Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-  فرمانده انتظامی شهرستان آبادان گفت : یکی از اصلی ترین مطالبه کنونی مردم در حوزه آسیب های اجتماعی جمع آوری معتادان متجاهر است و باید زیر ساخت های لازم در این خصوص اندیشیده شود.
 
سرهنگ حسین زلقی در گفت و گو با خبرنگار آریا از آبادان اظهار داشت: درگذشته معتادان متجاهر به عنوان مجرم شناخته می شدند و براساس قانون با این افراد برخورد می شد ،اما با گذر زمان و افزایش اطلاعات پزشکی و درمانی در این حوزه، اعلام شد که معتادان متجاهر بیمار هستند و نیاز به کمک و درمان دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی با اشاره به اینکه طی 3ماه نخست سال جاری تعداد67 معتاد متجاهر در سطح شهرستان توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر جمع آوری شده است،افزود: هرآنچه که در هیچ جای قانون، جمع‌آوری معتادان متجاهر برعهده پلیس گذاشته نشده است،اما پلیس برنامه ریزی های لازم را  برای جمع آوری معتادان متجاهر و معرفی آنان به کمپ های ترک اعتیاد انجام داده و در این راستا نیازمند همکاری سایر ارگان ها و نهاد های مرتبط است.
 
فرمانده انتظامی شهرستان آبادان با بیان اینکه باید مبارزه بی‌امان با عرضه و تقاضا صورت‌ گیرد، گفت: وقتی که یک معتاد مدت کوتاه شش ماهه به مراکز بازپروری برود و آزاد شود، مسلما چرخه بازداشت، رفتن به مراکز بازپروی و رهایی مدام تکرار خواهد شد.


وی ادامه داد :ساماندهی معتادان متجاهر دارای چندین مرحله است که مرحله اول شامل جمع آوری و معرفی به مراکز نگهداری برای درمان و پس از پروسه درمان، دوره‌های مهارت آموزی و بازگشت دوباره آنان به محیط جامعه و تولد دوباره آنان است.
 
سرهنگ زلقی اظهار داشت:پلیس آبادان با آمادگی و دغدغه در این حوزه وارد شده است و انتظار داریم تا سایر دستگاه های متولی در شهرستان با تمام توان به منظور کاهش آسیب های ناشی از ورود معتادان متجاهر در جامعه با پلیس همکاری کنند.

 

پایان پیام./

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: فرمانده انتظامی شهرستان آبادان معتاد متجاهر زیرساخت معتادان متجاهر جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۳۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی

امیرحسام علیرضایی با اعلام این خبر، افزود: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران برای نخستین بار در کشور موفق به اهدای اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی شد.

وی خاطرنشان کرد: واحد فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه مذکور به عنوان واحد پیشرو در امر اهدا پس از مرگ قلبی در کشور طی سه سال اخیر موفق به اهدای اعضای بیماران پس از مرگ قلبی به نیازمندان عضو شده است.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت  افزود: به تازگی تیم فراهم آوری اعضا این دانشگاه به سرپرستی دکتر سام زراعتیان نژاد، جراح قلب و عروق و عضو هیأت علمی دانشگاه موفق به فراهم آوری اعضای پیوندی از اهداکننده مبتلا به آمبولی ریه و ایست کامل قلبی شد که گیرندگان اعضا پس از دریافت عضو با شرایط عمومی خوب از بیمارستان ترخیص شدند.

علیرضایی عنوان کرد: این نوع اهدا در کشور و حتی در جهان بر اساس طبقه بندی ماستریخت بی نظیر و در صورت وجود کم نظیر است. در حال حاضر از افراد پس از مرگ مغزی (DBD) و در شرایط خاص از افراد پس از مرگ قلبی (DCD) با استفاده از فناوری‌های خاص که به آن فناوری برتر گفته می‌شود، اعضا با موفقیت به اهدا می‌رسد. علیرضایی افزود: این روش جدید اهدا در کشور به عنوان منبع جدید تامین اعضا می‌تواند میزان لیست بیماران در انتظار دریافت اعضا را کاهش دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • جمع آوری ۱۰۰ معتاد متجاهر در چناران
  • ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد جمع آوری شدند
  • جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر
  • سارقان مسلح احشام در دام پلیس آبادان
  • ۲۹ خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر در گلبهار دستگیر شد
  • جراحی عجیب پیوند عضو برای اولین بار در کشور
  • اهدای اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • تاکید دانش آموزان آبادان و خرمشهر بر حفظ زمین پاک
  • اهدای عضو بیمار پس از ایست کامل قلبی