Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان امور مالیاتی کشور، حسین تاجمیر ریاحی، مدیرکل دفتر حقوقی و قراردادهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور بابیان این خبر، اظهار داشت: سازمان امور مالیاتی کشور بر اساس سیاست‌های جدید، علیه برخی اشخاص که با نحوه فعالیت خود موجبات فرار مالیاتی خود و دیگران و همچنین معوق ماندن وصول مالیات را فراهم نموده‌اند، اقدام به طرح شکایت در مراجع قضایی نموده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به یکی از پرونده‌های بزرگ فرار مالیاتی که با پیگیری‌های حقوقی و قضایی مستمر، نهایتاً منجر به صدور دادنامه محکومیت کیفری شد، گفت: پرونده‌های فرار مالیاتی معروف به خانواده رضایی که با ترغیب برخی افراد بی بضاعت و کم اطلاع، با تاسیس شرکت‌های صوری، اخذ کارت بازرگانی و کد اقتصادی و در ادامه اخذ وکالت نامه‌های رسمی و تام‌الاختیار از آنان، با هدف پوشش و اختفاء منشاء اقدامات خود نسبت به فعالیت‌های گسترده بازرگانی و تجاری (عمدتاً آهن آلات) اقدام نموده بودند و در واقع با سوء استفاده از هویت افراد بی بضاعت، ضمن بهره مندی از ثروت کلان و فرار گسترده مالیاتی موجبات اخلال در نظام اقتصادی و کاهش درآمدهای دولت شده بودند، در مراجع قضایی استان اصفهان مطرح و نهایتاً پرونده با صدور کیفرخواست با اتهام اخلال در نظام اقتصادی از طریق فرار مالیاتی، به شعبه دادگاه انقلاب اسلامی ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی ارجاع و در نهایت منجر به صدور رای قطعی و مجازات‌های متعدد برای متهمین پرونده شد.

مدیرکل دفتر حقوقی و قراردادهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور، در خصوص جزئیات احکام صادره گفت: همان طوری که رئیس کل محترم دادگستری اصفهان نیز اطلاع رسانی نمودند، متهم ردیف اول؛ عباسعلی رضایی به تحمل ۱۵ سال حبس و ۱۰۰ میلیارد تومان جزای نقدی و ۷۰ ضربه شلاق، متهم ردیف دوم؛ محمدحسن رضایی؛ به تحمل ۵ سال حبس و ۳۰ میلیارد تومان جزای نقدی، متهم ردیف سوم؛ محمد محسن زاده کرمانی به تحمل ۳ سال حبس و ۳ میلیارد تومان جزای نقدی، متهم ردیف چهارم؛ حسین ایزدیان به تحمل ۲ سال و ۶ ماه حبس و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان جزای نقدی، متهم ردیف پنجم؛ علی محمد امجدی به تحمل ۳ سال حبس و یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان جزای نقدی، متهم ردیف ششم؛ مسعود فرخی به تحمل ۴ سال حبس و یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان جزای نقدی، متهم ردیف هفتم؛ حسین علینقیان به تحمل ۳ سال حبس و ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان جزای نقدی، متهم ردیف هشتم؛ علی حیدری به تحمل ۲ سال حبس و یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان جزای نقدی و سایر متهمین در مجموع به ۴۷ سال حبس تعزیری، ۱.۷۱۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال (یکصد و هفتاد و یک میلیارد تومان) جزای نقدی و ۱۰۰ ضربه شلاق محکوم شدند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه میزان مالیات‌های متعلقه در مراحل دادرسی مالیاتی بوده و ضمن وصول برخی از آنها، سایر موارد نیز در حال پیگیری است، تاکید کرد: با اشخاصی که با ارتکاب جرایم مالیاتی مانند تاسیس شرکت بنام دیگران، سوء استفاده از کارت بازرگانی و حساب بانکی دیگران و… تلاش می‌نمایند از پرداخت مالیات خودداری نمایند، برخورد خواهد شد.

تاجمیر ریاحی به اشخاصی که در معرض اینگونه تقلبات و جرایم قرار می‌گیرند، هشدار داد و گفت: فریب سوءاستفاده کنندگان در ثبت و عضویت در این شرکت‌ها را نخورید.

کد خبر 5520785 روح اله صابرزاده

منبع: مهر

کلیدواژه: فرار مالیاتی سازمان امور مالیاتی محکوم مالیاتی بانک مرکزی بورس سازمان امور مالیاتی مرکز مدیریت راه های کشور مالیات تردد وسایل نقلیه داوود منظور قزاقستان مصرف برق بانک مرکزی ایران ایالات متحده امریکا ترانزیت ریلی روسیه وزارت جهاد کشاورزی سازمان امور مالیاتی کشور میلیون تومان جزای نقدی حبس و یک میلیارد فرار مالیاتی متهم ردیف سال حبس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۵۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیاتی تکان دهنده از قتل یک جوان توسط ۴ برادر

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه خراسان، ماجرای این جنایت وحشتناک که به اختلافات قدیمی و ریشه دار ملکی در منطقه کورده و پیچ ساغروان گره خورده است، هنگامی رمز گشایی شد که چند فیلم از صحنه درگیری هولناک حاشیه بزرگراه در اختیار مقام قضایی قرارگرفت که توسط شهروندان فیلمبرداری شده بود.

از سوی دیگر نیز تصاویری از صحنه جنایت ضمیمه پرونده جنایی شد که توسط راننده پژو (مقتول) به ثبت رسیده بود. در همین حال دوشنبه گذشته با دستور قاضی دکتر صادق صفری (بازپرس ویژه قتل عمد) ۵ متهم این پرونده به محل وقوع جنایت در نزدیکی پیچ ساغروان هدایت شدند و مقابل دوربین قوه قضاییه به تشریح زوایای جدیدی از این جنایت تکان دهنده پرداختند.

آن‌ها که با مشاهده اسناد و مدارک انکار ناپذیر چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند به داستان سرایی‌های گذشته پایان دادند و هر کدام چاقویی را به دست گرفتند که روز حادثه خونبار، آن را در اختیار داشتند. لحظاتی بعد ۳ چاقو از روی کاپوت خودرو برداشته شد و  یکی از متهمان نیز چماقی را به دست گرفت که آن روز با آن ضرباتی را بر پیکر راننده پژو (مقتول) فرود آورده بود. گزارش روزنامه خراسان حاکی است امنیت کامل در محل واکاوی قضایی این پرونده جنایی برقرار بود و متهمان در فضایی آرام چنان جزئیات وقوع قتل در حاشیه بزرگراه آسیایی را بازگو کردند که دیگر جای سوالی هم برای وکلای مدافع باقی نماند!

 در همین حال برخی از متهمان، دخالت‌های غیرکارشناسی برخی از افراد و نیرو‌های محلی برای ایجاد صلح و سازش در میان آن‌ها را از دلایل اصلی شدت اختلافات دانستند و مدعی بودند که اگر به شیوه قانونی برای حل اختلافات ملکی ادامه می‌دادند این جنایت وحشتناک رخ نمی‌داد.

بنابرگزارش روزنامه خراسان، درمیان متهمان این پرونده یکی از افراد سرشناس و پرنفوذی نیز وجود دارد که در یکی از قوای سه گانه کشور مشغول کاربود! در این شرایط، بررسی‌های قضایی و کنکاش‌های تخصصی قاضی صفری درباره چگونگی وقوع این حادثه دلخراش نشان داد تعدادی از اهالی یکی از روستا‌های منطقه گلمکان از مدت‌ها قبل درگیری‌های زیادی به خاطر اختلافات ملکی داشتند تا این که روز چهاردهم فروردین، ۴ برادر و فرد دیگری به نام علیرضا در حالی که سوار بر دو دستگاه خودروی سمند بودند به تعقیب جوان پژو سواری به نام «قاسم-د» پرداختند تا بار دیگر از او زهر چشم بگیرند. «قاسم» نیز که متوجه تعقیب آن‌ها شده بود برسرعت پژو افزود تا از چنگ آن‌ها بگریزد، ولی هنگامی که وارد بزرگراه آسیایی شد و  پدال گاز را فشرد ناگهان راننده سمند از پشت سر به او رسید و با یک حرکت وحشتناک، کنترل فرمان را از دست جوان پژو سوار خارج کرد.

خودرو پژو که به آن سوی جاده منحرف شده بودپس از برخورد با جزیره میانی بزرگراه (آیلند) واژگون شد و پس از غلتیدن کف آسفالت در حاشیه جاده افتاد. در این هنگام راننده پژو که می‌دانست در چه مخمصه ترسناکی قرارگرفته است خود را از درون خودرو بیرون کشید و با پای پیاده پا به فرارگذاشت، اما در این لحظه سمند دیگر تعقیب کنندگان از راه رسید و او را در حال فرار نقش بر زمین کردند. در یک چشم بر هم زدن ناگهان ۴ برادر چشم آبی به همراه یکی دیگر از اهالی که او را فردی شرور معرفی می‌کردند، از خودرو بیرون پریدند و با چماق و چاقو به جان راننده پژو افتادند. آن‌ها با ضربات متعدد چاقو و چوب، جوان ۳۲ ساله را هدف گرفتند و بی رحمانه تیغه چاقو را بر نقاط مختلف پیکر خون آلود وی وارد کردند.

بنابرگزارش روزنامه خراسان، در حالی که برخی از اهالی محل و رهگذران از این صحنه دلهره آور فیلم می‌گرفتند، برادران چشم آبی، پیکر خون آلود «قاسم-د» را رها کردند و از صحنه حادثه گریختند. طولی نکشید که پیکر نیمه جان راننده ۳۲ ساله پژو به بیمارستان  انتقال یافت، اما او بر اثر عوارض ناشی از اصابت چوب و چاقو جان سپرد. این گونه بود که قاضی شعبه ۲۰۸ دادسرای عمومی وانقلاب  وارد عمل شد و به تحقیق در این باره پرداخت. با لورفتن ماجرای قتل در پی اختلاف ملکی، گروهی تخصصی از کارآگاهان به سرپرستی سروان عظیمی مقدم (افسر جنایی آگاهی) رصد‌های اطلاعاتی را برای دستگیری متهمان آغاز کردند و بعد از  بازداشت دو تن از متهمان، بقیه افراد مرتبط با این پرونده جنایی که حلقه محاصره را تنگ‌تر می‌دیدند، خود را تسلیم قانون کردند و درحالی به تشریح زوایای مختلف این جنایت هولناک پرداختند که قاضی دکتر صفری، فیلم‌هایی از صحنه جنایت را برای آنان به نمایش گذاشت. از سوی دیگر نیز راننده پژو (مقتول) با نصب دوربین روی داشبورد خودرو و یقه پیراهنش، صحنه‌هایی از قتل خود را به تصویر کشیده بود که همه این اسناد محکمه پسند، ضمیمه پرونده شد و بررسی‌های قضایی در این باره ادامه یافت.

دیگر خبرها

  • سه قاچاقچی سوخت در ایرانشهر محکوم شدند
  • حبس و جزای نقدی بیش از ۷۴ میلیارد ریالی دو متهم پرونده اخلال در نظام توزیع دارویی آذربایجان غربی
  • محکومیت مالی برای قاچاق سوخت در جنوب سیستان و بلوچستان
  • ثبت ۲۹ هزار سوت زنی فرار مالیاتی فقط برای پزشکان
  • متهمان به قتل در آمل دستگیر شدند
  • دستگیری دو متهم به قتل در آمل
  • عصبانیت پسر معاون سابق از انتشار اعترافات متهمان پرونده‌اش
  • عصبانیت پسر معاون سابق از انتشار اعترافات متهمان پرونده‌اش!
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • جزئیاتی تکان دهنده از قتل یک جوان توسط ۴ برادر