Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آیلت شاکد» وزیر داخلی رژیم صهیونیستی که به مغرب سفر کرده با «ناصر بوریطه» وزیر خارجه مغرب دیدار کرد.

بر اساس گزارش «القدس العربی»، وی پس از این دیدار گفت، رژیم صهیونیستی از حاکمیت رباط بر صحرای غربی حمایت می‌کند.

شاکد افزود، در دیدار با بوریطه درباره روابط دو جانبه و نیز پروژه‌های مشترک رایزنی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی پیش‌تر با «عبدالوافی لفتیت» وزیر کشور مغرب نیز دیدار و با وی درباره توسعه سازوکارهای مشورتی ویژه مسائل مهم دو طرف تبادل‌نظر کرد.

مغرب و رژیم صهیونیستی در دهم دسامبر ۲۰۲۰ از ازسرگیری روابط دیپلماتیک میان دو طرف پس از توقف آن در سال ۲۰۰۰ خبر دادند.

مغرب خواهان حکومت خودگردان وابسته به خود در صحرای غربی و وجود دولت و پارلمان محلی تحت حاکمیت خود در این منطقه است و می‌گوید اگر قرار به برگزاری همه‌پرسی باشد باید در خصوص خودمختاری این منطقه و نه برای جدایی از مغرب باشد. اما جبهه پولیساریو مخالف این طرح است و خواهان برگزاری همه‌پرسی تعیین سرنوشت برای صحرای غربی است.

جبهه پولیساریو یک سازمان سیاسی نظامی در صحرای غربی است. این گروه در سال ۱۹۷۳ به عنوان یک گروه مقاومت علیه تسلط استعمار اسپانیا بر صحرای غربی و با هدف استقلال این منطقه ایجاد شد. پولیساریو پس از خروج اسپانیا در سال ۱۹۷۶، جمهوری دموکراتیک عربی صحرا را در مستعمره پیشین اسپانیا ایجاد کرد و به مخالفت با اقدام اسپانیا در تقسیم صحرای غربی میان مغرب و موریتانی پرداخت.

موریتانی و پولیساریو در سال ۱۹۷۹ با یکدیگر صلح کردند و بدین ترتیب بخش جنوبی جمهوری صحرا (به نام وادی الذهب) به این جمهوری بازگشت اما پادشاهی مغرب تمام منطقه شمالی صحرای غربی را که «الساقیة الحمراء» نامیده می‌شود، در اشغال خود نگاه داشت و ضمیمه خاک خود کرد. از آن پس جبهه پولیساریو بر روی مقاومت علیه مغرب متمرکز شده است.

پیش‌تر، «دیوید گوورین» سفیر رژیم صهیونیستی در مغرب از تحول در روابط دوجانبه بین تل‌آویو و رباط خبر داد.

گوورین در مصاحبه با نشریه آمریکایی «مدیا لاین» گفت که موضع اسرائیل در رابطه با منازعه منطقه‌ای مغرب با جبهه پولیساریو روشن است و تل‌آویو از پیشنهاد مغرب برای این منازعه که وی آن را «ساختگی» خواند، حمایت می‌کند.

سفیر رژیم صهیونیستی در مغرب در پاسخ به این سوال که این رژیم چگونه از مغرب حمایت خواهد کرد، گفت: «تصور می‌کنم این مسئله دیر یا زود توسط سران دو طرف بررسی شود».

در همین رابطه، همزمان با افتتاح اولین دفتر تلویزیونی رژیم صهیونیستی در مغرب، رهبر جبهه پولیساریو از جاسوسی دولت رباط از وی با نرم افزارهای جاسوسی این رژیم خبر داد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: مغرب صحرای غربی رژیم صهیونیستی جبهه پولیساریو صحرای غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۴۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام «القسام» به خانواده‌های اسرای صهیونیست

درپی اظهارات جنگ طلبانه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و تاکید وی بر حمله قریب‌الوقوع به «رفح»، گردان‌های شهید «عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش حماس پیامی را برای خانواده‌های اسرای صهیونیست ارسال کرد.

به گزارش مشرق، گردان‌های عزالدین القسام امروز (سه شنبه) در پیامی کوتاه خطاب به خانواده‌های اسرای صهیونیست در نوار غزه، تاکید کرد: به دلیل منافع نتانیاهو فرزندان شما همچنان در اسارت هستند.

شاخه نظامی حماس همچنین در پیامی هشدار آمیز به صهیونیست‌ها به زبان های عربی و عبری خاطرنشان کرد: زمان درحال تمام شدن است و کابینه شما دروغ می‌گوید.

این پیام پس از آن ارسال شد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی در جریان دیدار با خانواده‌های اسرای صهیونیست از آغاز حمله زمینی به «رفح» در جنوب نوار غزه در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

خانواده‌های اسرای صهیونیست نگران کشته شدن فرزندان خود در صورت حمله ارتش رژیم اشغالگر به رفح هستند.

مقامات رژیم صهیونیستی مدتی است که تهدید به انجام حمله زمینی به رفح می‌کنند اما در نتیجه فشارهای بین‌المللی تا به این لحظه اقدام به این کار نکرده‌اند.

پس از گذشت ۲۰۷ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم اسرائیل طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۲۰۷ روز نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • انتقاد «یائیر لاپید» از دخالت تندروهای صهیونیستی در ارتش
  • انتصاب‌های جدید در ارتش رژیم صهیونیستی جنجال‌ساز شد
  • مقام صهیونیست: آمریکا از جنگ خسته شده است
  • مقامات صهیونیست تهدید کردند؛ حکم بازداشت نتانیاهو صادر شود...
  • باتلاق شمال در انتظار صهیونیست‌ها
  • حماس: در حال بررسی پیشنهاد آتش‌بس هستیم
  • درگیری لفظی میان لاپید و وزیر شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی بالا گرفت
  • تظاهرات علیه نتانیاهو در قلب تل‌آویو
  • پیام «القسام» به خانواده‌های اسرای صهیونیست
  • حمایت دانشگاهیان کرمانشاه از خیزش دانشجویان غربی علیه جنایات رژیم صهیونیست