.۱ درصد جمعیت را تشکیل می‌دهند و افراد ۵۰ تا ۵۹ ساله، ۹.۸ درصد از کل کاربران رسانه‌های اجتماعی را تشکیل می‌دهند. گروه سنی با کمترین تعداد کاربر فعال شبکه‌های اجتماعی، ۶۰ سال به بالا است و فقط ۸.۴ درصد از کاربران جهانی در این گروه سنی قرار دارند.

این تحقیق جمعیت‌شناسی سن رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که در سال‌های پس از نوجوانی، هرچه سنین کاربران بیشتر باشد، احتمال کمتری وجود دارد که در رسانه‌های اجتماعی فعال باشند. به گفته کارشناسان، این موضوع ممکن است به این دلیل باشد که بزرگسالان جوان تمایل دارند از رسانه‌های اجتماعی به عنوان منبع اطلاعاتی استفاده کنند. از سوی دیگر، نسل قدیمی‌تر معمولا شکاک‌تر است و ترجیح می‌دهد برای کسب اطلاعات به رسانه‌های سنتی مانند تلویزیون تکیه کند.

انتهای پیام

 

 

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: کاربران رسانه های اجتماعی رسانه های اجتماعی تشکیل می دهند سراسر جهان کل کاربران گروه سنی ۱ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۳۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند

 

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، معاون اجتماعی و مشارکت‌های شهرداری مشهد گفت: پارسال بیش از چهار هزار و ۷۰۰ متکدی در سطح شهر شناسایی و به مرکز رسیدگی به آسیب‌دیدگان اجتماعی منتقل شدند که ۷۵ درصد این افراد مرد، ۱۹ درصد زن و ۶ درصد هم کودکان کمتر از ۱۸ سال بودند.

مهدی ابراهیمی افزود: آزمایش اعتیاد بیش از هزار و ۸۹۰ متکدی، مثبت بوده است که با هماهنگی مقام قضایی و همکاری بهزیستی به کمپ‌های درمان اعتیاد رایگان و دولتی تحویل شده‌اند.

وی افزود: ساماندهی متکدیان اطراف حرم مطهر رضوی نیز با همکاری مسوولان مربوطه صورت گرفت و در این راستا، بیش از ۷۹۰ نفر به مرکز رسیدگی به آسیب‌دیدگان اجتماعی منتقل شدند.

ابراهیمی افزود: سالمندان و زنان، بیش از سایر گروه‌های سنی در معابر و چهارراه‌ها حضور دارند و دلیل آن هم، کمک بیشتر مردم به این گروه‌های سنی است.

وی ادامه داد: تکدی‌گری به عنوان یک آسیب اجتماعی شناخته می‌شود از این رو طبق قانون، شناسایی و جمع‌آوری متکدیان در معابر شهری، با همکاری نیروی انتظامی در دستور کار است.

دیگر خبرها

  • محدودیت دسترسی به گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی برای کودکان فرانسوی
  • دسترسی کودکان فرانسه به گوشی و شبکه اجتماعی محدود شود
  • ۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند
  • واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به کاهش قیمت دلار در روز‌های اخیر
  • فیلتر شکست خورد / حضور بیش از 40 میلیون ایرانی در اینستاگرام
  • مقاومت کسب و کارهای کوچک اینستاگرامی در مقابل فیلترینگ
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • پیام لیبرمن به سیاستمداران اسرائیلی: ساکت باشید
  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل
  • واکنش کاربران شبکه های اجتماعی به ابراز ندامت اشکان خطیبی | کاش شرایطی فراهم شود تا ...