Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر حقوقی و قراردادهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: با پیگیری قضایی سازمان مالیاتی، خانواده متهم به فرار مالیاتی، مجرم شناخته شده و در مجموع به ۴۷ سال حبس تعزیری و ۱۷۱ میلیارد تومان جزای نقدی محکوم شدند.

به گزارش ایمنا و به نقل از سازمان مالیاتی کشور، «حسین تاجمیر ریاحی» در این باره اظهار کرد: سازمان امور مالیاتی کشور بر اساس سیاست‌های جدید، علیه برخی اشخاص که با نحوه فعالیت خود موجبات فرار مالیاتی خود و دیگران و همچنین معوق ماندن وصول مالیات را فراهم کرده‌اند، اقدام به طرح شکایت در مراجع قضائی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به یکی از پرونده‌های بزرگ فرار مالیاتی که با پیگیری‌های حقوقی و قضائی مستمر، منجر به صدور دادنامه محکومیت کیفری شد، گفت: پرونده‌های فرار مالیاتی معروف به خانواده رضایی که با ترغیب برخی افراد بی‌بضاعت و کم‌اطلاع، با تأسیس شرکت‌های صوری، اخذ کارت بازرگانی و کد اقتصادی و در ادامه اخذ وکالت نامه‌های رسمی و تام‌الاختیار از آنان، با هدف پوشش و اختفای منشأ اقدامات خود نسبت به فعالیت‌های گسترده بازرگانی و تجاری (عمدتاً آهن‌آلات) اقدام کرده بودند.

مدیرکل دفتر حقوقی و قراردادهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور اضافه کرد: در واقع با سوءاستفاده از هویت افراد بی‌بضاعت، ضمن بهره‌مندی از ثروت کلان و فرار گسترده مالیاتی موجبات اخلال در نظام اقتصادی و کاهش درآمدهای دولت شده بودند، در مراجع قضائی استان اصفهان مطرح و نهایتاً پرونده با صدور کیفرخواست با اتهام اخلال در نظام اقتصادی از طریق فرار مالیاتی، به شعبه دادگاه انقلاب اسلامی ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی ارجاع و در نهایت منجر به صدور رأی قطعی و مجازات‌های متعدد برای متهمین پرونده شد.

ریاحی در خصوص جزئیات احکام صادره گفت: همان‌طوری که رئیس‌کل دادگستری اصفهان نیز اطلاع‌رسانی کردند، متهم ردیف اول، عباسعلی رضایی به تحمل ۱۵ سال حبس و ۱۰۰ میلیارد تومان جزای نقدی و ۷۰ ضربه شلاق، متهم ردیف دوم؛ محمدحسن رضایی؛ به تحمل ۵ سال حبس و ۳۰ میلیارد تومان جزای نقدی، متهم ردیف سوم؛ محمد محسن‌زاده کرمانی به تحمل سه سال حبس و سه میلیارد تومان جزای نقدی، متهم ردیف چهارم؛ حسین ایزدیان به تحمل دو سال و شش ماه حبس و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان جزای نقدی، متهم ردیف پنجم؛ علی‌محمد امجدی به تحمل سه سال حبس و یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان جزای نقدی، متهم ردیف ششم؛ مسعود فرخی به تحمل چهار سال حبس و یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان جزای نقدی، متهم ردیف هفتم؛ حسین علینقیان به تحمل سه سال حبس و دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان جزای نقدی، متهم ردیف هشتم؛ علی حیدری به تحمل دو سال حبس و یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان جزای نقدی و سایر متهمین در مجموع به ۴۷ سال حبس تعزیری، ۱۷۱ میلیارد تومان جزای نقدی و ۱۰۰ ضربه شلاق محکوم شدند.

وی با اشاره به اینکه میزان مالیات‌های متعلقه در مراحل دادرسی مالیاتی بوده و ضمن وصول برخی از آنها، سایر موارد نیز در حال پیگیری است، تاکید کرد: با اشخاصی که با ارتکاب جرایم مالیاتی مانند تأسیس شرکت بنام دیگران، سوءاستفاده از کارت بازرگانی و حساب بانکی دیگران و… تلاش می‌نمایند از پرداخت مالیات خودداری نمایند، برخورد خواهد شد.

مدیرکل دفتر حقوقی و قراردادهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور به اشخاصی که در معرض این‌گونه تقلبات و جرایم قرار می‌گیرند، هشدار داد و گفت: فریب سوءاستفاده‌کنندگان در ثبت و عضویت در این شرکت‌ها را نخورید.

ریاحی از اداره کل دادگستری استان اصفهان، ضابطین قضائی مربوطه و کلیه مراجعی که در به نتیجه رساندن این پرونده با سازمان امور مالیاتی کشور همکاری داشته‌اند، قدردانی کرد.

کد خبر 583431

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اصفهان فرار مالیاتی فرار مالیاتی در ایران حبس متهمان فرار مالیاتی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سازمان امور مالیاتی کشور میلیارد تومان جزای نقدی میلیون تومان جزای نقدی حبس و یک میلیارد فرار مالیاتی متهم ردیف سال حبس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۶۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت ۸۸۸ میلیون تومانی متهم قاچاق سوخت در بیرجند


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، علی محدثی نژاد گفت: پرونده قاچاق ۵ هزار و ۶۰۰ لیتر سوخت قاچاق نفت گاز به ارزش ۲۲۲ میلیون تومان در شعبه سوم ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی بیرجند رسیدگی شد.


وی افزود: شعبه پس از بررسی مدارک، اتهام قاچاق را محرز و علاوه بر ضبط سوخت‌های کشف شده، متهم را به پرداخت ۶۶۶ میلیون تومان جزای نقدی معادل سه برابر ارزش سوخت قاچاق محکوم کرد.


مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گفت: شعبه همچنین با توجه به بیشتر بودن ارزش خودرو از سوخت کشف شده، ۲۲۲ میلیون تومان، برابر ارزش سوخت به جریمه اضافه و متهم را در مجموع به پرداخت ۸۸۸ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم کرد.


محدصی نژاد افزود: مأموران نیروی انتظامی هنگام بازرسی خودرو‌های عبوری از یک دستگاه تریلی، این محموله سوخت قاچاق را کشف و پرونده این تخلف را برای بررسی به تعزیرات حکومتی ارسال کرده بودند.

دیگر خبرها

  • دستگیری عامل ضرب و شتم در اتوبوس/مجازات سنگین در انتظار فرد خاطی
  • پزشک متخلف در اهواز محکوم شد
  • رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح: اگر جرمی در بین نیروهای مسلح اتفاق بیفتد مجازات این نیروها سنگین تر و شدیدتر خواهد بود
  • متهمان دارویی آذربایجان‌غربی به پرداخت ۷۴ میلیارد ریالی محکوم شدند
  • سه قاچاقچی سوخت در ایرانشهر محکوم شدند
  • حبس و جزای نقدی بیش از ۷۴ میلیارد ریالی دو متهم پرونده اخلال در نظام توزیع دارویی آذربایجان غربی
  • ثبت ۲۹ هزار سوت زنی فرار مالیاتی فقط برای پزشکان
  • محکومیت ۸۸۸ میلیون تومانی متهم قاچاق سوخت در بیرجند
  • متهمان به قتل در آمل دستگیر شدند
  • دستگیری دو متهم به قتل در آمل