Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@07:55:08 GMT

انهدام توپخانه هایی که غرب تحویل اوکراین داده بود

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۹۴۰۳۴

انهدام توپخانه هایی که غرب تحویل اوکراین داده بود

وزارت دفاع روسیه از نابودی تسلیحات سنگینی خبر داد که کشورهای غربی به اوکراین تحویل داده بودند.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: توپخانه‌های هویتزر ۱۵۵ میلی متری «M-۷۷۷» که آمریکا و کشورهای اروپایی به اوکراین تحویل داده بودند، به "هدف خوبی" برای نیروهای روسی تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی روسیا الیوم؛ ایگور کوناشنکوف، سخنگوی این وزارتخانه در جلسه‌ای گفت: تنها در طول روز گذشته ۱۵ قبضه از این توپخانه‌ها را که بیشتر آن‌ها در یک ایستگاه راه‌آهن بودند، بدون اینکه حتی یک گلوله از آن‌ها شلیک شود، منهدم شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

نگرانی آمریکا از احتمال اعدام اسرای آمریکایی در اوکراین

کوناشنکوف همچنین تصریح کرد: موشک‌های هوا به زمین بسیار دقیق و نقطه زن شلیک شدند که چهار انبار مهمات در جمهوری لوهانسک و سامانه موشکی ضد هوایی Buk-M۱ در جمهوری خلق دونتسک را منهدم کردند و همچنین به پرسنل و تجهیزات نیروهای مسلح اوکراین و جناح‌های ناسیونالیست تندرو تلفات زیادی وارد کردند.

در بخشی از مبارزه با سامانه‌های موشکی در محور دونتسک، دو سامانه موشکی اوکراینی "اوراگان" و دو سامانه توپخانه‌ای هویتزر ۱۵۲ میلی متری Giacint-B مورد اصابت قرار گرفتند.

کوناشنکوف همچنین خاطرنشان کرد: در نتیجه حملات هوایی، موشکی و توپخانه‌ای، ۵۷۰ تن از ملی‌گرایان افراطی کشته شدند و همچنین ۱۳ تانک و سایر خودروهای زرهی و ۲۹ خودروی ویژه منهدم شدند.

وی افزود: پدافند هوایی روسیه نیز یک فروند هواپیمای اوکراینی از نوع «Su-۲۵» را در استان خارکیف و ۱۹ پهپاد را در دونتسک و خارکوف سرنگون کرد.

همچنین پنج موشک تاکتیکی از نوع «توچکا-او» و ۳۰ پرتابگر از سامانه موشکی «اوراگان» نیز در لوگانسک، دونتسک و خارکوف رهگیری شدند.

به این ترتیب مجموع تجهیزات و سلاح‌های منهدم شده از ابتدای عملیات ویژه نظامی تاکنون ۲۰۹ فروند هواپیما، ۱۳۲ فروند بالگرد، ۱ هزار و ۲۹۲ فروند پهپاد، ۳۴۸ سامانه موشکی ضدهوایی، ۳ هزار و ۷۰۹ دستگاه تانک و سایر خودروهای زرهی، ۵۸۰ موشک انداز، ۲ هزار و ۶۵ قبضه توپ و خمپاره صحرایی و ۳ هزار و ۷۶۰ خودروی ویژه نظامی اعلام شده است.

وزارت دفاع روسیه همچنین تاکید کرد: تیپ مکانیزه ۵۷ اوکراین که در منطقه سورودونتسک فعالیت می‌کند، تنها ۲۸ سرباز در یکی از گردان‌های آن باقی مانده‌اند، در حالی که تنها اعضای فرماندهی در گردان دیگر باقی مانده اند. این در حالی است که نیروهای احتیاط آن‌ها به پایان رسیده اند.

وزارت دفاع روسیه افزود: در منطقه مسئولیت گروه تاکتیکی-عملیاتی "سولیدار" در دونباس، سربازان تیپ ۱۰۱ دفاع منطقه‌ای نیروهای اوکراین اعلام کردند که "مایل به شرکت در نبرد نیستند" و بدون مجوز به منطقه‌ای دور از جبهه‌های نبرد رفتند و تعداد این موارد امتناع از خدمت بیش از ۶۰۰ نفر است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت اوکراین جنگ روسیه و اوکراین جنگ اوکراین تحولات اوکراین تسلیحات غرب روسیه خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت وزارت دفاع روسیه سامانه موشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۴۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلژیک از سود دارایی مسدود شده روسیه اف-۱۶ به اوکراین ارسال می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، الکساندر دکرو نخست وزیر بلژیک جمعه در کنفرانس خبری مشترکی با «لودوین ددوندر» وزیر دفاع این کشور با اعلام این خبر گفت که بروکسل سود دارایی‌های مسدودشده را برای کمک به دفاع اوکراینی‌ها در مقابل روس‌ها صرف خواهد کرد.

ایالات متحده و متحدانش حدود ۳۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی روسیه را به عنوان بخشی از تحریم‌های مرتبط با اوکراین مسدود کرده‌اند که بیشتر آنها در اتحادیه اروپا نگهداری می‌شوند.

تعداد جنگنده‌هایی که بروکسل به اوکراین می‌دهد، مشخص نیست اما وزیر دفاع بلژیک گفت که انتقال اف-۱۶ به کی‌یف «بزودی» انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه ارسال این جنگنده‌ها تا پایان سال جاری میلادی انجام می‌شود، افزود که این اقدام امنیت بلژیک را در مخاطره قرار نخواهد داد.

حاجه لحبیب وزیر خارجه بلژیک نیز در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: بلژیک با ارسال اف-۱۶ و کمک مالی بیشتر به تقویت توان دفاعی اوکراین کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه کمک به اوکراین به معنای «حفاظت از خودمان است» افزود: اوکراینی‌ها برای حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی خود به کمک نیاز دارند. ۹۷ درصد حملات روسیه ساختمان‌های غیرنظامی را هدف قرار می‌دهد.

در همین حال، مادرید جمعه اعلام کرد که اسپانیا موشک‌های پاتریوت به اوکراین می‌فرستد.

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین به تازگی به اعضای ناتو گفت که کی‌یف برای مقابله با حملات هوایی روسیه به حداقل هفت سامانه «پاتریوت» یا سایر سامانه‌های پیشرفته دفاع هوایی نیاز دارد و از آنها خواست کمک‌های نظامی خود را برای اوکراین افزایش دهند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • (ویدئو) نابودی سیستم موشکی ۱۰۰ میلیون دلاری روسیه در حمله اوکراین
  • بلژیک از سود دارایی مسدود شده روسیه اف-۱۶ به اوکراین ارسال می‌کند
  • تلگراف: انهدام تانک‌های آبرامز ناتو را آسیب پذیر کرده است
  • نبردی که تکلیف پیروز جنگ در شرق اوکراین را مشخص می‌کند/ چاسیویار؛ شهری که کلید دونباس را به کرملین تقدیم می‌کند +نقشه و تصاویر
  • المسیره: عربستان مناطق مرزی یمن را هدف حمله موشکی و توپخانه‌ای قرار داد
  • روسیه: اوکراین حدود هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • مخالفت یونان با تامین سیستم‌های دفاع هوایی اوکراین