Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-27@17:04:27 GMT

مودیان فریب شرکت‌های صوری را نخورند

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۹۶۴۳۴

مودیان فریب شرکت‌های صوری را نخورند

مدیرکل دفتر حقوقی و قراردادهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: با پیگیری قضایی سازمان مالیاتی، خانواده متهم به فرار مالیاتی، مجرم شناخته شده و در مجموع به ۴۷ سال حبس تعزیری و ۱۷۱ میلیارد تومان جزای نقدی محکوم شدند.

به گزارش روز چهارشنبه ایران اکونومیست از سازمان مالیاتی کشور، «حسین تاجمیر ریاحی» در این باره اظهار داشت: سازمان امور مالیاتی کشور بر اساس سیاست‌‏های جدید، علیه برخی اشخاص که با نحوه فعالیت خود موجبات فرار مالیاتی خود و دیگران و همچنین معوق ماندن وصول مالیات را فراهم کرده‌اند، اقدام به طرح شکایت در مراجع قضایی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به یکی از پرونده‌های بزرگ فرار مالیاتی که با پیگیری‌های حقوقی و قضایی مستمر، منجر به صدور دادنامه محکومیت کیفری شد، گفت: پرونده‌های فرار مالیاتی معروف به خانواده رضایی که با ترغیب برخی افراد بی‌بضاعت و کم‌اطلاع، با تاسیس شرکت‌های صوری، اخذ کارت بازرگانی و کد اقتصادی و در ادامه اخذ وکالت نامه‌های رسمی و تام‌الاختیار از آنان، با هدف پوشش و اختفای منشأ اقدامات خود نسبت به فعالیت‏‌های گسترده بازرگانی و تجاری (عمدتاً آهن‌آلات) اقدام کرده بودند و در واقع با سوءاستفاده از هویت افراد بی‌بضاعت، ضمن بهره‌مندی از ثروت کلان و فرار گسترده مالیاتی موجبات اخلال در نظام اقتصادی و کاهش درآمدهای دولت شده بودند، در مراجع قضایی استان اصفهان مطرح و نهایتاً پرونده با صدور کیفرخواست با اتهام اخلال در نظام اقتصادی از طریق فرار مالیاتی، به شعبه دادگاه انقلاب اسلامی ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی ارجاع و در نهایت منجر به صدور رأی قطعی و مجازات‌های متعدد برای متهمین پرونده شد.

مدیرکل دفتر حقوقی و قراردادهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور، در خصوص جزئیات احکام صادره گفت: همان‌طوری که رئیس‌کل دادگستری اصفهان نیز اطلاع‌رسانی کردند، متهم ردیف اول، عباسعلی رضایی به تحمل  ۱۵ سال حبس و ۱۰۰ میلیارد تومان جزای نقدی و ۷۰ ضربه شلاق، متهم ردیف دوم؛ محمدحسن رضایی؛ به تحمل ۵ سال حبس و ۳۰ میلیارد تومان جزای نقدی، متهم ردیف سوم؛ محمد محسن‌زاده کرمانی به تحمل  ۳ سال حبس و ۳ میلیارد تومان جزای نقدی، متهم ردیف چهارم؛ حسین ایزدیان به تحمل ۲ سال و ۶ ماه حبس و ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان جزای نقدی، متهم ردیف پنجم؛ علی‌محمد امجدی به تحمل ۳ سال حبس و ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان جزای نقدی، متهم ردیف ششم؛ مسعود فرخی به تحمل ۴ سال حبس و ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان جزای نقدی، متهم ردیف هفتم؛ حسین علینقیان به تحمل ۳ سال حبس و ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان جزای نقدی، متهم ردیف هشتم؛ علی حیدری به تحمل ۲ سال حبس و ۱ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان جزای نقدی و سایر متهمین در مجموع به ۴۷ سال حبس تعزیری، ۱۷۱ میلیارد تومان جزای نقدی و ۱۰۰ ضربه شلاق محکوم شدند.

وی با اشاره به اینکه میزان مالیات‌‏های متعلقه در مراحل دادرسی مالیاتی بوده و ضمن وصول برخی از آنها، سایر موارد نیز در حال پیگیری است، تاکید کرد: با اشخاصی که با ارتکاب جرایم مالیاتی مانند تاسیس شرکت بنام دیگران، سوءاستفاده از کارت بازرگانی و حساب بانکی دیگران و... تلاش می‌نمایند از پرداخت مالیات خودداری نمایند، برخورد خواهد شد.

ریاحی به اشخاصی که در معرض این‌گونه تقلبات و جرایم قرار می‌گیرند، هشدار داد و گفت: فریب سوءاستفاده‌کنندگان در ثبت و عضویت در این شرکت‌ها را نخورید.

وی در پایان، از اداره کل دادگستری استان اصفهان، ضابطین قضایی مربوطه و کلیه مراجعی که در به نتیجه رساندن این پرونده با سازمان امور مالیاتی کشور همکاری داشته‌اند، قدردانی کرد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: سازمان امور مالیاتی کشور ، اصفهان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان امور مالیاتی کشور اصفهان سازمان امور مالیاتی کشور میلیارد تومان جزای نقدی میلیون تومان جزای نقدی حبس و ۱ میلیارد فرار مالیاتی سال حبس و ۱ متهم ردیف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۶۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پورحمیدی تحت فشار الماس شد!

به گزارش ورزش سه، حسین پورحمیدی گلر تیم تراکتور در بازی با ذوب آهن نمایش خیره‌کننده ای در ضربات پنالتی داشت و زمینه صعود سرخپوشان تبریز به مرحله یک چهارم نهایی را فراهم کرد.

پورحمیدی در جریان بازی با ذوب آهن فشار چندانی تحمل نکرد و با توجه به اینکه نبض بازی در اختیار تراکتور بود چالش جدی تجربه نکرد و روی گل دریافتی هم مقصر نبود.

او که در هفته های اخیر با هواداران تراکتور چالش های سختی را پشت سر گذاشته بود در پایان نیمه نخست سجده شکر کرد و فشاری که تحمل می‌کرد را عیان کرد، کلین شیت در نیمه نخست فشارها را تاحدود زیادی از روی برداشت تا در ادامه بازی راحت تر به میدان برود.

به غیر گلی که اسلامی به ثمر رساند او در روند بازی شرایط خوبی را تجربه کرد و تا پایان مسابقه گلی دریافت نکرد و در ضربات پنالتی هرچه که داشت را ارائه کرد تا ستاره زمین باشد!

او در تشخیص مسیر پنالتی فوق‌العاده عمل کرد و حتی روی توپ‌هایی که به گل تبدیل شد هم مسیر درست را تشخیص داد اما شدت و دقت ضربه مانع مهار توپ شد.

پورحمیدی 3 پنالتی مهار کرد و آرامش زیادی به ضربه زننده های تراکتور منتقل کرد و این تیم را در شرایط پیروزی و آمادگی روحی روانی برای صعود قرار داد، اوج هنرنمایی او روی ضربه چیپ علیاری بود که پس از شیرجه زدن با تمرکز بالایی که داشت مسیر خود را تغییر داد و تاثیر روی توپ باعث شد تا ضربه مهاجم ذوب آهن به تیرک برخورد کند و تبدیل به گل نشود.

پورحمیدی در انتهای مسابقه مرد اول تیم تراکتور بود و بازیکنان این تیم از عملکرد او تقدیر کردند، او پس از پایان بازی بابت فشارهایی که تحمل کرده بود مصاحبه نکرد اما همه چیز برایش تغییر کرده است، او با اعتماد به نفس بالا و شرایطی متفاوت مقابل استقلال در یادگار به میدان خواهد رفت.

دیگر خبرها

  • حبس و جزای نقدی بیش از ۷۴ میلیارد ریالی دو متهم پرونده اخلال در نظام توزیع دارویی آذربایجان غربی
  • بودجه گروگان بورسی‌ها
  • ثبت ۲۹ هزار سوت زنی فرار مالیاتی فقط برای پزشکان
  • بودجه گروگان بورسی‌ها/زنگنه:کاهش معافیت‌های مالیاتی بدعت است
  • پورحمیدی تحت فشار الماس شد!
  • تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت
  • مشکلات مالیاتی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی آذربایجان‌شرقی
  • دستگیری مردی که به بهانه شرکت در مراسم ترحیم مادرش به زنان تعرض می‌کرد
  • تعرض به زنان به بهانه شرکت در مراسم ترحیم
  • جهاد اسلامی: برپایی دولت فلسطینی بر اساس توافق اسلو یک فریب بزرگ است