Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-08@22:45:53 GMT

کاهش ۵ هزارتنی پسماند در تهران

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۹۶۰۲۸

معاون سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: با اجرای موفق طرح جمع آوری پسماندهای میادین میوه و تره بار، مرکز دفن زباله آرادکوه پس از حدود نیم قرن معادل یک روز پسماند ورودی خود را دریافت نکرد. ناطقان: شادی مالکی معاون سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: در راستای تحقق طرح جامع مدیریت پسماند و اجرایی کردن برنامه های تحول سازمان مدیریت پسماند، طرح جمع آوری جداگانه پسماندهای میادین میوه و تره بار از سه ماه پیش تاکنون به اجرا درآمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ضمن ابراز خشنودی از نتایج رضایت بخش اجرای این طرح گفت: به منظور کاهش پسماند ورودی به مجتمع پردازش و دفع آرادکوه که مقصد نهایی پسماند های شهر تهران است و کاهش مشکلات زیست محیطی و اقتصادی تولید پسماند، این طرح از فروردین ماه سال جاری تاکنون در مناطق 22 گانه  به اجرا درآمد.

معاون امور مناطق سازمان مدیریت پسماند با اشاره به پذیرش 5500 تن پسماند تر میادین میوه و تره بار در قالب طرح جمع آوری جدا گانه این دسته از پسماندها، افزود: اراضی جنب ایستگاه خدمات شهری منطقه 19 شهرداری تهران جهت دریافت این پسماندها در نظر گرفته شده که در آن مکان این نوع پسماند به روش هوازی به گود کمپوست با کیفیت تبدیل می شوند.

مالکی با تاکید بر تحقق یکی از اهداف زیست محیطی این سازمان مبنی بر کاهش حداکثری پسماند ورودی به آرادکوه خاطرنشان کرد: میزان پسماند جمع آوری شده از میادین میوه و تره بار طی سه ماه گذشته تا کنون معادل یک روز پسماند ورودی به آرادکوه بوده که با این شرایط گویا مجتمع پردازش و دفع آرادکوه یک روز هیچ پسماندی دریافت نکرده است.

وی با اشاره به آثار مثبت زیست محیطی اجرای طرح مذکور اظهار داشت: کاهش هزینه های حمل ونقل، کاهش تولید شیرابه، جلوگیری از دفن بی رویه پسماند و نهایتا کاهش تولید گاز گلخانه ای متان از اثرات اجرای این طرح بوده که البته به مرور زمان و با آموزش و اطلاع رسانی گسترده تر و با همکاری مناطق 22 گانه به نتایج مطلوبتری خواهیم رسید.

مالکی با  اشاره به سایر برنامه های طرح تحول مدیریت پسماند شهر تهران شامل بهره برداری از خطوط پردازش تمیز پسماند(MRF)، احداث ایستگاه پردازش پسماند های حجیم، افزایش غرف دریافت پسماند خشک شهروندان و طرح های تشویقی مربوط به دریافت این دسته از پسماند ها گفت: این سازمان با تمرکز بر کاهش پسماند در مبدا، تمام کوشش خود را بکار می بندد تا با همکاری شهروندان و تعامل آنها با طرح های این سازمان معضل و تهدید تولید بی رویه پسماند را به  فرصتی جهت استحصال انرژی، بازیافت مواد و ذخیره منابع طبیعی برای آیندگان تبدیل کند. منبع: فارس برچسب ها: کاهش ، پسماند ، تهران

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کاهش پسماند تهران میادین میوه و تره بار سازمان مدیریت پسماند پسماند ورودی جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۶۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوزهای زیست محیطی واردات خودروی برقی

تین نیوز

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: این سازمان مجوزهای لازم برای واردات خودروهای برقی را صادر می کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، علی سلاجقه درباره استانداردهای زیست محیطی واردات خودروهای برقی گفت: ما از هر گونه فناوری نوینی که به کاهش شاخص های آلایندگی منجر شود، حمایت می کنیم. این یک اصل است.

سلاجقه افزود: همچنین مقابل هر گونه فناوری که موجب افزایش شاخص های آلایندگی شود می ایستیم.

وی گفت: یکی از اقدامات دولت سیزدهم برای کاهش آلودگی پایتخت و کلانشهرها که وزارت صمت به خوبی آن را دنبال می کند و شهرداری تهران هم پای کار آمده و گام اساسی در این زمینه برداشته، موضوع استفاده از خودروهای برقی چه در بخش حمل و نقل عمومی و چه خصوصی بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تاکسی های برقی وارد شهر تهران شده اند ادامه داد: در شهرهای اصفهان و تبریز و قرار است خودروهای عمومی برقی مورد استفاده قرار گیرد؛ همچنین شهرداری تهران قرارداد خرید واگن مترو امضا کرده است.

معاون رئیس جمهور تأکید کرد: ما در این خصوص مشکلی نداریم و سازمان حفاظت محیط زیست مجوزهای مربوطه را صادر می کند لذا اگر مشکلی در واردات خودروهای برقی است، به مجوزهای زیست محیطی ارتباطی ندارد و مربوط به سایر بخش های مرتبط با واردات است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • مجوزهای زیست محیطی واردات خودروی برقی
  • تجهیز سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک به جاروب های صنعتی پیاده رویی
  • استفاده از فناوری‌های نوین در اصفهان برای تبدیل شیرابه‌ها به مواد و انرژی
  • «اصپاک» بیش از ۱۳ هزار مشترک دارد/ تفکیک از مبداء ۱۲ درصد پسماندها در اصفهان
  • اصفهان قطب مدیریت پسماند در کشور است
  • مدیریت پسماند در اصفهان رسالت بسیار سنگینی دارد
  • برگزاری تمرین تخلیه اضطراری نمایشگاه کتاب در مصلی تهران
  • واکنش چمران به ودیعه میلیاردی به مدیران شهرداری
  • انتقال مجموعه آرادکوه نیازمند عزم جدی متولیان امور است
  • «اصپاک» در شهر اصفهان ۱۳ هزار مشترک دارد/ بیش از ۱۰ هزار خانه بیمه آتش‌سوزی شد