Web Analytics Made Easy - Statcounter

ده‌ها هزار کارگر و کارمند انگلیسی روز سه‌شنبه در اولین روز از بزرگترین اعتصاب ریلی بریتانیا در ۳۰ سال اخیر دست از کار خود کشیدند و مسافران را سرگردان کردند.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از رویترز، ده‌ها هزار کارگر و کارمند انگلیسی روز سه‌شنبه در اولین روز از بزرگترین اعتصاب ریلی بریتانیا در 30 سال اخیر دست از کار خود کشیدند و مسافران را در حالی سرگردان کردند که اتحادیه‌های کارگری این بخش و دولت از مواضع خود بر سر دستمزدها کوتاه نیامدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیش از 40000 کارمند و کارگر بخش ریلی که قرار است در روزهای سه شنبه، پنج شنبه و شنبه اعتصاب کنند، از طلوع آفتاب تجمع کردند که باعث اختلال عمده در سراسر شبکه ریلی شد و ایستگاه های اصلی را خلوت کرد.

ایستگاه‌های متروی لندن نیز به دلیل یک اعتصاب جداگانه عمدتاً تعطیل بود.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، که برای کمک به بریتانیایی‌هایی که با سخت‌ترین ضربه اقتصادی دهه‌های اخیر مواجه شده‌اند، تحت فشار قرار گرفته است، گفت این اعتصاب به کسب‌وکارهایی که هنوز از آثار شیوع کرونا رها نشده‌اند، آسیب می‌زند.

اتحادیه‌ها گفته‌اند که اعتصابات بخش راه‌آهن می‌تواند آغاز یک «تابستان نارضایتی» از سوی معلمان، پزشکان، کارگران دفع زباله و حتی وکلای دادگستری باشد که با افزایش 10 درصد نرخ تورم مواجه هستند.

میک لینچ، دبیر کل کارگران راه آهن، دریانوردی و حمل و نقل به اسکای نیوز گفت: کارگر بریتانیایی نیاز به افزایش حقوق دارد. آنها به امنیت شغلی و شرایط مناسب نیاز دارند.

 در ساعات شلوغی صبح، خیابان‌ها مملو از اتومبیل، دوچرخه و عابران پیاده و شلوغ تر از حد معمول بود. کارکنان بیمارستان‌ها می‌گویند برخی از همکاران آنها شب را در محل کار خود خوابیدند تا بتوانند به مراقبت از بیماران ادامه دهند.

جانسون در نشست کابینه دولت انگلیس این اعتصاب‌ها را اقدامی «اشتباه و غیرضروری» خواند و تأکید کرد که این کشور باید به مسیر خود ادامه دهد چرا که بهبود نحوه اداره بخش راه‌آهن به نفع مردم است.

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۴۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض پناهجویان افغان به سرگردانی چندین ساله در اندونزی

برخی پناهجویان افعان در «جاکارتا» نسبت به سرگردانی و بلاتکلیفی چندساله‌شان در این کشور، تجمع اعتراض‌آمیز برگزار کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، برخی از پناهجویان افغان در «جاکارتا» پایتخت اندونزی با برپایی تجمع در برابر دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل نسبت به سرگردانی و بلاتکلیفی چندساله‌شان در این کشور، دست به اعتراض زدند و خواستار حمایت این نهاد برای اسکان در کشورهای دیگر شدند.

خیابان‌های شهرهای مختلف اندونزی در سال‌های اخیر شاهد تجمعات و اعتراضات بسیاری از سوی پناهجویان افغان بوده است.

بسیاری از پناهجویان افغانستانی، بیش از 10 سال است که به اندونزی آمده‌اند با این حال پس از گذشت این مدت، جز سرگردانی و بلاتکلیفی چیزی عایدشان نشده است.

گفته می‌شود بیشتر این پناهجویان خواستار ورود نهادهای بین‌المللی به موضوع و کمک به انتقال آنها به کشور ثالث هستند.

ضرب و شتم پناهجویان افغان در اندونزیرنج بسیار پناهجویان افغانستانی در ترکیه و اندونزیجان باختن صدها پناهجوی افغان در مسیر مهاجرت به دیگر کشورها

براساس آمارها، حدود 14 هزار پناهجو در اندونزی حضور دارند که حدود نیمی از آنها را شهروندان افغانستان تشکیل می‌دهند.

این پناهجویان به امید رسیدن به استرالیا راهی اندونزی شده‌اند اما به دلیل برخی سیاست‌های دولت کانبرا، راهی برای ورود ندارند و با حالت سرگردانی و بلاتکلیفی در اندونزی متوقف مانده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دومین خبر جعلی به‌نام ایسنا طی ۲ ماه اخیر/ نظر صریح ساترا درباره یک سریال
  • اعتراض پناهجویان افغانستانی در اندونزی
  • اعتراض پناهجویان افغان به سرگردانی چندین ساله در اندونزی
  • ایستگاه راه‌ آهن همدان کجاست؟
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز شنبه ۸‌ اردیبهشت از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات
  • ساعت پخش بازی استون ویلا و چلسی امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ساعت پخش بازی منچستریونایتد و برنلی امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعتصاب کارکنان راه آهن هلند