Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: در طرح جدید کنکور سال ۱۴۰۲ که از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین شده، عدالت آموزشی دیده نشده است. - اخبار استانها -

حجت‌الاسلام احمد حسین فلاحی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار داشت: در طرح جدید کنکور که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین شده، عدالت آموزشی لحاظ نشده و افراد مستعد در مناطق محروم مورد توجه قرار نگرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه نمایندگان انتقادات فراوانی درباره مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی دارند، عنوان کرد: در این مصوبه عدالت آموزشی رعایت نمی‌شود و این تغییرات شامل حال افرادی خواهد شد که جزء اقشار برخوردار جامعه هستند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با تاکید بر اینکه قانون‌گذاری در کنکور برعهده مجلس شورای اسلامی است، تصریح کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی قانونگذار نیست بلکه موظف به سیاستگذاری است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه نگران تغییرات کنکور هستند، اظهار داشت: نباید شرایط به گونه‌ای باشد که بچه‌های اقشار پردرآمد جامعه، بالا بروند و اقشار محروم از رقابت‌ها عقب بمانند.

فلاحی با اشاره به اینکه بچه‌های مناطق محروم برخی مواقع حتی به معلم هم دسترسی ندارند، تصریح کرد: این در حالی است که اقشار پر درآمد از امکانات معلم خصوصی، کلاس‌های کنکوری ویژه و غیره بهره‌مند هستند.

وی افزود: در بحث کنکور باید به مسیری کشیده شویم که شرایط به گونه‌ای نباشد که هرکه از نظر مالی و امکانات قوی‌تر بود در کنکور هم موفق‌تر باشد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید 12 پایه را بازنگری کنیم، تصریح کرد: برخی سرفصل‌هاباید حذف، و بعضی اضافه شود.

امام جمعه همدان: در اجرای طرح امین به دنبال تربیت دینی دانش‌آموزان هستیمروایت تلخ مستاجران همدانی از بازار بی‌ناظر اجاره‌بهای مسکنمستاجران همدان بابت افزایش بیش از 15 درصد اجاره‌بها حق شکایت دارند

فلاحی با بیان اینکه باید کنکور را حذف و سرفصل‌ها را بازنگری کنیم، اظهار داشت: البته انجام کار ریشه‌ای و اصلی نیاز به زمان دارد.

وی با اشاره به اینکه قانون‌گذاری و اصلاح کنکور برعهده مجلس شورای اسلامی است، گفت: اما در حال حاضر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز به این موضوع ورود کرده است.

 انتهای پیام/743/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس شورای عالی انقلاب فرهنگی عضو کمیسیون آموزش مجلس مجلس شورای اسلامی عدالت آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۶۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب و تکمیل اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان در جلسات 472 و 473 شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین خسروپناه دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی و با حضور اعضای این شورا که در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، به تصویب رسید.

دبیر شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی در این باره گفت: با توجه به نبود ساختار فرابخشی برای برنامه‌ریزی، هماهنگی و تقسیم کار دستگاهی فعالیت ها و امور مربوط به دوره نوجوانی؛ شورای عالی انقلاب فرهنگی در آبان سال گذشته مصوب کرد که امور مربوط به دوره نوجوانی به وظایف شورای عالی جوانان الحاق و اضافه و در این راستا اساسنامه شورای عالی جوانان تکمیل شود.

غلامرضا بصیرنیا افزود: اساسنامه اصلاحی شورای عالی نوجوانان و جوانان در جلسه 472 شورای معین طرح و بررسی شد و در بخش اهداف، وظایف و ترکیب این شورا؛ برنامه‎ ریزی، هماهنگی و تقسیم کار دستگاهی فعالیت برای دوره نوجوانی نیز لحاظ شد.

همچنین با توجه به ضرورت چابک سازی ساختار و به منظور تسهیل در فرایند تصمیم گیری و پیشبرد امور مهم در دوره نوجوانی و جوانی؛ ترکیب شورای عالی نوجوانان و جوانان با رویکرد کارآمدسازی و اثربخشی به سمت تعدیل و تغییر سوق داده شد و مقرر شد در ترکیب آن با توجه به ضرورت حاکمیت یک نگاه جامع و تخصصی نسبت به امور و مسائل مهم نوجوانان و جوانان؛ از حضور و مشارکت متخصصان حوزه های مختلف و دستگاهها ذی ربط حسب مورد نیز استفاده شود.

دبیر شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین گفت: در جلسه 473 این شورا؛ به استقبال چشمگیر از آیین مذهبی اعتکاف و افزایش تعداد معتکفین به ویژه نوجوانان و جوانان در مقایسه با سنوات قبل اشاره شد و در ادامه اساسنامه ستاد مرکزی اعتکاف طرح و بررسی شد و به زودی به صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه خواهد شد که امید است با تشکیل این ستاد؛ شرایط و بستر مناسب برای رشد و گسترش فرهنگ و آئین متعالی اعتکاف در سطح ملی و بین‌المللی فراهم آید.

دیگر خبرها

  • ضرورت افزایش ظرفیت پزشکی در سال ۱۴۰۳
  • آزمون دانشگاه فرهنگیان مجزا برگزار می‌شود
  • مجزا برگزار شدن آزمون دانشگاه فرهنگیان از سال آینده
  • تقدیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»
  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است
  • خسروپناه: تقلب در کنکور سراسری صفر است
  • عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است
  • تقدیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»
  • اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان تصویب شد
  • تصویب و تکمیل اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان