Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان یک محقق طب سنتی توصیه‌های تغذیه‌ای به منظور کاهش ضعف به دلیل از دست‌دادن خون در دوران قاعدگی را بیان کرد.

بهنام یوسفیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مواد غذایی می‌توانند در کاهش علائم دوران قاعدگی مانند کاهش ضعف ناشی از خونریزی تأثیرگذار باشند.

وی افزود: برای کاهش ضعف به دلیل از دست دادن خون در این دوران می‌توان راهکارهای مفیدی ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با رعایت تغذیه صحیح می‌توان موجب کنترل میزان خونریزی و جلوگیری از کم خونی و ضعف ناشی از خونریزی زیاد شد.

این استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا به مصرف تخم مرغ عسلی اشاره و تصریح کرد: مصرف تخم مرغ یا خاگینه بارهنگ در این دوران بسیار مناسب است. خاگینه را می‌توان به همراه نان و شیره انگور روزی یک بار میل کرد.

یوسفیان ادامه داد: مصرف یک تا شش قاشق غذاخوری شیره انگور در کاهش ضعف این دوران بسیار مؤثر است. به‌طور کلی در ایام قاعدگی روزی چهار بار می‌توان شیره انگور را مصرف کرد. البته برای مصرف شیره انگور  باید در نظر داشت که نباید بیماری دیابت و یا اختلال تحمل گلوکز داشته باشید و در صورت ابتلا به این موارد بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

این محقق طب سنتی، مصرف آبمیوه مانند آب هویج را در این دوران کاربردی دانست و گفت: یک  لیوان آب هویج را بایک قاشق غذاخوری عرق یونجه مخلوط کرده و میل کنید. این نوشیدنی را هر چهار ساعت یکبار می‌توان میل کرد. در مورد مصرف آب هویج  این نکته را  مورد توجه قرار دهید که اختلالات انعقادی نداشته باشید؛ درنتیجه بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

یوسفیان اضافه کرد: همچنین ترکیب آب سیب در این دوران برای بدن لازم است. یک لیوان آب سیب را با یک قاشق مرباخوری عسل مخلوط کرده و میل کنید. این نوشیدنی را نیز هر چهار ساعت یک‌‍بار می‌توان میل کرد. 

این پزشک طب سنتی، خوردن غذاهای مقوی (کباب چنجه گوسفندی) توصیه این دوران است. کباب چنجه گوسفندی به اضافه سماق گزینه مناسبی برای تقویت قوای بدنی زن در ایام قاعدگی مناسب است. توصیه می‌شود حداقل یک‌بار در دوره سیکل قاعدگی، این غذا مصرف شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی قاعدگی شیره انگور کاهش ضعف طب سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۴۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، عبدالعظیم بهفر، سرپرست اداره کل فراورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور بازوهای اجرایی معاونت غذا و دارو هستند که در هر یک از این دانشگاه‌ها این معاونت مستقر بوده و نسبت به بررسی و بازرسی مراکز عمده توزیع فرآورده‌های سلامت محور اقدام می‌کنند.

وی افزود: در صورت مشاهده تولید بدون مجوز یا واردات فاقد آن پس از توقیف محصول یا کالا، صاحب آن نیز به مراجع قضائی معرفی و تا حصول نتیجه، پرونده پیگیری می‌شود.

بهفر ادامه داد: این اداره کل در هر مرکز تولید فرآورده‌های غذایی مسئول فنی را به عنوان نماینده خود دارد که کنترل کیفیت کالاها را به عهده دارد لذا چنانچه تخلفی صورت بگیرد ضمن پیگیری موضوع از مسئول فنی به عنوان نماینده ما، با صاحب کارخانه نیز برخورد صورت می‌گیرد و از عرضه محصول در سطح عرضه جلوگیری می‌شود.

وی همچنین در خصوص نظارت بر کارگاه‌های کوچک که تعدادشان در کشور هم رو به افزایش است، بیان داشت: کارگاه‌های سنتی دارای شناسه نظارت کارگاهی هستند که کالاهای خودشان را به آزمایشگاه‌های مورد تأیید سازمان غذا و دارو ارائه می‌دهند و چون فعالیت قانونی دارند در نظارت‌های ما رصد می‌شوند و با لحاظ شرایط قابل اعتماد مردم هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صرفه‌جویی ۳ میلیون تنی آرد و نان با اجرای مناسب طرح هوشمندسازی
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • رژیم تخم مرغ شما را به لاغری سریع می‌رساند
  • با سریع‌ترین روش‌های کاهش وزن آشنا شوید
  • بی‌نمک زندگی کنید!
  • هشدار مرکز پژوهش‌های مجلس درباره سبد غذایی خانوار
  • مصرف زیاد غذا‌های ناسالم باعث آسیب دائمی مغز می‌شود!
  • هشدار مرکز پژوهش های مجلس درباره سبد غذایی خانوار : کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی