Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@14:47:07 GMT

حدود ۱۷ هزار حاجی ایرانی وارد عربستان شدند

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۹۴۰۷۴

حدود ۱۷ هزار حاجی ایرانی وارد عربستان شدند

به گزارش «تابناک»، وحید اسکندری در گفت‌ وگو با ایرنا، با این مطلب، افزود: همچنین در این مدت یک هزار و ۸۸۹ نفر از نیروهای عوامل نیز برای ارائه خدمت به زائران اعزامی به عربستان وارد این کشور شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس آمار و اطلاعات موجود این تعداد زائر و نیروی عوامل با ۷۴ پرواز وارد عربستان شده است، ادامه داد: در مجموع زائران و نیروهای عوامل با ۵۰ پرواز وارد مدینه و مابقی وارد فرودگاه جده شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسکندری در ادامه با اشاره به اینکه زائران حاضر در مدینه در قالب ۴۴ کاروان هستند، گفت: هم اکنون ۵ هزار و ۶۱۴ زائر ایرانی در این شهر اقامت دارند.

به گفته وی زائران ایرانی و مستقر در مکه نیز در قالب ۹۰ کاروان شامل ۱۱ هزار و ۱۵۱ نفر برای انجام مناسک حج وارد این شهر شده‌اند.

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت در ادامه گفت: بر اساس این آمار هم اکنون ۱۸ هزار و ۶۵۴ زائر و نیروی عوامل در عربستان استقرار دارند.

امسال ۳۹ هزار و ۶۳۰ زائر ایرانی برای انجام مناسک حج تمتع از طریق ۱۸ فرودگاه پروازی در نقاط مختلف کشور راهی سرزمین وحی خواهند شد.

اولین کاروان اعزامی به عرستان پس از دو سال وقفه به دلیل جلوگیری از گسترش بیماری کرونا از فرودگاه امام خمینی (ره) راهی عربستان شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مصطفی چمران محمد علی کریم خانی حجاج ایرانی مناسک حج حج تمتع عربستان مصطفی چمران محمد علی کریم خانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۴۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۹ کاروان از گلستان برای مناسک حج تمتع اعزام می شوند

سید علی میرقاسم پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اعزام پنج هزار زائر برای عمره مفرده به سرزمین وحی از دوم اردیبهشت در کشور آغاز شده که از این تعداد یک کاروان ۸۵ نفره تلفیقی شیعه و سنی از استان گلستان اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه این زائران از فرودگاه بین المللی ساری حرکت خواهند کرد، افزود: تاریخ اعزام این کاروان ۱۰ اردیبهشت است.

مدیر حج و زیارت گلستان گفت: امسال پنج هزار گلستانی در قالب ۳۹ کاروان برای مناسک حج تمتع به سرزمین وحی مشرف می‌شوند که از این تعداد ۳۵ کاروان تسنن و چهار کاروان تشیع هستند.

وی با بیان اینکه زائران گلستانی از ۱۲ تا ۱۸ خرداد اعزام خواهند شد، افزود: تمامی کاروان‌های گلستان مدینه بعد هستند.

میرقاسم پور اظهار کرد: ۱۲ اردیبهشت همایش آموزش زائران شرق استان در گنبد با حضور نماینده ولی فقیه در حج و زیارت و مسؤولان استانی و شهرستانی برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: در اعزام کاروان‌های امسال جوان‌ترین زائر نوجوان ۱۶ ساله از آق قلا و مسن‌ترین آن فردی ۱۰۲ ساله از گنبد کاووس است.

مدیر حج و زیارت گلستان گفت: با توجه به تصمیم مسؤولان حج و زیارت و فرودگاه استان امسال مراسم بدرقه و استقبال زائران در فرودگاه انجام نمی‌شود که این کار جهت رفاه زائران انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اتوبوس‌هایی را برای زائران در نظر گرفتیم که چه در زمان رفت و چه در زمان برگشت کار حمل و نقل آنها را از مسیر ابتدای شهر تا فرودگاه انجام خواهد داد.

کد خبر 6090498

دیگر خبرها

  • کاروان زائران حج عمره از اصفهان اعزام شد
  • کلینیک مشاوره حرم مطهر رضوی پناهگاه دوم زائران است/خدمت عاشقانه خادمیاران مشاور در حریم رضوی
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • آغاز سفر عمره مفرده زائران گلستانی‌ها
  • حنجره خود را در کرسی های تلاوت قرآن در سرزمین وحی، وقف خدا کنید
  • عمره‌گزاران ایرانی لباس احرام به تن کردند
  • اعزام کاروان زائران مازندران و گلستان به سفر حج
  • اعزام ۲۵۵ زائر از هرمزگان به حج عمره
  • ۳۹ کاروان از گلستان برای مناسک حج تمتع اعزام می شوند