Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار کرمان گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز زمینه‌ساز حوادث غیرمترقبه و معضلات اجتماعی و امنیتی است و نهادهای متولی با نظارت سختگیرانه از وقوع آن پیشگیری کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان ، علی بابایی صبح امروز در جلسه بررسی مسائل و مشکلات روستای شرف‌آباد کرمان که با حضور دهیار، اعضای شورای اسلامی و مسئولین ادارات شهرستان کرمان برگزار شد، با بیان اینکه اهمیت این روستا به‌دلیل جمعیت قابل ملاحظه و نداشتن فاصله فیزیکی تا شهر کرمان بر کسی پوشیده نیست، اظهار داشت: مردم این روستا حق مطالبه‌گری دارند و مسئولین باید تمام تلاش خود را جهت جلب رضایت این مردم شریف انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خواستار هماهنگی، همکاری و تعامل سازنده دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان با بخشداران و دهیاران در جهت ارائه خدمات بهتر برای مردم  شد، گفت: با توجه به تردد بالای جاده شرف آباد، روکش آسفالت آن در اولویت بودجه امسال قرار گرفته است.

فرماندار کرمان با بیان اینکه ساخت و سازهای غیرمجاز زمینه‌ساز حوادث غیرمترقبه، معضلات اجتماعی، فرهنگی و امنیتی است، گفت: باید با نظارت سفت و سخت نهادهای متولی و همکاری نیروی انتظامی از وقوع آن پیشگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه ساخت و سازها و انشعابات غیرمجاز مانع خدمت‌رسانی به مردمی است که به صورت قانونی مجوزات لازم را دریافت کرده‌اند، افزود: پرونده‌های کمیسیون ماده 99 باید با فوریت و قاطعیت بررسی شود.

فرمانده سپاه استان کرمان: نگاه لیبرالی باعث محرومیت در استان و توسعه نامتوازن شده است انتقاد تند رئیس جمهور از ساخت و سازهای غیرمجاز در جنگل‌ها/ رئیسی: با چه مجوزی چنین اجازه‌ای را صادر کرده‌اید؟

بابایی افزود: با توجه به جمعیت بالای جوانان و نوجوانان روستای شرف آباد، اداره ورزش و جوانان با همکاری دهیاری اقدامات لازم را برای در اختیار گذاشتن سالن ورزشی روستا به جوانان منطقه انجام دهد.

وی با بیان اینکه در مدیریت مسائل باید تحلیل کل‌نگر داشته و از عملکرد جزیره‌ای پرهیز کنیم، گفت: روستای شرف آباد امروز جزئی چسبیده به شهر کرمان است که مسائل آن باید همسو با طراحی شهری کرمان برنامه‌ریزی و اجرا شود و حل مشکلات آب، فاضلاب، برق و غیره نیز باید بر همین اساس در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/511/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان کرمان استان کرمان ساخت و سازهای غیرمجاز شرف آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۷۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت اصلی ساخت و ساز غیرمجاز در مازندران چیست؟

معاون امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران گفت: بی‌تفاوتی شوراهای روستا بر ساخت و ساز غیر مجاز باعث می‌شود دهیاران خودسرانه چشم بر ساخت و ساز غیرمجاز ببندند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سوادکوه، محمد رنجکش معاون امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران در همایش  روز شوراهای روستاها در حسینیه روستای " کریکلا" بخش مرکزی سوادکوه با بیان اینکه هدف ما ارتقاء سطح کیفی زندگی مردم روستا‌ها است، اظهار داشت: خرداد 1375 اولین قانون شوراها تصویب شد و وظیفه خطیری بر عهده شوراها قرار گرفت.

رنجکش داشتن برنامه برای شوراهای روستا را مهم برشمرد و گفت: اگر برنامه و بودجه نباشد از دهیار کاری برنمی‌آید و در برخی نقاط شوراها در زمان تعیین شده برنامه و بودجه ارائه نمی‌دهند، شوراها باید به صورت تخصصی ورود کرده و نظر داده و باتوجه به نیاز مردم روستا موضوعات را بررسی کنند.

معاون امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران نظارت بر عملکرد دهیار را از وظایف  مهم شوراهای روستا برشمرد و تصریح کرد: شوراها به عنوان سیاست‌گذار یک روستا به عنوان ناظر بر عملکرد دهیار اقدام کنند نه اینکه در امور دهیاری دخالت داشته باشند، شورای روستا باید حداقل هر سه ماه از دهیار گزارش عملکرد بخواهد.

رنجکش یکی از مشکلات در مازندران را ساخت و ساز غیر مجاز دانست و ناظر نبودن شوراها بر عملکرد دهیار را یکی از دلایل آن برشمرد و اظهار کرد: غالباً نبود نظارت شورا بر عملکرد دهیار عاملی در ساخت و ساز غیر مجاز در مازندران است، بی‌تفاوتی شوراهای روستا‌ها بر ساخت و ساز غیرمجاز باعث می‌شود دهیاران خودسرانه چشم بر ساخت و ساز غیر مجاز ببندند.

وی افزود: سوادکوه از جمله شهرستان‌‌های مازندران است که در دل منابع طبیعی واقع شده و وظیفه شوراهای سوادکوه نسبت به سایر شهرستان‌ها مهم‌تر است.

رنجکش موضوع پسماند را موضوع مهم دیگر در روستاها عنوان کرد و با تاکید بر ایجاد درآمد پایدار برای پیشبرد اهداف روستاها، گفت: دهیاری یک نهاد غیر دولتی است و با درآمد پایدار باید به خودکفایی برسند، جذب سرمایه‌گذار راهی برای ایجاد درآمد پایدار است و اهالی روستا منتفع خواهند شد و عوارض کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم نظارت، حمایت و هدایت، پس از صدور مجوز مؤسسات فرهنگی
  • برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان
  • اعلام عوامل کاهش سرقت در کرمان
  • کشف ۲ دستگاه موتورسنگین غیرمجاز در کرمان 
  • بیشترین و کمترین سرقت‌ها در کدام شهرهای استان کرمان رخ می‌دهد؟
  • علت اصلی ساخت و ساز غیرمجاز در مازندران چیست؟
  • جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • سه راهه ورودی شهرعالیشهر به زودی روشن می‌شود
  • تاکید بر مبارزه با ساخت و ساز‌های غیرمجاز دماوند
  • سه هزار قطعه زمین در بخش احمدآباد مشهد به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت