Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: نتایج طرح‌های پژوهشی انجام شده در موسسه تحقیقات جمعیت وزارت علوم باید تبدیل به گزارش‌های سیاستی جمعیتی طبق نیاز‌های کشور شده و در متن قوانین وارد شوند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در نشست مشترک با ریاست و کارکنان موسسه تحقیقات جمعیت در محل این موسسه، گفت: موسسه تحقیقات جمعیت کشور تنها موسسه در حوزه جمعیتی در مراکز پژوهشی وزارت علوم است و وظایف بزرگی در این حوزه بر عهده این موسسه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ضمن تاکید بر استفاده از فرصت­ها در این حوزه افزود: مقام معظم رهبری و مسئولین کشوری همواره بر نقش مباحث جمعیتی تاکید داشته و بر اجرای سیاست­‌های جمعیتی کشور همواره در سخنانشان مباحث این حوزه را بیان فرمودند. این موسسه به عنوان تنها موسسه این حوزه در مراکز پژوهشی می‌تواند نقش خودش را بهتر از گذشته ایفا نماید.

وی ضمن اشاره به بازدید از نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی این موسسه اظهار داشت: فرصت‌های خوبی با توجه به اقدامات انجام شده و وظایف ذاتی برای موسسه فراهم است اگر از این فرصت‌ها استفاده نکنیم مراکز دیگری این نقش مهم را بر عهده خواهند گرفت.

وی در همین راستا به موضوع مهاجرت پرداخته و ضمن تاکید بر انجام این طرح‌ها در این موسسه افزود: به طور نمونه در حوزه مهاجرت که یکی از مباحث مهم کشوریست، موسسه می‌تواند به طور تخصصی مجموعه آموزش عالی را یاری نماید و رصد مهاجرت در حوزه­های مختلف در مجموعه آموزش عالی را بررسی نماید.

کلانتری با اشاره به مسئولیت اجتماعی موسسه تحقیقات جمعیتی در اطلاع‌رسانی افکار عمومی گفت: بازنمایی رسانه‌ای تحولات جمعیتی کشور و اظهار نظر علمی در کمترین زمان در این خصوص می‌تواند در برندسازی و نقش بالای این موسسه در این حوزه تاثیرات خوبی داشته باشد، این موسسه در رصد مباحث جمعیتی در کشور و بررسی اظهار نظر‌های مدیران می‌تواند موثر باشد.

وی در ادامه افزود: در این خصوص مدل­­‌های ارزیابی سریع هم داریم که باید طبق تکنولوژی روز انجام شود.

کلانتری ضمن اشاره به موضوع آموزش در این حوزه اظهار داشت: ما در حوزه آموزش ضعف داریم. باید این حوزه باز تعریف شود تا مباحث جمعیتی در حوزه­‌های مختلف در آموزش نفوذ نماید.

وی افزود: جهت دهی پایان نامه­‌های کارشناسی ارشد و دکتری در این زمینه باید در دستور کار قرار بگیرد و رشته‌های بین رشته­‌ای تعریف شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در ادامه به انجام آمایش سرزمین در حوزه جمعیتی اشاره کرده و اظهار داشت: برگزاری آمایش سرزمین در حوزه جمعیتی اقدام مهمی است که موسسه می‌تواند در این حوزه انجام دهد. در همین راستا دریافت اطلاعات از استان‌ها و رصد آن می­‌تواند تاثیرات خوبی در تصمیم گیران ملی داشته باشد.

وی در ادامه ضمن اعلام آمادگی بر همکاری‌­های مشترک اظهار داشت: معاونت فرهنگی و اجتماعی آمادگی خود را در موضوعات مختلف جمعیت در حوزه فرهنگی و به خصوص موضوعات مرتبط با مباحث خانواده، ازدواج دانشجویی و تهیه بسته­‌های فرهنگی در این راستا اعلام می‌نماید.
بازدید از دستاورد‌های پژوهشی موسسه تحقیقات کشور

عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از دستاورد‌های پژوهشی موسسه تحقیقات کشور بازدید کرد.

گفتنی است؛ در این نمایشگاه طرح‌هایی از حوزه‌های روش‌های آماری و مدل سازی، اشتغال و سرمایه انسانی، مهاجرت، تحولات جمعیتی، سلامت باروری و فرزندآوری و مطالعات خانواده همچنین کتاب‌های منتشرشده توسط موسسه به نمایش گذاشته شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: طرح پژوهشی وزارت علوم موسسه تحقیقات معاون فرهنگی وزارت علوم معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم موسسه تحقیقات جمعیت طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۶۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکشنبه‌های الگونمایی؛ این هفته «ایران جوان بمان(جمعیت)»

به گزارش خبرگزاری مهر، یکشنبه‌های الگو نمایی محفلی برای روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی و گروه‌های فعال مردمی در موضوعات و عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی به شمار می‌رود. از مشخصه‌های اصلی حلقه‌های میانی آن است که اضافه بر کنشگری خود، در پی انتقال دانش و تجربه به دیگر ظرفیت‌های مردمی و به میدان آوری آنان به میدان کنشگری یا به عبارتی تکثیر این الگوها در طریق حل مساله است.

یکشنبه‌های الگونمایی فرصتی است تا دیگر فعالان فرهنگی اجتماعی این امکان را پیدا کنند تا الگوی (نوع و نحوه) فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. این اشتراک اطلاعات میان فعالین فرهنگی موجب گردآوری مجموعه‌ای از ایده‌ها، طرح‌های موفق میدانی و تهیه بانک اطلاعاتی از اقدامات میدانی مؤثر فعالین فرهنگی است تا ضمن اطلاع از اقدامات یکدیگر و از دانش و تجارب یکدیگر بهره ببرند.

ایران جوان بمان (جمعیت)

یکشنبه‌های الگونمایی در شانزدهمین سری خود در راستای «معرفی اقدامات شاخص و ابتکارات میدانی» به موضوع «ایران جوان بمان (جمعیت)» پرداخته است.

مائده مهدی پور در این قسمت به معرفی «شبکه فعال مردمی جمعیت برنا» در یزد به عنوان یک الگوی موفق می‌پردازد.

علاقه‌مندان می‌توانند یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ از ساعت ۲۰ این قسمت را به صورت آنلاین از طریق آدرس ذیل مشاهده کنند.

https://www.skyroom.online/ch/saman2/setadekhatam

کد خبر 6090330

دیگر خبرها

  • یکشنبه‌های الگونمایی؛ این هفته «ایران جوان بمان(جمعیت)»
  • رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق منصوب شد
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • افزایش اعتبارات مسئولیت اجتماعی در حوزه فرهنگی استان بوشهر
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد
  • محمدرضا مقدسی عضو شورای سیاستگذاری جایزه ملی سرآمدان ایران شد
  • ما از تحقیقات غرب در حوزه فلسفه اسلامی بی‌اطلاع هستیم
  • برگزاری رویداد جوانی جمعیت یک اتفاق بزرگ است
  • برگزاری دومین رویداد جوانی در استان همدان