Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-07@03:57:13 GMT

آیا معامله در بازار فارکس سودآور است؟

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۹۶۳۶۸

آیا معامله در بازار فارکس سودآور است؟

بازار فارکس از زمان پیدایش خود رشد تصاعدی را حفظ کرده و سرمایه گذاران بیشتری را به خود برای ورود به فارکس کرده است.

برای شروع معامله در بازار فارکس، باید اطلاعات اولیه ای از بازار ارزها داشته باشید. باید سعی کنید تا جایی که می توانید به دانش و مهارت های تکنیکال و فاندامنتال خود بیفزایید و با استفاده از این اطلاعات، استراتژی فارکس خود را تدوین و برنامه ریزی کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شامل فراگیری تحلیل تکنیکال، تحلیل فاندامنتال، مدیریت ریسک و روانشاسی بازار است. برای یادگیری این مباحث به بخش آموزش فارکس سایت تجارت آفرین مراجعه نمایید.

چگونه در فارکس معامله کنیم؟

سرمایه گذاری در فارکس می تواند بسیار سودآور باشد، اما همه چیز به سطح دانش، تجربه و مهارت های تحلیلی سرمایه گذار یا معامله گر بستگی دارد. اگر شما یک معامله گر فارکس هستید که می دانید چگونه استراتژی های مناسب را در زمان های مناسب اجرا کنید، این بازار می تواند بسیار سودآور باشد. با این حال، برای انجام این کار، باید زمان زیادی را در ابتدا به یادگیری اختصاص دهید و سپس نیز با انجام معاملات آزمایشی و معاملات کوچک واقعی، تجربه معامله در بازار فارکس را کسب نمایید.

"فارکس به تمرین، مطالعه، فداکاری و همچنین توانایی انجام یک تحلیل مناسب بازار نیاز دارد."

یک نکته: اگر تازه شروع کرده اید و میخواهید خیلی زود وارد بازار فارکس شوید، ابتدا مقدار کمی سرمایه گذاری کنید. سپس وقتی تمرین بیشتری انجام دادید و متوجه شدید که چگونه در فارکس معامله کنید، می توانید کمی سرمایه خود را در بازار افزایش دهید. به یاد داشته باشید که فارکس بازاری بسیار سیال با نوسانات بسیار بالایی است. بنابراین، همانطور که معامله در فارکس سودآور است، این کار میتواند بسیار پرهزینه و پر ریسک باشد.

میانگین سود برای معامله در فارکس چقدر است؟

این سوالی است که اغلب معامله گرها در اولین مواجهه خود با دنیای معاملات فارکس می پرسند. با این وجود پاسخ قطعی برای این سئوال وجود ندارد، زیرا پارامترهای مختلفی هستند که باید قبل از پاسخ به آن در نظر گرفته شوند.

با تجزیه و تحلیل روش های معاملاتی ارائه شده در بازار فارکس، می توانیم میانگین سود در فارکس را بصورت یک درصد بیان کنیم. این تخمین برای تریدرهایی است که بخوبی میدانند فارکس چیست، با استراتژی های فارکس آشنا هستند و تجربه بازار دارند.

به طور متوسط و در بلند مدت، یک معامله گر حرفه ای می تواند توقع درآمد ماهانه 5٪ تا 7٪، بدون محاسبه مالیات و با سرمایه اولیه حدود 2000 دلار داشته باشد. این یک تخمین است که بسیاری از معامله گران حرفه ای فارکس برای رسیدن به آن تلاش می کنند. بنابراین هرچه سرمایه اولیه بالاتری داشته باشید میتوانید جدی تر به سود بازار فارکس فکر کنید.

با معاملات روانه یا اسکالپینگ، حاشیه سود به میزان قابل توجهی افزایش می یابد، اما این نوع معاملات نیاز به نظم بیشتر و درک عمیق تری از تحلیل تکنیکال دارد. اگر تصمیم به استفاده از استراتژی اسکالپینگ دارید، حتی با سرمایه گذاری اندکی نیز می توانید درآمد بیشتری کسب کنید. اما احتمال از دست دادن سرمایه نیز در این استراتژی بسیار بالا است.

معاملات فارکس در مقابل معاملات سهام: کدام یک سودآورتر است؟

اکنون معاملات فارکس را در مقابل معاملات سهام مقایسه می کنیم تا بفهمیم کدام سودآورتر است. معامله در فارکس در مقایسه با معاملات سهام تفاوت هایی دارد که مهمترین آنها استفاده از لوریج، مقررات کمتر و نقدینگی بسیار بالاتر در بازار فارکس نسبت به بازار سهام است. همین تفاوت ها بازار فارکس را بسیار سود آور و در عین حال پر ریسک می کند.

نظارت بر بازار فارکس اغلب سطحی‌تر از نظارت بر بازار سهام است.همین موضوع نیز می تواند ریسک فارکس را افزایش دهد، زیرا بروکرهای نامعتبری در این بازار ظاهر می شوند که قوانین مشخصی را رعایت نمی کنند. در سایت تجارت آفرین بهترین برورکرهای فارکس برای ایرانیان و در سطح بین المللی معرفی شده اند. بنابراین قبل از انتخاب یک بروکر این مطالب را مطالعه نمایید.

یکی از مزایای بازار فارکس در مقایسه با معاملات سهام این است که معاملات فارکس در 24 ساعت شبانه روز انجام می شود. این بدان معناست که شما در هر کجای دنیا که باشید میتوانید ساعاتی را برای معامله در این بازار پیدا کنید. البته معامله در ساعات مختلف، نیازمند رویکردهای متفاوتی از طرف معامله گران است. معامله گران در ایران ترجیح می دهند که در ساعت کاری بازار فارکس در لندن و نیویورک که بیشترین حجم نقدینگی و کمترین میزان اسپرد وجود دارد معامله انجام دهند.

انتخاب بین سهام و فارکس، باید عاقلانه و بر اساس اهداف، درآمد قابل تصرف و تحمل شما در برابر ریسک باشد. با در نظر گفتن تمام این شرایط میتوانید یکی از این دو بازار را برای معامله کردن انتخاب کنید.

آیا معامله در بازار فارکس سودآور است ؟

بسیاری از مردم به معامله در فارکس به عنوان یک طرح "سریع پولدار شوید" علاقه مند می شوند. با این حال، با وجودیکه قطعاً می‌توانید در معاملات فارکس درآمد مناسبی به دست آورید، این بازار شما را ثروتمند نمی‌کند مگر اینکه یک معامله‌گر فارکس حرفه ای با پشتکار و شرایط روانی ویژه ای باشید.

در این بازار به ازای هر 1 دلاری که یک فرد در جایی از دنیا سود کسب میکند، فرد دیگری در جایی دیگر از دنیا پول از دست می دهد. این بازار بازیگرانی چون بانک های مرکزی، صندوق های بازنشستگی و جورج سوروس ها را دارد. برای آنکه بتوانید با وجود چنین بازیگران قدرتمندی از فارکس سود کسب کنید باید بسیار آماده و متبحر باشید.

چگونه در بازار فارکس سود کسب کنیم ؟

برای اینکه بازار فارکس برای شما سودآور باشد باید یک قانون اصلی را در کنار آموزش فارکس پیگیری نمایید. این قانون مدیریت ریسک است.

مدیریت ریسک به این معناست که تا جایی که می توانید ضررهای خود را کوچک کنید و سودهای خود را بزرگ کنید. این قانون شاید در بیان ساده و بدیهی بنظر برسد ولی اجرای آن بسیار دشوار است. با استفاده از ابزار حد ضرر، نسبت ریسک به پاداش و قانون 1% میتوانید ریسک معاملات خود را مدیریت کنید.

حد ضرر یا توقف ضرر ابزاری است که ضررهای شما را محدود می کند و باید در تمام معاملات از این دستور استفاده نمایید.

نسبت ریسک به پاداش می گوید که چه مقدار سرمایه برای دستیابی به یک سود معین در معرض ریسک است. برای مثال اگر یک معامله گر از حد ضرر 10 پیپی استفاده می کند و قیمت هدف او در فاصله 20 پیپی باشد یعنی از نسبت ریسک به پاداش 1 به 2 استفاده کرده است. این بدان معناست که اگر معامله گر حتی نیمی از معاملات خود را با ضرر ببندد باز هم معاملات در کل برای او سودآور خواهد بود.

قانون 1% نیز برای مدیریت ریسک مهم است و کمک می کند تا معاملات فارکس سودآور شوند. این قانون می گوید که در هیچ معامله ای بیش از 1% از کل سرمایه موجود در حساب خود را ریسک نکنید. این بدان معناست که اگر برای مثال در حساب خود 2000 دلار موجودی دارید نباید معامله ای باز کنید که امکان ضرر آن بیش از 1% از 2000 دلار یعنی 20 دلار باشد.

کد خبر 1643789

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: معامله در بازار فارکس معامله در فارکس معاملات فارکس معاملات سهام یک معامله گر مدیریت ریسک فارکس سود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۶۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار

شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز با افت ۱۲۲۷۹ واحدی به ۲,۲۴۷,۴۶۵ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ با افت ۱۲۲۷۹ واحدی به ۲,۲۴۷,۴۶۵ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به افت ۳۱۰۴.۷۹ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

حجم معاملات تاکنون ۱.۷۸۱ میلیارد سهم بود که طی ۱۰۵,۵۶۶ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۱۰,۱۱۳.۲۳۳ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۷,۶۱۴,۷۴۰.۹۴۴ میلیارد ریال شد.

کد خبر 750633

دیگر خبرها

  • گردش مالی ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بازار خودرو
  • معاملات برق در بورس انرژی رکورد زد
  • بورس امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • رمزخوانی از یکشنبه قرمز بورس
  • تابلوی بورس، تابلوی رکود
  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت؛ افت ۵ هزار واحدی شاخص کل
  • معامله ۲۷۰ میلیاردی سهام در بورس آذربایجان غربی
  • بورس امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • پیش بینی قیمت دلار ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / خواب کاهش دلار تعبیر می‌شود؟
  • بازار طلا از خواب خوش صعود، می‌پرد؟