Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی کلالی گفت: لازمه صدور پروانه بهره برداری کارگاه تولیدی فرش اخذ نام کاربری و رمز عبور درسامانه بهین یاب و به تبع آن ثبت اطلاعات مورد نظر در سامانه مزبور است که پس از تایید نهایی مراتب به سامانه هماهنگ منعکس می‌گردد و اداره فرش پس از بررسی طرح و بازدید کارگاه پروانه بهره‌برداری را صادر می‌کند.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در این قسمت به منظور تسهیل انجام امور و ارتقاء سطح رغبت متقاضی در زمینه اخذ پروانه بهره‌برداری کلیه امور مربوط به سامانه بهین یاب که باید توسط متقاضی انجام پذیرد صرفا با اخذ مدارک لازم توسط اداره فرش به طور رایگان انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او گفت: با  اخذ نام کاربری و رمز عبور در سامانه بهین یاب پس از ۲۴ ساعت امکان ثبت اطلاعات وجود دارد. لذا در صورت تکمیل بودن مدارک امکان صدور پروانه بهره برداری در مدت ۳ روز میسر است. این موضوع موجب شده در سال ۱۴۰۰ به نسبت سال ۱۳۹۹ و در سال ۱۴۰۱ نسبت مدت مشابه سال قبل شاهد رشد چشمگیر در زمینه تعداد صدور پروانه بهره‌برداری در خراسان رضوی باشیم.

کلالی گفت: در سال ۹۹ تعداد پروانه بهره‌برداری صادر شده کارگاه تولیدی فرش ۱۷ فقره و تعداد پروانه بهره برداری در سال ۱۴۰۰ حدود ۳۰ فقره بود که نسبت  به سال ۹۹ رشد حدود ۳۰۰ درصدی داشت. طی سه ماهه اول سال ۱۴۰۱ نیز تعداد ۹ فقره پروانه بهره برداری کارگاه تولیدی فرش در خراسان رضوی صادر شده است.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: امکان دستیابی به آمار دقیق صادرات فرش تولیدات کارگاه‌های استان میسر نیست، زیرا ممکن است بخش اعظم تولیدات فرش استان از گمرک سایر استان‌ها صادر شود.

مهار بیماری کرونا موجب رونق دوباره فعالیت کارگاه‌های فرش شده است

او گفت: بیماری کرونا درمیزان فعالیت کارگاه‌های تولیدی به ویژه کارگاه‌های متمرکز بسیار اثرگذار بود، در حال حاضر با مهار بیماری کرونا فعالیت کارگاه‌ها به حالت قبل بازگشته و فعالیت کارگاه‌های فرش دستباف در خراسان رضوی رونق گرفته است. نکته قابل به ذکر در حوزه صادرات ضرورت برنامه‌ریزی درزمینه حفظ و توسعه بازار‌های سنتی  و همزمان ایجاد بازار‌های جدید ازسوی مرکز ملی فرش است که دراین قسمت نقش رایزن‌های اقتصادی نیز بسیار اثرگذار خواهد بود.

کلالی گفت: به طوری که با ایجاد بانک‌های اطلاعاتی در زمینه انعکاس سلیقه مشتریان از جمله رجشمار، طرح، رنگ؛ ابعاد، جنس و کیفیت کمک قابل ملاحظه‌ای به تولید کنندگان در راستای تولید بر مبنای تقاضای بازار انجام می‌پذیرد.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی درباره عمده کشور‌های صادارتی فرش دستباف استان گفت: عمده کشور‌های هدف حوزه خلیج فارس، لبنان، الجزایر و تعدادی از کشور‌های اروپایی است.

فعالیت ۳۰ تا ۳۵ هزار قالیباف در خراسان رضوی

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی حدود ۹۰ هزار نفر قالیباف دارد که ۳۰ تا ۳۵ هزار نفر فعال هستند.  سرانه تولید به ازای هر قالیباف ۶ متر بوده و طی سال ۱۴۰۰ حدود ۲۰۰ هزار متر مربع فرش دستباف در سطح استان تولید شده است.

او گفت: باتوجه به تفاهم نامه تنظیمی مرکز ملی فرش ایران و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مشکلی در خصوص بیمه قالیبافان و سایر فعالان حوزه فرش دستباف وجود ندارد. افردا متقاضی می‌توانند با مراجعه به ادارات صمت در شهرستان‌ها و در مرکز به اداره فرش از مزایای آن بهره‌مند شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کارگاه تولیدی فرش مرکز ملی فرش ایران فرش دستباف ایرانی معدن و تجارت خراسان رضوی اداره فرش سازمان صنعت پروانه بهره برداری خراسان رضوی فعالیت کارگاه فرش دستباف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۴۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در خوی


 کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری از سری برنامه‌های هجدهمین دوره جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری با حضور دکتر سعید سلیمان پور دبیر جشنواره و بهرعلی محمودی رئیس گروه قرآن عترت و مدیر اجرایی جشنواره شعر رضوی در سالن مراسمات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوی برگزار شد. 

در این مراسم محمودی رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل ارشاد اسلامی و مدیر اجرایی جشنواره شعر ترکی رضوی گفت: شعرای ولایی که در مدح و وصف اهل بیت ع و مخصوصا در شان امام رضا ع شعر سرایی می‌کنند خادمان گمنام امام رضا و اهل بیت هستند.

وی افزود: همه خادمان به مرور زمان از دنیا می‌روند و بعد از مدتی از یاد می‌روند تنها چیزی که از خادمان شاعر به یادگار می‌ماند شعر‌های سروده شده آنهاست که تا آخرالزمان ماندگار هستند.
محمودی در ادامه گفت: در سال گذشته ۳۱۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که ۱۵ اثر از کشور‌های خارجی و ۹۵ اثر از داخل کشور بود.

وی تصریح کرد: امسال از ۵۳۶ اثر ارسال شده به دبیرخانه ۴۱۶ اثر داخلی و ۱۲۰ اثر از کشور‌های خارجی (آلمان، ترکیه، آذربایجان، عراق، هلند، روسیه، ترکمنستان و گرجستان) می‌باشد.

محمودی با اشاره به اینکه، قبل از آغار جشنواره که ۲۶ اردیبهشت در شهرستان سلماس برگزار می‌گرددافزود: برگزاری۶ کارگاه آموزشی شعر رضوی در شهر‌های مختلف و همچنین در ۶ استان از جمله:استان‌های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، زنجان، قزوین و تهران محول شعر ارادت رضوی برگزار می‌شود. 

محمودی گفت: در بحث جریان سازی شعر رضوی سال گذشته این مراسم در شهر ایلدیر ترکیه برگزار شد که با استقبال بی نظیر شیعیان و دوستداران اهل بیت پیامبر قرار گرفت و امسال نیز بعداز جشنواره این همایش در شهر استانبول ترکیه برگزار خواهد شد و ان شاءالله در همایش بین‌المللی پیاده روی اربعین مراسم شعر رضوی در شهر کرکوک عراق اجرا خواهد شد.

 سعید سلیمان پور دبیر هجدهمین 
جشنواره بین‌المللی شعر ترکی آذری رضوی نیز در این مراسم با گرامی داشت جایگاه والای شعر خوی گفت: 
بنده شهرستان خوی را خانه دوم ادبی خودم می‌دانم و امروز افتخار می‌کنم که در این شهر فرهنگ و ادب در مراسم شعر رضوی حضوردارم.
وی افزود: شهرستان خوی در طول تاریخ شاعران بزرگ و بلند آوازه‌ای همچون استاد آغاسی، سید منصور دیبا، ملا مهرعلی فدوی و صد‌ها شاعر 
بنام دیگر که در مدح و منزلت اهل بیت پیامبر اکرم (ص) شعرسرایی کرده اند و آثار بی نظیر آنها در کتاب‌ها و دل وزبان عاشقان اهل بیت جاری است. 
سلیمان پور در ادامه با اشاره به تاثیر بسزایی شعر در جامعه گفت: همه ساله مراسم شعرخوانی که در شب ولادت امام حسن مجتبی ع در محضر مقام معظم رهبری برگزار می‌شود امسال رهبر معظم انقلاب در سخنان خود فرمودند: شعر یک رسانه بین المللی و مهمی است که اثر آن از صد موشک و پهباد هم بیشتر است و جامعه جهانی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و امروز هرکشوری که رسانه قوی داشته باشد پیروز میدان است.
وی در ادامه در باره ارزش معنوی مدح اهل بیت گفت: هر شاعری که در مدح و منزلت ۱۴ معصوم با اخلاص و قربت الی الله حتی یک بیت شعر بگوید پیروز است و در پیش ائمه اطهار جایگاه دارد و اجر و پاداش معنوی خود را خواهد گرفت.

سلیمان پور در ادامه گفت: و، اما باید این مسئله را در نظر داشته باشیم شعری را که در مدح و وصف اهل بیت ع می‌گوییم سیره نبوی و علوی و معرفتی آن بزرگواران را به ظهور برسانیم. 
در ادامه مراسم تعدادی از شعرای خوی در مدح ائمه اطهار ع شعرخوانی کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • ۱۵ درصد گوشت قرمز خراسان رضوی توسط عشایر تولید می‌شود
  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد
  • تصویب نصب هزار پنل خورشیدی برای تولید برق سبز در خراسان رضوی
  • مددجویان خراسان‌جنوبی هزار و ۳۶۲ متر مربع فرش به بازار عرضه کردند
  • تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت
  • برگزاری کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در خوی
  • شهربازی نوستالژی قمی‌ها در یک قدمی بهره‌برداری
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • انتشار دومین فراخوان حمایت از تولید فیلم ۱۰۰
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست