Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: در سه ماهه نخست امسال به بیش از ۱۷ هزار فقره پرونده در سه حوزه کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز و بهداشت، دارو و درمان در شعب تعزیرات حکومتی استان فارس رسیدگی شده است. - اخبار استانها -

غلامرضا سالاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم از شیراز ، اظهار داشت: در سه ماهه نخست امسال به 17  هزار و 255 فقره پرونده در سه حوزه کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز و بهداشت، دارو و درمان در شعب تعزیرات حکومتی استان فارس رسیدگی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بالغ بر 890 میلیارد تومان جریمه نقدی برای متخلفان این پرونده‌ها صادر و علاوه بر این محکومیت‌هایی همچون پلمپ، نصب پارچه، ضبط کالا، درج در پرونده و ... نیز صادر و اجرا شده است.

سالاری با بیان اینکه 13 هزار پرونده در رابطه با تخلفات صنفی تشکیل و رسیدگی شده اظهار داشت: عمده این پرونده‌ها مربوط به گرانفروشی کالا‌های اساسی بوده که بر اساس مصوبه سران محترم قوا، مجازات‌های سنگینی برای این پرونده‌ها صادر شده است.

دبیر ستاد تنظیم بازار استان با ارائه توضیحاتی در خصوص اجرای طرح پلمپ واحد‌های صنفی متخلف عنوان کرد: در روز شنبه هفته جاری، با اجرای مرحله اول طرح تشدید برخورد با تخلفات، 163 واحد صنفی متخلف در سطح استان پلمب و نصب پارچه شدند و مرحله دوم این طرح نیز به‌زودی عملیاتی و اخلالگران در بازار و در راس آن گرانفروشان کالا‌های اساسی به‌شدت مجازات خواهند شد.

جدیت تعزیرات حکومتی یزد در برخورد با متخلفان/ 5 واحد صنفی به علت تخلفات پلمب شد رئیس سازمان تعزیرات حکومتی از محکومیت 53 میلیارد تومانی 3 شرکت لبنی خبر داد ضریب 5 برابری جریمه نقدی در سازمان تعزیرات حکومتی

سالاری در ادامه به گشت‌های مشترک بازرسی تعزیرات حکومتی استان اشاره کرد و گفت: هر چند بنا به وظایفی که قانونگذار برای سازمان تعزیرات حکومتی به عنوان یک نهاد شبه قضایی تعریف کرده، این سازمان عهده دار نظارت نیست ولیکن در شرایط فعلی اقتصادی، سازمان تعزیرات حکومتی اقدام به فعال نمودن گشت‌های مشترک بازرسی کرده که این مهم با همکاری دستگاه‌های متولی نظارت در حوزه‌های مختلف تولید، عرضه و خدمات در حال انجام است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی از انجام 11 هزار و 381 مورد گشت مشترک در طی این مدت خبر داد و افزود: گشت‌های مشترک بازرسی با اولویت پیشگیری از وقوع تخلفات و در جهت حمایت از فضای کسب کار انجام می‌شود که در این راستا به 5318 واحد صنفی و تولیدی تذکر داده شده است.

سالاری از نظارت مردمی به‌عنوان اثر گذارترین مولفه در پیشگیری و کاهش میزان تخلفات یاد کرد و گفت: سامانه‌های 124 سازمان صمت و 135 تعزیرات آماده دریافت گزارشات و شکایات شهروندان است و کلیه موارد دریافتی از این سامانه‌ها، پیگیری و در صورت احراز تخلف، با متخلفان برخورد تعزیراتی خواهد شد.

انتهای پیام/424/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان تعزیرات حکومتی تعزیرات حکومتی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۴۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۲۳ میلیارد ریالی برای مدرسه غیرانتفاعی متخلف

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل از اعمال جریمه ۲۳ میلیارد ریالی برای مدرسه متخلف در اردبیل خبر داد. - اخبار استانها -

علی رحیمی‌آذر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل، گفت: به دنبال شکایت شهروندان بابت پرداخت اضافی پیش ثبت‌نام یکی از مدارس غیرانتفاعی در اردبیل، این واحد آموزشی به دلیل تکرار تخلفات به 23 میلیارد ریال جریمه محکوم شد.

وی تصریح کرد: هم استانی‌ها باید موارد گرانفروشی را در پیش ثبت‌نام مدارس به تعزیرات حکومتی گزارش دهند تا از طریق سامانه اینترنتی 135 تعزیرات حکومتی شکایت‌ها را پیگیری کرده و نسبت به تشکیل پرونده و برخورد تعزیراتی اقدام قانونی انجام شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: هرگونه دریافت مبلغ وجه اضافی در پیش ثبت‌نام مدارس غیرقانونی است و هیچ یک از واحدهای آموزشی حق ندارند مبالغ مازادی را دریافت کنند.

رحیمی‌آذر افزود: دریافت هر مبلغی بالاتر از میزان قانونی در پیش ثبت‌نام مدارس طبق مصوبه آموزش و پرورش تخلف بوده و متخلفان تحت عنوان گران‌فروشی محکوم خواهند شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در کنار رصد دقیق فعالیت‌های آموزشی، همکاران ما در شهرستان‌های مختلف در صورت تخلف رخ داده از سوی واحدهای آموزشی نسبت به تشکیل پرونده اقدامات قانونی در برخورد با متخلفان در دستور کار خواهد بود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل به گشت مشترک و بازدید سرزده از کارخانجات تولید آرد با همکاری غذا و دارو و غله اشاره کرد و ادامه داد: کارخانجات تولید و پخش آرد اردبیل زیر ذره‌بین گشت‌های تلفیقی قرار دارند.

رحیمی‌آذر اضافه کرد: ارزیابی کیفیت آرد و مراحل تولید محصول مورد مصرف در نانوایی‌ها و کارخانجات آرد شهر اردبیل سعی بر این است تا با متخلفان برخورد شده و گندم ذخیره شده در سیلوها نیز مورد بررسی و رصد دقیق قرار گیرد.

وی بیان کرد: این بازرسی‌‌ها در راستای نظارت بر رعایت استانداردهای ملی انجام شده و نحوه تولید و توزیع آرد نیز به دقت پایش می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل یادآور شد: با توجه به اهمیت سلامت غذایی، شهروندان نیز چند نمونه آرد را برای آزمون به آزمایشگاه تهیه کرده بودند که با ما نظارت دقیق سعی کردیم نظارت‌های خود را در این حوزه تقویت کنیم.

انتهای پیام/131

  

دیگر خبرها

  • یک مدرسه غیر انتفاعی به دلیل اضافه دریافتی ۲۰ میلیارد جریمه شد
  • جریمه بیش از ۵ میلیارد ریالی، فرجام قاچاق لوازم یدکی خودرو در تایباد
  • جریمه قاچاقچی پوشاک در شیراز
  • جریمه نمایندگی فروش خودرو در شیراز
  • جریمه نمایندگی فروش خودرو به دلیل گرانفروشی
  • جریمه برای گرانفروشی خودرو
  • محکومیت ۴ میلیاردریالی قاچاقچی سیگار در زنجان
  • جریمه ۲۳ میلیارد ریالی برای مدرسه غیرانتفاعی متخلف
  • جریمه قاچاقچی نوشابه های انرژی خارجی در خواف
  • ۲۵۴۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی محلات انجام شد