Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@05:25:00 GMT

پیش بینی هواشناسی از وضعیت آب و هوای کشور

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۹۴۳۴۵

پیش بینی هواشناسی از وضعیت آب و هوای کشور

با انتقال توده گرد و خاک به نوار غربی و برخی مناطق مرکزی کشور آسمان این مناطق طی دو روز آینده غبارآلود خواهد بود.

به گزارش مشرق، بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی طی دو روز آینده در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و ارتفاعات البرز و روز پنجشنبه علاوه بر این مناطق در ارتفاعات خراسان رضوی و خراسان شمالی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین طی دو روز آینده در ارتفاعات استان‌های کرمان، برخی مناطق سیستان و بلوچستان و هرمزگان در ساعات بعد از ظهر رشد ابر و رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.پ

جمعه جو پایدار و آسمان صاف در اکثر مناطق حاکم است، شنبه و یکشنبه در شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل رشد ابر همراه با رگبار و رعد و برق و وزش با شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

طی دو روز آینده در برخی مناطق غرب، جنوب غربی، مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد شدید پدیده غالب خواهد بود که در مناطق مستعد احتمال خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

همچنین توده گرد و خاک برروی کشور سوریه و شمال عراق شکل گرفته و با انتقال آن به نوار غربی و برخی مناطق مرکزی کشور آسمان این مناطق طی دو روز آینده غبارآلود خواهد بود.

طی سه روز آینده دریای عمان و تنگه هرمز، روز پنجشنبه دریای خزر و خلیج فارس مواج است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت آب و هوا وضعیت هوا پیش بینی هواشناسی پیش بینی هواشناسی وضعیت آب و هوا اخبار حوادث حوادث خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت طی دو روز آینده روز آینده برخی مناطق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۴۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از غرب کشور

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه  در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، فارس، برخی مناطق کرمان و جنوب یزد ابرناکی و رگبار پراکنده باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود گفت: هشدار سطح زرد هواشناسی برای تشدید بارش ها در نواحی غربی کشور صادر شده است.

وی افزود  : از امشب تا اواسط هفته روند افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور پیش‌بینی شده است.

ضیائیان با بیان اینکه در ارتفاعات کرمان و برخی مناطق بوشهر و غرب هرمزگان ابرناکی و رگبار پراکنده باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد گفت:روز دوشنبه  در اغلب مناطق کشور جوی آرام خواهیم داشت.

وی افزود: از اواسط هفته روز سه شنبه سامانه بارشی از سمت غرب وارد کشور شده و در ایلام، کرمانشاه، کردستان، لرستان و جنوب آذربایجان غربی بارش‌ها رخ خواهد داد.

ضیائیان با بیان اینکه چهارشنبه سامانه بارشی ضمن فعالیت در نوار غربی کشور، بخش‌هایی از استان‌های بوشهر و فارس را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد گفت: طی سه روز آینده در نوار شرقی کشور وزش باد شدید پیش‌بینی شده است که در مناطق مستعد موجب خیزش گردوخاک می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از غرب کشور
  • افزایش دمای هوا در آذربایجان‌غربی
  • آذربایجان‌غربی گرمتر می‌شود
  • پیش بینی هواشناسی کشور 8 و 9 اردیبهشت 1403 / ورود سامانه بارشی جدید
  • هواشناسی؛ سامانه بارشی از سه‌شنبه وارد کشور می شود
  • پیش‌بینی هوای استان اردبیل در ۵ روز آینده
  • تداوم بارش‌های رگباری در این استان‌ها/ کوهنوردی ممنوع!
  • تداوم بارش‌های رگباری در این استان‌ها؛ کوهنوردی ممنوع!
  • هشدار مهم هواشناسی به کوهنوردان
  • آسمان مازندران تا اواسط هفته آینده صاف و آفتابی