Web Analytics Made Easy - Statcounter

این روزها گلایه برخی از مردم این است که بعضا پزشکان داروها را در نسخه‌های الکترونیکی ثبت می کنند اما داروخانه از عدم ثبت خبر می‌دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، اوایل اسفند سال ۹۹ بود که اجباری شدن نسخه های الکترونیکی در تمامی مراکز تشخیصی و درمانی البرز کلید خورد.

پس از اجرای قانون قرار بود هیچ نسخه غیرالکترونیکی پذیرش نشود، کاغذبازی و بدخط بودن نسخه ها دغدغه ای بود که با این طرح برداشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  همچنین تصمیم بر این بود که دفترچه های بیمه جدید برای کسانی که برگه دفترچه آنها یا اعتبار آن به پایان رسیده است هم دیگر صادر نشود.   پزشکان عضو شده به جای نسخه نویسی سنتی با دفترچه بیمه، بیماران مطب خود را با کد ملی آنها ویزیت و برای آنها نسخه الکترونیکی ثبت می کنند.   البته عدم دسترسی به سامانه در برخی روزها هم موضوع دیگری است که دغدغه زیادی برای پزشکان به همراه دارد و آنها نیازمند رفع این معضل هستند.   به گفته آنها برای برخی بیماری های خاص لازم است فعالیت سیستم ۲۴ ساعته باشد تا آنها هنگام مراجعه به پزشک با دردسر قطعی مواجه نشوند.   گلایه برخی از مردم به خبرنگار تیتریک، این است که بعضا پزشکان داروها را در نسخه های الکترونیکی ثبت می کنند اما داروخانه از عدم ثبت خبر می دهد.   این طرح با هدف هوشمندسازی و نظام مند کردن شیوه درمان، صرفه جویی در هزینه ها، کاهش اشتباهات نسخه خوانی و تداخلات دارویی کلید خورده بود.   کاهش مراجعات حضوری و افزایش فرهنگ مشاوره آنلاین پزشکی از دیگر اهداف طرح مذکور است، اما با گره هایی مواجه شده که نیازمند رفع آن خواهد بود.   بدون شک حل مشکل اینترنت و رفع نواقص سامانه دو اصل اساسی برای نسخه های الکترونیکی است که باید برای آسایش مردم به آن توجهی ویژه شود.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: نسخه های الکترونیکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۶۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزارنشدن الکترونیکی دور دوم انتخابات مجلس در ورامین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، رئیس ستاد انتخابات استان تهران در حاشیه جلسه شورای اداری ورامین گفت: دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ورامین ۲۱ اردیبهشت تمام الکترونیک برگزار نخواهد شد.

سید عباس جوهری با بیان اینکه در استان تهران تکلیف ۸ حوزه انتخابیه در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی مشخص شده است، افزود: انتخابات در دو حوزه تهران و ورامین به دور دوم کشیده شد.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۳۲ نامزد در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس برای تصاحب ۱۶ کرسی مجلس و در حوزه انتخابیه ورامین ۲ نامزد برای یک کرسی مجلس با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

عباس جوهری از پیگیری و برنامه ریزی برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس خبر داد و افزود: تفاوت عمده برگزاری انتخابات دور اول و دور دوم، تمام الکترونیک بودن انتخابات در حوزه انتخابیه تهران برای دور دوم است.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به اینکه برگزاری تمام الکترونیک انتخابات در تهران برای اولین بار اجرا می‌شود، گفت: کوتاه شدن زمان رأی دادن و شمارش آرا از جمله مزایای برگزاری تمام الکترونیک انتخابات است.

عباس جوهری با اشاره به اینکه همه دستگاه‌ها برای برگزاری دور دوم انتخابات در دو حوزه انتخابیه ورامین و تهران پای کار هستند، گفت: آموزش‌های لازم هم به رأی دهندگان و هم به عوامل اجرایی انتخابات دور دوم مجلس داده خواهد شد.

دیگر خبرها

  • رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تأمین مالی با حضور وزیر اقتصاد
  • اتصال ۱۷ بانک به سامانه برات الکترونیکی
  • نسخه کاغذی جایگزین نسخه نویسی الکترونیک در زمان قطعی سامانه بیمه سلامت
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت
  • باورهای ارتباطی غلط تبدیل به پاشنه آشیل زندگی زوج‌ها شده است
  • پاشنه آشیل مجلس دوازدهم از نگاه سخنگوی حزب اعتدال و توسعه /جریان رائفی پور به دنبال هدایت و مدیریت مجلس است
  • اتصال نسخه الکترونیک به بیمه‌های تکمیلی تا یک ماه دیگر
  • برگزارنشدن الکترونیکی دور دوم انتخابات مجلس در ورامین
  • فیلم/ قصه پُر غُصۀ بیماران برای پرداخت الکترونیکی
  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس