Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@08:33:53 GMT

صف زائران برای ورود به روضه منوره مسجدالنبی (ص) در حج امسال+فیلم

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۹۵۳۷۷

صف زائران برای ورود به روضه منوره مسجدالنبی (ص) در حج امسال+فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، زیارت مدینه منوره امسال پس از ۲ سال برای زائران خارجی حج تمتع فراهم شده است و زائران از کشورهای مختلف به زیارت مسجدالنبی (ص) مشرف می‌شوند.

تشرف بیش از ۱۷۵ هزار زائر حج تمتع به مدینه منوره/ زائران اندونزیایی در صدر

‌بر اساس آمار سعودی‌ها، تاکنون بیش از ۱۷۵ هزار زائر از کشورهای مختلف وارد مدینه منوره شده‌اند که بیشتر این افراد از طریق هوایی و فرودگاه مدینه به این شهر سفر کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته برخی از زائران نیز که به صورت زمینی و دریایی وارد عربستان شده‌اند، برای زیارت حرم نبوی به مدینه مشرف شده‌اند که در این بین با توجه به سهمیه بیش از ۱۰۰ هزار نفری اندونزی، زائران این کشور در صدر تشرف به مسجدالنبی (ص) هستند.

 

صف کشیدن زائران برای تشرف به روضه منوره مسجدالنبی

زائران در مدینه کمتر از یک هفته اقامت دارند

‌البته به دلیل محدودیت اسکان در مدینه منوره، زائران بسیاری از کشورها در مدت کمتر از یک هفته در مدینه حضور دارند و پس از آن مُحرم شده و به مکه مکرمه منتقل می‌شوند. زائران ایرانی نیز به مدت پنج شب در مدینه اقامت دارند و پس از آن در مسجد شجره مُحرم و عازم مکه مکرمه می‌شوند.

بی‌توجهی برخی از زائران به الزامی بودن استفاده از ماسک در فضای بسته مسجدالنبی

‌با توجه به خیل جمعیت در مدینه منوره، بسیاری از زائران برای تشرف به روضه منوره حرم نبوی صف می‌کشند و در ورودی‌های حرم برخی از مسؤولان سعودی از زائران می‌خواهند که برای ورود به روضه منوره که فضای بسته است، از ماسک استفاده کنند. با این وجود، بسیاری از زائران به این امر توجه نکرده و بدون ماسک وارد می‌شوند.

 

خروج زائران از روضه منوره حرم نبوی

زائران در برخی اوقات ساعت‌ها منتظر تشرف به روضه منوره حرم نبوی می‌مانند

‌با توجه به گرمای هوا در مدینه منوره، زائران بیشتر غروب و شب‌ها به زیارت مشرف می‌شوند و در این زمان‌، برای تشرف به روضه منوره گاهی زائران ساعت‌ها باید منتظر بمانند.

البته پس از بازگشایی مسجدالنبی در ایام کرونا، متولیان مسجدالنبی به منظور سلامت زائران در ورودی‌های حرم نبوی حضور داشتند و وضعیت دمای آنها را مورد سنجش قرار می‌دادند تا از ورود افراد مشکوک به کرونا جلوگیری کنند. به همین دلیل در آن زمان هم برای اقامه نمازهای جماعت در مسجدالنبی، زائران ساعت‌ها در صف منتظر می‌مانند.

 

صف کشیدن زائران برای ورود به مسجدالنبی در اوایل بازگشایی هم‌زمان با ایام شیوع کرونا؛ سال ۱۳۹۹

به گزارش فارس، امسال بیش از یک میلیون زائر از کشورهای مختلف به حج تمتع مشرف می‌شوند که در این بین حدود ۴۰ هزار نفر ایرانی هستند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: روضه منوره مسجدالنبی حرم نبوی مدینه منوره حج تمتع حج ۱۴۰۱ زیارت تشرف به روضه منوره مدینه منوره حرم نبوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۵۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۵۵ قزوینی به حج تمتع اعزام می‌شوند

مدیرکل حج و زیارت استان قزوین گفت: امسال از استان قزوین اعزام ۱۰۵۵ زائر به حج تمتع قطعی شده و ۳۰ نفر هم خدمه کاروان‌ها هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، بشیر سلیمی امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ در همایش متمرکز زائران بیت‌الله الحرام اظهار کرد: پس از ۹ سال انتظار دو روز پیش نخستین کاروان عمره‌گزاران به حج عازم شدند و در دعای پر فیض کمیل شرکت کردند.

وی افزود: امسال ۸ کاروان از استان قزوین به حج تمتع اعزام می‌شوند و سبد متنوعی با هزینه‌های متوسط و بالا در اعزام‌ها پیش‌بینی شده تا همه گروه‌ها بتوانند از این سفر معنوی بهره‌مند شوند؛ امسال از استان قزوین اعزام ۱۰۵۵ زائر به حج تمتع قطعی شده و ۳۰ نفر هم خدمه کاروان‌ها هستند.

مدیرکل حج و زیارت استان با یادآوری اینکه یک مجموعه اقامتی و هتل در مدینه منوره با ۶ گروه داریم که توسط استان قزوین مدیریت می‌شود و در ایام حج به زائران خدمت‌رسانی می‌کند، گفت: قرار شد ظرفیت حداکثری حج با شفافیت عرضه شود و در این راستا وقتی با یک روز اطلاع قبلی سایت باز شد، در چند دقیقه ثبت‌نام زائران انجام شد و شفافیت و عدالت توزیعی صورت گرفت.

سلیمی ادامه داد: درباره عتبات عالیات با توجه به جمعیت استان رتبه هشتم اعزام کشور را داریم و استان‌های غربی را هم پوشش می‌دهیم و شرکت‌های مجری را بیشتر می‌کنیم تا خدمت‌رسانی تسهیل شود.

وی با بیان اینکه استقبال دانشگاهیان از زیارت عتبات بیشتر شده است، تصریح کرد: امسال کوچک‌ترین زائر استان یک کودک ۴ ساله و کهنسال‌ترین فرد هم یک مادر ۸۷ ساله است و رده سنی در اعزام‌ها جوان‌تر شده است.

کد خبر 748065

دیگر خبرها

  • ۳۹ کاروان از گلستان برای مناسک حج تمتع اعزام می شوند
  • ضرورت تسهیل مسیرهای حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • ۸۵ زائر گیلانی حج تمتع به عربستان اعزام شدند
  • نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی وارد مکه شدند
  • عمره گزاران ایرانی احرام پوشیدند
  • عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
  • ۸۵ گیلانی امروز به سرزمین وحی اعزام می شوند
  • انجام ۲ پرواز به مقصد مدینه منوره
  • ۱۰۵۵ قزوینی به حج تمتع اعزام می‌شوند